View Full Version : sensor zonder stekker erop.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/4/3/sensor.jpg
aangezien mijn auto als de tyfus inhoud heb ik de 2 polige temperatuur sensor van het koelwater vervangen.
de auto trekt nu onder in toeren wat minder snel dus er is wel wat veranderd.
hopelijk ben ik nu van mijn inhou probleem af.
maar goed nu zag ik dat 1 sensor dus niet is aangesloten.
de linker geeft de temperatuur op mijn meter door op mijn dash.
achter op het blok heb ik de stekker gedaan die de olie temp op mijn boord computer weer geeft,dat functioneerd prima.
maar wat is nu die andere????
volgens mij moet die mijn koelven aansturen dacht ik.
wie kan mij uitleggen wat die sensor doet en waar die zijn signaal aan moet geven. :thumbup:
nobody? ik bedoel die blauwe rechts naast de koelwater slang.
mk2 16v weet dit vast wel toch?
de koelvin word aangestuurd door de thermostaat, dus sluit sluit die maar uit;)
ronnie_v
27-02-2009, 08:24
koelfan wordt aangestuurd door de sensor in de koeler. Denk dat je je inhoud-probleem eerder moet zoeken in je brandstofsysteem, of je onstekingssysteem. Bij sommige oudere vw's, wil het wel eens voorkomen
dat de bougiekabels problemen geven. Van buiten zie je d'r niks van, maar als de motor eenmaal warm is, krijgen ze een hoge inwendige weerstand. Of een vervuild brandstoffilter o.i.d...
Sensor die je bedoeld, lijkt mij een temp.sensor van je koelwater,misschien voor je MFA??
golf mkII 16v
27-02-2009, 08:35
Hoort een blauw/wit aan
Die gaat naar de controle unit van de ontsteking/brandstofinspuiting
Zorgt voor de stationaair toerentalstabilisatie
Ps Is niet blauw maar oxidatie op messing
Hoort een blauw/wit aan
Die gaat naar de controle unit van de ontsteking/brandstofinspuiting
Zorgt voor de stationaair toerentalstabilisatie
Ps Is niet blauw maar oxidatie op messing
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/4/3/sensor_450661.jpg
ik bedoel de sensor waar de groene pijl heen gaat.
ik dacht zelf dat de 2 polige witte voor toerental stabilisatie was want hij loopt nu beter.
en euh waar zit die controle unit :D
Op die sensor moet gewoon een 1-polig kabel. Als je het massapunt van je uitlaatspruitstuk neemt, de massa kabeltjes die daar aan geschroefd zitten, kom je uit bij een kleine aftakking v/d motorruimte kabelboom.
Uit diezelfde aftakking komt de kabel die op de sensor moet die je hierboven met een groene pijl hebt aangegeven.
En als je die niet aangesloten hebt loopt hij inderdaad erg slecht.
@ruben....weet je ook waar die heen gaat vanaf de tempsensor.want mijn kabelboom is meer een verwilderde struik :D
ik leg die kabel liever zelf aan,,ik moet alleen dus nog weten waarheen :thumbup:
volgens mij heb ik geen orginele kabelboom want ik heb 2 stekkers tussen mijn vingers en 3 daar onder waar niks op zit :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/4/3/5metniks.jpg
zoals je kunt zien is mijn ontsteking behoorlijk verdraaid.
hoort dat normaal gesproken niet ergens in het midden te staan?
Er bestaan 2 soorten sensoren. De oude hebben een uitstekend lipje, de nieuwe zo'n rondje, zoals je zelf op de foto hebt.
Verder zijn de specs van de sensoren gelijk. Ik heb zelf ook 2 stekkerhulsjes moeten bijsnijden omdat ik ook 2 nieuwe sensoren had gemonteerd.
Dat lijkt nu bij jouw auto ook zo te zijn.
