Log in

View Full Version : schijfremmen golf 2 -> jetta 1 achter


RJTuning
14-02-2009, 01:32
hey

ik heb vorige zaterdag de schijfremmen voor van de golf 2 overgezet op de jetta 1.
mijn vraag komt even voor de achterremmen:
de schijfremmen achter van de golf 2 GTI komen ook op de jetta. nou lijkt het allemaal heel makkelijk. op het ombuigen van de remleiding na. heeft iemand toevallig foto's van voor en na of tips&trics en alles wat me eventueel zou kunnen helpen hierbij.

voor de duidelijkheid: ik ga van de trommels over op schijf. remkrachtverdeler zit er gewoon, dus ik ga ervan uit dat ik die kan blijven gebruiken. enige obstakel dat ik nu nog zie is de aansluiting van de remleiding. heb nog niet helemaal kunnen zien waar die nou uitkomt.

alvast bedankt :thumbup:

golf mkII 16v
14-02-2009, 08:29
Als je de remleiding wilt buigen zonder buigijzer dan moet je hem vol water laten lopen en in de diepvriezer leggen
Als er ijs in zit kun je hem gemakelijk buigen zonder rare knikken

ingmar
14-02-2009, 11:13
Je klan de remleiding gewoon naar de onderkant van je as buigen heb ik ook zo gedaan. Het gaat erg makkelijk je zal alleen 2 beugeltjes moeten maken aan de onderkant van je as voor de overgang naar flexibele leiding. Ik heb dit meerdere malen gedaan en er is niets makkelijkrs. Succes!

RJTuning
15-02-2009, 02:53
toppie. is allemaal gelukt. zal morgen even foto's maken en er wat van maken voor toekomstige refentie. moet alleen het laatste flexibele stuk remleiding ertussen prutsen en dan volgen er foto's.

had trouwens hier ook op wat meer fotos gehoopt.

RJTuning
15-02-2009, 22:19
om nog even hier op terug te komen.
voor eventueel toekomstige vragen:

men nemen 1 jetta mk1 trommelrem van de achteras:
http://i286.photobucket.com/albums/ll96/rjtuning85/HPIM2643.jpg

trek alle veertje los. de trommelrem veer indrukken en de pin een kwartslag draaien. draai de 4 bouten van de as los die zichtbaar zijn achter de wiellager.
bewaar de bouten goed om de wielas van de schijfrem te bevestigen.
vervolgens bevestig je de wielas. weer 4 bouten vast.
daarop de schijf. volgorde:
wielas - 1ste lager in de schijf - schijf - 2de lager - lagerring - moer met hoe heet dat pennetje ook al weer. die krul je om wielas heen.

http://i286.photobucket.com/albums/ll96/rjtuning85/HPIM2644.jpg

vervolgens monteer je de ophanging van de rem. remschoenen erin. en de rem erop. LET OP: de veertje op de remschoenen duwen tegen de rem aan om te zorgen dat de remschoenen richting de as word geduwt.

en het eindresultaat ziet er zo uit:

http://i286.photobucket.com/albums/ll96/rjtuning85/HPIM2646.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll96/rjtuning85/HPIM2647.jpg
http://i286.photobucket.com/albums/ll96/rjtuning85/HPIM2648.jpg

mocht iemand nog de goesting hebben om hier een professioneel verslag van te maken dat wel duidelijk is en met de juiste benamingen. be my guest :D

ronnie_v
16-02-2009, 18:27
waarom niet gelijk een paar nieuwe schijven?

crazypeter
16-02-2009, 18:39
waarom wel nieuwe schijven deze lijken zo op de foto te zien in goede staat.


wat heb de ombouw totaal gekost ?

ScareMercy
16-02-2009, 18:57
Heb je met de originele remkrachtverdeler geen grote kans dat je bij flink remmen achterstevoren staat? :O dat is namelijk de enige reden dat ik mijn g60 remmen er achter nog niet op heb zitten.

golfcabriolet
16-02-2009, 19:10
Je hebt nergens last van,ik het de orginele remkrachtverdele (lastafhankelijk) gewoon laten zitten van mijn golf 1 GTI.
geen problemen ge hat ook niet bij apk.

ScareMercy
16-02-2009, 19:16
Ok, maar op een Golf 1 Gti heb je de remkrachtverdeler op de achteras zitten toch? op mijn cabrio zitten er 2 potjes op mijn hoofdremcilinder (volgens het boek drukafhankelijk). Dat werkt toch net iets anders?

golfcabriolet
16-02-2009, 19:45
je moet de 2 potjes van een scirocco 16v er op zetten (volgen mij met 03/15 moet er op staan weet het niet zeker meer) dan gaat het ook goed.
dan hoef je achter geen remkrachtverdeler meer zetten.

