PDA

View Full Version : Lekstroom MKII

OldSkool-II
10-02-2009, 16:32
Had aan het begin van het jaar regelmatig dat m´n accu leeg was, maar de auto was ook niet al te duur, dus dacht toen gewoon slechte accu.

Inmiddels vervangen en het is een week of 5 goed gegaan, maar nu begint het weer. Dacht in eerste instantie dat het aan m´n radio lag, tis zo´n b-merk radio, dus die van de continu plus afgehaald.

Heb de hele dag de auto al aan de lader gehad, en zojuist even door gemeten.
Aan de lader 13,2 volt, haal ik de lader eraf loopt hij binnen een paar minuten terug naar 12,8 en blijft gestaag zakken.

Wat zijn de bekende lekstroom punten bij een mkII? Kofferbak verlichting heb ik niet, binnenverlichting en sigaretten aansteker doen het niet...

B.v.d.

Arne
10-02-2009, 18:31
Oud alarm? Trek bijvoorbeeld eens alle zekeringen los. Dan zou je geen lekstroom moeten hebben (tenzij er iets rechtstreeks op de accu zit). Dan ga je ze een voor een terugplaatsen en kijken wanneer je voltage weer zakt.

vento tdi
10-02-2009, 18:36
jordi niet ff belluh he?

Alle achterafzooi is meestal het probleem...........

rickGT
10-02-2009, 18:46
jordie bij mij was het het dashboord kastje lampje(bij de jetta van je broer)

Gino89
10-02-2009, 20:55
Kan het niet zijn dat je dynamo kapot is? en die een sluiting naar de massa heeft? Ik had zelf ook af en toe las van een lege accu. Dit kwam door dat de dynamo kapot was i.c.m een slechte accu.

veerzes
10-02-2009, 21:14
Het snelst kom je er achter door een goede multimeter te nemen , die zet je op de ampere stand Dan haal je de plus pool los en zet de ampere meter er in serie tussen.
In de normale situatie mag je ongeveer 0,15 amp/u verbruik hebben !
Bij meer haal je 1 voor 1 een zekering er uit en kijk je of je ampere verbruik zakt dan kijk je wat er op die groep is aangesloten.
Dit is de gemakkelijste manier om lekspanning op te sporen!

OldSkool-II
11-02-2009, 10:56
Dan ga ik er zo maar is mee aan de gang, word het nu best zat, iedere keer dat over starten...