Ik zal dit weekeinde ff de foto's voor je uploaden...
alvast hardstikke bedankt ruben d :thumbup:
die stekkers die je op de laatste foto laat zien zijn voor het uitlezen van de computer, wat niet kan....:S
succes
die stekkers die je op de laatste foto laat zien zijn voor het uitlezen van de computer, wat niet kan....:S
succes
:D :D waarom zitten ze er dan???en dan ook nog es 5 stekkers :cool:
golf mkII 16v
28-02-2009, 08:09
Er horen 5 stekkers te zitten
1Bruine met 2 draden [Regeling voor koudstartventiel
1olie temp [achterop
1Geel/rode watertemp
1blauw/wit gaat met de kabelboom van de ontsteking naar de regelunit van de ontsteking[bijrijderskant onder de voorruit]DE kabel die je mist
1groen/rood
De witte die tussen je vingers is voor de mistlampen
De andere zijn voor een testaansluiting
Regelapparaat en KE-jetronic
thanks mk2 16v. :thumbup:
ik ga meteen even kijken.
na een uur zoeken en vloeken kom ik tot de conclusie dat op deze stekker wel een blauw witte zit...moet deze dus op de sensor???
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/6/4/3/blauwwit.jpg
golf mkII 16v
28-02-2009, 12:07
Gaat die naar het regelapparaat van de ontsteking [de wit blauwe]
Gaat die naar het regelapparaat van de ontsteking [de wit blauwe]
hij gaat in die bundel met die andere draden..
ik heb die blauwe kabel ge hot-wired op die sensor en de auto loopt nu ineens een stuk hoger stationair.
dus ik heb de ontsteking wat verdraaid zodat het toerental zakte.
hij rijd op zich prima zo dus ik wacht maar even af denk ik
golf mkII 16v
28-02-2009, 16:07
Stationaairtoerental stabilisatie:D:D :thumbup:
Ontsteking stond ind verkeerd [te vroeg
nou hardstikke bedankt voor de info; golf mk11 16v :thumbup:
hee mk11 16v.
de wit blauwe draad die ik ge-hotwired had :screwy: was dus een plus draad van mijn stk :D :D vandaar die hoge stationair toerental de stk deed het niet meer.
als ik de temp sensor op een bruin blauwe draad doe wil mijn auto geen toeren maken en krijg ik giga backfire met zwarte rook uit het lucht filter. :mad:
ook als ik de ontsteking helemaal op na ontsteking zet :eek:
ik ga vanavond naar een oude klasgenoot van me die al 12 jaar bij de vw garage werkt dus ik hoop dat hij het weet.
ik laat in elk geval mijn onsteking stellen en het co ook
golf mkII 16v
03-03-2009, 21:02
Kijk morgen wel even bij de PL die ik heb staan
Heb bij mijn eigen gekeken en dat is een KR
Kijk morgen wel even bij de PL die ik heb staan
Heb bij mijn eigen gekeken en dat is een KR
klopt die jongen waar ik gister was kon mij het ook niet vertellen en die had ook een kr staan dus konden we het niet checken.
wel co afgesteld en distributie riem losser gezet en ontsteking gesteld.
co zonder kat met lamda 0,5. :D
en trekken nu die oude bak van me,niet normaal meer :eek:
golf mkII 16v
04-03-2009, 17:02
klopt die jongen waar ik gister was kon mij het ook niet vertellen en die had ook een kr staan dus konden we het niet checken.
wel co afgesteld en distributie riem losser gezet en ontsteking gesteld.
co zonder kat met lamda 0,5. :D
en trekken nu die oude bak van me,niet normaal meer :eek:
Dus het is opgelost?
nee dat niet,die temp sensor heb ik nog steeds niet aangesloten. :mad:
en na het startten houd hij nog steeds even in. :mad:
het kan de stappen motor zijn die niet goed werkt.
of een pomp of vacuum probleem.
verder na het co stellen enzo rijd de auto wel veel beter.
meer power onder en boven in.
gister dus ook effe mijn uitlaat bekeken en ik heb een 4 in 1 macaroni :D met katvervanger eronder.
en dan dus co 0,5 met een pl blok :eek:
golf mkII 16v
04-03-2009, 20:45
Heb gekeken bij de PL
1Witte stekker met 2 draden
1Bruine stekker met 2 draden
Op de plaats waar bij jou niets zit zit de draad[rood/geel]voor de tempmeter
Waar bij jou de tempmeter zit zit bij mij niets?Geen sensor
wat een vage boel ja :D :D :D
maak er es een foto van als je wilt.
waar kan ik de motor code op het blok vinden?
golf mkII 16v
05-03-2009, 21:19
Motorcode staat op het ondrblok
Tussen de 3e en 4e cilinder
Moet even zien voor de foto
moet het met mijn telefoon doen en die staat nog niet op de computer
tussen 3 en 4 staat een L maar tusen 1 en 2 een E.
kan dat??
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.