View Full Version : groot verschil in prijs bij verlagingsveren
Alo
Kzit met vele onduidelijkheden in verband met verlagingsveren op originele schokbrekers. Kweet het, er zijn vele threads van deze soort maar mijn exacte vraag vond ik niet terug...
Ik ben eens bij verschillende garages prijs gaan vragen voor een setje verlagingsveren op mijn originele schokbrekers, voor mijn golf 3. Diegene die mij aanstonden zijn:
- Verlaging van 4cm, veren weitec, prijs inclusief plaatsing en attest = 185 EUR
- Verlaging van 3cm, veren eibach, prijs inclusief plaatsing en attest = 400 EUR
En nu komt het, ik vroeg mij af waarom dit grote prijsverschil. Zijn die eibach veren dan zoveel beter?
Bovendien heb ik ook online gekeken om ze dan eventueel zelf te steken omdat ik dit al vaker heb gedaan bij andere wagens maar voor eibach vind ik tot hiertoe geen shop die veren verkoopt en daarbij ook een attest levert. Iemand hier raad voor...
Schiet maar los, mss eventueel ook het verschil tss beiden veren op gebied van hardheid, inveren en comfort.
Zoals ik al eens in andere threads heb vermeld is mijn golf 3 een daily dus comfort is niet onbelangrijk.
Ik hoor het graag van jullie!
VeeDubber
15-02-2009, 11:18
Heb je links van de sets die je aan wilt schaffen?
Worden de sets bij dezelfde shop ingebouwd?
Ik vind 400 Euro een hoop geld. Maar Weitec en Eibach ontlopen elkaar niet zoveel in prijs. Ik denk dus dat het in de kosten voor de plaatsing zit of dat je een andere specificatie veren aankoopt.
185 inclusief plaatsen is echt een koopje, gezien het werk wat het kost. Beide veren zijn goede verlagingsveren, de eibach heeft ws iets meer comfort. Je kan je geld overigens beter investeren in een vaste/schroefset want enkel veren ben je heel gauw beu (staat nog steeds hoog)
Heb je links van de sets die je aan wilt schaffen?
Worden de sets bij dezelfde shop ingebouwd?
Ik vind 400 Euro een hoop geld. Maar Weitec en Eibach ontlopen elkaar niet zoveel in prijs. Ik denk dus dat het in de kosten voor de plaatsing zit of dat je een andere specificatie veren aankoopt.
Nee, niet op dezelfde plaats, omdat alle garages met andere merken werken. Volgende link verwijst naar de eibach veren.
http://verlagen.verlagingsveren.be/index1.html
Ik zou dan de eibach pro kit kopen, veren met een verlaging van 3cm.
Ja je ziet het goed, een prijs van 195 EUR voor een setje.
In die garage waar ik prijs heb gevraagd werken ze met identiek dezelfde set. Eén groot probleem, online is er geen attest meegeleverd.
Kzou dus eigenlijk 200 EUR moeten betalen voor zo'n attest, zelf plaatsen vind ik echt niet veel werk.
@Baasje: kbegrijp je antwoord volkomen, ik zou ook liever lager gaan maar kheb schrik dat hij niet meer comfortabel gaat rijden of ergens gaat aanlopen. Het is, zoals ik al vermelde, een daily waar 5 dagen van de week 210 km per dag mee wordt gereden.
Ervaring heb ik er wel niet in, als iemand mij een advies kan geven in verband met bijvoorbeeld een schroefset waarmee ik lager kan en die toch nog aan mijn eisen voldoet, let me know!
Alvast bedankt voor de reply's
Verder nog iets (en kweet dat de meningen hierover verschillend zijn): Mijn plaatselijke bandenboer, die overigens ook verlagingen plaats is van mening dat wanneer je een verlaging van 4cm of meer wenst je altijd moet werken met een volledige verlagingsset en dus niet enkel en alleen de veren.
Zijn die weitec veren met een verlaging van 4cm dan wel een goed idee...
4cm verlagen met enkel veren is geen probleem, echter moet je niet denken dat je auto hiervan BETER gaat rijden, integendeel. Je dempers zijn er gewoon niet op ingesteld, sportdempers wel. Je zult merken dat hij wat stugger wordt, en dat hij bij het nemen van drempels vreemd kan reageren (immers hebben je dempers een lange slag).
Een complete set zal je rijgedrag verbeteren, het zal iets strakker op de weg liggen zonder echt stug te zijn. Dit in tegenstelling tot een schroefset die wel stug is.
Laat je eens informeren bij de betere autospeciaalzaken naar merken als Weitec. Dat komt uit de KW fabriek maar geen KW prijzen;). Op www.gkb-import.nl staan de prijzen;)
4cm verlagen met enkel veren is geen probleem, echter moet je niet denken dat je auto hiervan BETER gaat rijden, integendeel. Je dempers zijn er gewoon niet op ingesteld, sportdempers wel. Je zult merken dat hij wat stugger wordt, en dat hij bij het nemen van drempels vreemd kan reageren (immers hebben je dempers een lange slag).
Een complete set zal je rijgedrag verbeteren, het zal iets strakker op de weg liggen zonder echt stug te zijn. Dit in tegenstelling tot een schroefset die wel stug is.
Laat je eens informeren bij de betere autospeciaalzaken naar merken als Weitec. Dat komt uit de KW fabriek maar geen KW prijzen;). Op www.gkb-import.nl staan de prijzen;)
Merci voor de reactie, weet jij een website waar ik deze online kan kopen met een attest erbij voor de (Belgische) keuring?!
4cm verlagen is geen probleem zeg je?!
Gaat hij dan nergens aanlopen...in de bochten of...
Ik stel deze vraag omdat ik eens een weekendje met een verlagingssetje heb gereden van een kameraad. Deze zorgde voor een verlaging van 6cm vooraan en 4cm achteraan. Op het eerste zicht was er geen probleem. Vooraan was het wat krap maar hij raakte nergens ook niet bij de uiterste draaicirkel.
Totdat ik een afrit pakte van een autostrade...de wagen gaat in zo'n bocht een beetje hangen, en wanneer ik boven de 50 reed op de aftrit hoorde ik hem vooraan raken ( en niet een klein beetje). Kmoet er mss wel bij zeggen dat dit een goedkope verlagingsset was (merk zelfs onbekend)...Is dit dan anders voor een weitec of kw set?
gegroet!
Voor die Belgische attesten heb ik geen idee van, maar een 40/40 verlaging zou geen problemen mogen geven. 60/40 met enkel veren is vragen om problemen, plus dat je niet weet hoe de schokbrekers waren van de Golf waar je mee gereden hebt.
Houd er rekening mee dat je schokbrekers best wel eens aan vervanging toe kunnen zijn, daar kom je vaak pas achter als je ze los hebt gehaald. Ik ben GEEN voorstander van enkel met veren verlagen, liever een vaste set/schroefset:)
necropolis
22-02-2009, 12:10
Merci voor de reactie, weet jij een website waar ik deze online kan kopen met een attest erbij voor de (Belgische) keuring?!
Hallo,
ik rij ook op -4cm veren van Weitec (+ Koni dempers) en ben toevallig ook uit België ;)
als ik je een adres mag aanraden voor bestellen, montage, alle nodige attesten voor de Belgische keuring....
http://www.t-s.be/
Jan-Jelle
22-02-2009, 12:55
met 4CM zal er niks gaan aanlopen, maar echt veel dikker / lager word je auto er niet van, zoals Baasje zegt zou ik dan toch voor een schroefsetje gaan, comfortabeler word je auto er niet van, maar het is goed te doen hoor, zelfs met zoveel kilometers.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.