PDA

View Full Version : dashboard verlichting vervangen

PoloPiet
17-02-2009, 20:25
jongens ,

ik heb een probleem. ik heb totaal geen verlichting meer op mijn tellers. eerst deed alleen de verlichting van de kilometerteller het nog maar die is er nu ook mee opgehouden...

ofwel ik moet wat lampjes gaan vervangen.

nu is dat geen probleem, wat wel een probleem is hoe ik de teller junit uit het dashboard krijg.... is daar een bepaald trucje voor? die 4 gaatjes misschien net als bij een radio?

hoe krijg ik dat ding eruit of hoe kom ik bij de lampjes om deze te vervangen?

alvast bedankt

patrick 86c
17-02-2009, 21:09
boven je lichtschakelaar zit een wieltje draai daar eens aan.
zoniet kan je met 2 beules in die 4 gaten je tellerwerk eruithalen.

PoloPiet
17-02-2009, 21:25
boven je lichtschakelaar zit een wieltje draai daar eens aan.
zoniet kan je met 2 beules in die 4 gaten je tellerwerk eruithalen.

lichtschakkelaar is goed en is niet gedimt...

maar thanks nu weet ik hoe hij er uit moet.

orange polo
20-02-2009, 17:40
Stuur er effe af,

dan zitten er boven in de kap waar de schakelaars in zitten 2 schoeven die los kan dat kapje er uit,

dan zit de teller met 2 schoefjes vast,

dan aan de achter kant de teller kabel los klikken (k*T werkje) als deze los is kun je de teller een stuk naar vooren halen,

dan nog even de elektra stekker los halen en kan hij er uit de lapjes zitten aan de boven kant! 3 stuks.

TIP effe testen als je de lampjes het doen als te teller er weer in zit maar voor je alles weer terug bouw!

succes

PoloPiet
20-02-2009, 21:21
thanks

patrick 86c
21-02-2009, 14:52
Stuur er effe af,

dan zitten er boven in de kap waar de schakelaars in zitten 2 schoeven die los kan dat kapje er uit,

dan zit de teller met 2 schoefjes vast,

dan aan de achter kant de teller kabel los klikken (k*T werkje) als deze los is kun je de teller een stuk naar vooren halen,

dan nog even de elektra stekker los halen en kan hij er uit de lapjes zitten aan de boven kant! 3 stuks.

TIP effe testen als je de lampjes het doen als te teller er weer in zit maar voor je alles weer terug bouw!

succes

T is een 2F orange.
Dan is het anders dan bij een 2, 2 penne in de gaatjes en floep je hebt je tellers eruit.

Sjon
22-02-2009, 11:00
.

PoloPiet
22-02-2009, 11:56
:thumbup: jongens bedankt voor de reactie's

was zaterdag ff tussen door bezig geweest dacht steek er ff 2 lasdraden is net als bij de radio. dit ging dus niet zo bijdehand als ik in eerste instantie dacht.

nu moet ik de radio ook nog een keer netjes inbouwen en nog wat draden trekken en zal ik dan ook eens kijken in hoever ik er bij kan komen....

heb nu in iedergeval wel beeld bij het verhaal en het gaat goed komen...