g-men
08-02-2009, 21:48
heb de koppakking vervangen, was naar buiten gescheurd op de hoek waardoor er koelvloeistof uitspoot. De kopbouten op 40-60-75 nm gezet en toen nog 90o met starre sleutel. Is dit correct? En moet ik hem nu nog checken nadat hij warm is geweest?
Ik merkte ook 2 kleine scheurtjes in de 1e en 2e cilinder tussen de in en uitlaat poort van de kop. Volgens Stijn gebeurd dit altijd vroeg of laat. Ik zag geen scheurtjes in de klepzetels zitten als ik er een licht in scheen. Kun je de motor zo in zijn totaal eens op druk zetten bij de dealer om te zien of die scheurtjes al verder zijn, of had ik de kop eraf moeten laten?
Lastige vragen maar ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Ik merkte ook 2 kleine scheurtjes in de 1e en 2e cilinder tussen de in en uitlaat poort van de kop. Volgens Stijn gebeurd dit altijd vroeg of laat. Ik zag geen scheurtjes in de klepzetels zitten als ik er een licht in scheen. Kun je de motor zo in zijn totaal eens op druk zetten bij de dealer om te zien of die scheurtjes al verder zijn, of had ik de kop eraf moeten laten?
Lastige vragen maar ik hoop dat iemand een antwoord heeft.