PDA

View Full Version : Helleeep!!!

AZRAIL
02-10-2004, 01:36
beste golf frends, ik heb een gti uit 90 met een pf motor. de kat zit er nog onder maar ik heb een vervanger gekocht. dat ding heeft ook nog een lambdasonde. mijn vraag is: als ik nou de kat vervanger eronder zet, komt de computer dan in problemen te zitten met het berekenen van de CO of word dat allemaal automatisch geregeld????

verder,,,, iemand een verlaging setje voor me?? voorkant is alleen 4 cm verlaagd en ziet er voor geen meter uit.

heb ook nog een golf mk3 gti 2.0 8v ADY motor. als ik hem lostrap stottert ie enorm. ik dacht dat het de benzinepomp kon zijn. iemand enig idee?

en als laatste, wie kan mij helpen aan een ventofront te komen met motorkap en slotplaat al.

sow, uitgebrand :D

VeeDubber
02-10-2004, 15:46
bij het monteren van je katvervanger de Lambdasensor weer terug monteren anders gaat de motor in noodloop

Golf 3 zou ik zeggen brandstofdruk of een ontsteking die te laat staat.
Doet ie het alleen bij warme of koude motor? of altijd?
Anders zou het ook nog een koelvloeistofsensor kunnen zijn

OakgreenVR6
02-10-2004, 16:00
als ik nou de kat vervanger eronder zet, komt de computer dan in problemen te zitten met het berekenen van de CO of word dat allemaal automatisch geregeld????

De lambdasonde zit voor de katalysator gemonteerd, dus het plaatsen van een katvervanger heeft hiervoor geen effect.
NB: De juiste katvervanger heeft ook weer een aansluiting voor je lambdasonde.

iemand een verlaging setje voor me??

Heb nog wel een set liggen. Ik kan je op dit moment helaas niet zeggen hoe en wat precies (komt nog, incl. foto's), maar het gaat om een 60/40 setje met gele Koni's achter en z.g.a.n. veerpoten voor. Ik heb wel een foto voor je van de auto zoals hij met deze set verlaagd was. Vraagprijs 200 Euro. PB of e-mail me ff voor meer info indien je interesse hebt.

AZRAIL
02-10-2004, 16:59
bij het monteren van je katvervanger de Lambdasensor weer terug monteren anders gaat de motor in noodloop

Golf 3 zou ik zeggen brandstofdruk of een ontsteking die te laat staat.
Doet ie het alleen bij warme of koude motor? of altijd?
Anders zou het ook nog een koelvloeistofsensor kunnen zijn

het gebeurt alleen als de motor op temperatuur is. ontsteking staat goed, brandstof druk kan het mischien wel aan liggen ja, dat die niet genoeg doorpompt bij hogere vraag

AZRAIL
02-10-2004, 17:02
De lambdasonde zit voor de katalysator gemonteerd, dus het plaatsen van een katvervanger heeft hiervoor geen effect.
NB: De juiste katvervanger heeft ook weer een aansluiting voor je lambdasonde.

Heb nog wel een set liggen. Ik kan je op dit moment helaas niet zeggen hoe en wat precies (komt nog, incl. foto's), maar het gaat om een 60/40 setje met gele Koni's achter en z.g.a.n. veerpoten voor. Ik heb wel een foto voor je van de auto zoals hij met deze set verlaagd was. Vraagprijs 200 Euro. PB of e-mail me ff voor meer info indien je interesse hebt.

ja de aansluiting heeft ie ook, maar ja, iemand vertelde me zo iets laatst dat de lambdasonde de druk voor de kat ook meet. raar verhaal, want ik dacht dat ie toch echt alleen maar de gassen meet.

die koni's heb ik wel interesse in. als u me de foto's kunt sturen???

VeeDubber
02-10-2004, 17:07
als de vervanger een aansluiting heeft komt alles goed

Het probleem van het niet doortrekken zou dan mijns inziens bij de koelvloeistoftemperatuursensor liggen.

AZRAIL
09-05-2005, 21:42
na talloze vernieuwingen en vervangingen ben ik uiteindelijk gekomen bij de brandstofdrukregelaar. nu heb ik die vervangen (van de vorige blok) en het LIJKT erop dat ie beter is geworden. ik heb begrepen dat als je gas loslaat dat ding meer benzine doorlaat en als je gas geeft de vacuum wegvalt waardoor hij weer minder doorlaat. klopt dit een beetje? en wie kan me exact vertellen hoe dat spul inelkaar zit en werkt. wil niet voor de zoveelste keer te vroeg juichen en de volgende dag weer net zo vrolijk stuiterend naar m'n werk rijden :(