Gertjan
16-02-2009, 20:02
Er zit een remkrachtverdeler op de achteras.
De ombouw heeft vrij weinig gekost, GTI gesloopt en in onderdelen verkocht :D

ScareMercy
16-02-2009, 23:25
je moet de 2 potjes van een scirocco 16v er op zetten (volgen mij met 03/15 moet er op staan weet het niet zeker meer) dan gaat het ook goed.
dan hoef je achter geen remkrachtverdeler meer zetten.

Ja, dat zijn inderdaad de 03/15. Maar die zijn vrij weinig te vinden, en veelste prijzig. Is er geen remkrachtverdeler van een golf 2 gti of van een corrado of iets dergelijks over te zetten? of een complete hoofdremcilinder als deze de drukverdelers standaard ingebouwd hebben?

Gertjan
16-02-2009, 23:44
Er zat onder deze Jetta al gewoon een remkrachtverdeler?

ScareMercy
16-02-2009, 23:50
En die zijn standaard voldoende? aangezien ik veel verhalen hoor over dat een auto heel snel achterstevoren staat bij flink remmen als men deze standaard lastafhankelijke remkrachtverdeler van een golf gebruikt.

Rallye-VR6t
17-02-2009, 08:56
En die zijn standaard voldoende? aangezien ik veel verhalen hoor over dat een auto heel snel achterstevoren staat bij flink remmen als men deze standaard lastafhankelijke remkrachtverdeler van een golf gebruikt.


Ja dat klopt en ik heb de remveer er al af.
Heeft me nu al 2 achterbanden gekost :mad:

Gelukkig kosten 195-45-16 geen drol.

Gertjan
17-02-2009, 11:39
Ach hij merkt het vanzelf als ie achterstevoren op de snelweg staat :D

ScareMercy
17-02-2009, 17:55
Haha, ik denk dat ik toch maar een instelbare remkrachtverdeler van wilwood ga halen.. speel ik in ieder geval op safe.

golfcabriolet
17-02-2009, 18:24
gewoor origineel scirocco bouwen,dan heb je ook nergens last van.

RJTuning
18-02-2009, 21:23
merk het volgende week wel. anders gaat alsnog de remkrachtverdeler van de golf 2 gti erop.

ombouw heeft niks gekost. golf 2 gti in onderdelen gesloopt en verkocht. alleen remmen en blok gaat over. gehele ombouw jetta naar gti heeft me nog steeds niks gekost.

RJTuning
18-02-2009, 21:29
waarom niet gelijk een paar nieuwe schijven?

schijven waren vrij nieuw. alleen een maandje in me schuur liggen bijroesten.

rem ik vanzelf schoon daarna gaan er ook een keer nieuwe remblokken op.

ScareMercy
18-02-2009, 21:47
gewoor origineel scirocco bouwen,dan heb je ook nergens last van.

zie dat maar eens aan te komen, is een wilwood universeel dingetje stukken goedkoper en op elke straathoek te vinden :D

Gertjan
22-02-2009, 22:38
http://i281.photobucket.com/albums/kk209/jegertje/Autos/Afb075.jpg

Op deze manier maar even de te korte remleiding opgelost, zit verder prima :)
Hij remt trouwens goed, geen last van achterremmen die te snel blokkeren.
Handremkabels aanpassen van de Golf 2 was niet helemaal gelukt, dus maar even handremkabels van een Scirocco 16v besteld voor €25 ex btw per stuk.

golfcabriolet
23-02-2009, 02:25
gewoon even zoeken,en je vind het van zelf.
in duitsland is veel te vinden.
aan scirocco onderdelen :thumbup:

golf mkII 16v
23-02-2009, 08:05
Maar waarom de klauwen op z'n kop?
Als je de handremkabel van een golf2 gebruikt [oude type]dan hoef je enkel de doorvoerbuisjes iets in te korten
De oplossing voor de te korte leiding is goed[alleen onder langs]er moet een rubber slang tussen

golfcabriolet
23-02-2009, 09:09
en hoe zit het met de APK?
mag dit zo wel.

Gertjan
23-02-2009, 12:50
Zitten de klauwen op z'n kop dan?
En met de apk is het geen probleem, zolang het maar goed remt :thumbup:

Kevin20v
23-02-2009, 16:25
ik heb de klauwen ook zo om zitten, alleen kom ik niet weg met de scirocco 16v handremkabels....

http://www.kevin20v.com/project20vt/as-gemonteerd.jpg

de buitenmantel is veel te kort

golf mkII 16v
23-02-2009, 21:03
Bij de 36mm zit de handremhevel boven[bij de golf2!]

Kevin20v
23-02-2009, 21:59
Ok dat wist ik niet, ik heb de girling 38'ers maar kom dus niet uit met de handremkabels...

Wat zou er aan die mk2 gti kabels gemodificeerd moeten worden???

golf mkII 16v
24-02-2009, 08:48
Aan de kabel zelf niets
Ik had toen bij mij het oude model van de mkII kabels en 36'ers
Heb toen de doorvoer biusjes[onder de auto]iets ingekort