Log in

View Full Version : Van G40 naar Turbo?


Jazzblue
15-02-2009, 12:50
Ik ben van plan om binnenkort het motortje van mijn G40 goed aan te pakken.
De g-lader eraf en waarschijnlijk een turbo erop.

Is er iemand die zelf ervaring heeft met een bepaald turbo setje en wat met het motortje te doen als er +/- 200 dkm mee gereden is.

En wat is er nog meer voor alternatief om een redelelijk vermogen te halen? Een vermogen van ongeveer 150/160 pk.

Is dit bijvoorbeeld ook te halen zonder turbo en g-lader?

Ook heb ik gelezen van setjes van Rohre-motorsport en Emtec tuning, dit zijn setjes van rond de €1500,-- incl. turbo misschien dat iemand nog een bedrijfje weet die deze kits leverd?

Ik hoor graag van jullie :thumbup: .

patrick 86c
15-02-2009, 19:34
een g40 zonder lader of turbo of kompressor heeft geen nut om die eraf tehalen.
je kan bijv.een scherpere nokkeas nemen,cilinderkop bewerk en3f inlaat nemem en kleinere poelie op de lader.
dan heb je zo een paar pk's meer.

Jazzblue
15-02-2009, 19:43
Ik heb toevallig bij Ruudsvwshop ook nieuwe g-laders te koop zien staan, is dit een goed idee of kan het zijn dat het door het lange liggen van de laders keerringen en bijv. de dichtlijsten uitgedroogt zijn ofzo? Of is dit niet mogelijk.

En is er van de fabriek af ook kluber vet in de laders gedaan?

Der Ghopmeister
15-02-2009, 20:05
Ik heb toevallig bij Ruudsvwshop ook nieuwe g-laders te koop zien staan, is dit een goed idee of kan het zijn dat het door het lange liggen van de laders keerringen en bijv. de dichtlijsten uitgedroogt zijn ofzo? Of is dit niet mogelijk.

En is er van de fabriek af ook kluber vet in de laders gedaan?


stuur polo3 (arno uit heesch) eens een pb kan je alles van de g laders vertellen ;)

patrick 86c
16-02-2009, 11:38
arno doet ook aan revisie.

Jazzblue
23-02-2009, 17:33
Waar kan ik het beste en goedkoop een tuningsetje vandaan halen?

Voor een g-lader uiteraard:D.

Jazzblue
24-02-2009, 22:21
Niemand een idee:D?

Dub-Detail
25-02-2009, 18:49
Gewoon is g-ladershop of iets dergelijks via internet.
pully en tjipje. Maar wil je meer zal je meer moeten neerleggen. Laderbewerken etc is niet het goedkoopste.

De Pul
25-02-2009, 19:08
denk dat as je ut betrouwbaar en snel wil maken je toch uitkomt bij un turbokit...

patrick 86c
25-02-2009, 22:48
pretstok,pully,3F-inlaatklep,uitlaatje enz.
zijn opzicht wel kleine dingen,maar je zal er best wel wat winst meemaken.

Jazzblue
26-02-2009, 19:26
Heb nu een nieuwe g40 lader gekocht en ben niet van plan die te bewerken.

Waarschijnlijk wordt het een chip en poullie en voor het estethische een rvs spaghetti, iemand hier een goed adres voor?

patrick 86c
26-02-2009, 19:47
powersprintje doet het wel goed onder een g40,oak wel een kompleet systeem.
ga eerst eens een andere pretstok plaatsen en pak een inlaat van een 3f blokje.
daarna zou je een pully kunnen pakken en op het laatst een chippe opmaat laten maken bij JD ofzo.....

EricPoloG40
09-03-2009, 16:56
Indd ik zal als IK jou was net als mij.
Chip
poeli
gasklephuisbew
Nokkenas
Benzine druk
Intercool
Dumpvalve(voor lol)

zo beginnen ipv meteen turbo
ik heb wel eens tegen een PoloG40Turbo gereden in Rotterdam,maar het viel mij vies tegen hoe hard hij ging,,en we gingen gewoon gelijk op!Hij baalde Ik lachde GLADER POWER;)