Log in

View Full Version : vervolg, nu klepsteelrubbers

sansan
05-10-2004, 14:02
hallo, ben nog steeds bezig met m'nn cilinderkop. wilde maar gelijk klepsteelrubbers vervangen. nu heb ik de nokkenas eruit, klepstoters eruit, maar nu krijg ik die klepspietjes er niet uit. ik heb gelezen dat er speciaal hefboomgereedschap voor is, maar dat heb ik natuurlijk niet... is er een ander trucje om die dingen los te krijgen (en weer vast!)?

René
05-10-2004, 14:07
voor zover IK weet niet en kan je het beste zo`n speciaal gereedschapje gebruiken in verband met beschadigingen door "trucjes"...

Misschien willen ze voor je bij een revisiebedrijf dat klusje wel ff voor je klaren

Marco
05-10-2004, 15:33
Ik zou er ook niet graag een of ander trucje op toe willen passen want die klepveren zijn erg zwaar (lees sterk) Zonder zo'n hefboom krijg je ze denk ik niet ingedrukt. Als je em nou weg brengt om te laten reinigen dan laat je door revisiebedrijf die klepsteelrubbers meteen vervangen en evt ook de klep geleider (dat is dat messing busje waar de klep doorheen gaat

Zestienkleppen
05-10-2004, 15:55
staat in de afbeeldingen in die vraagbaak op jetta.be.tk toch een stuk gereedschap afgebeeld (soort hefboom dacht ik?). De vw dealer moet dat best kunnen leveren, alleen de kosten he...

OakgreenVR6
05-10-2004, 16:01
Hefboom is idd een noodzaak (die veren zijn nog best sterk/stug!), ik heb destijds zelf wat in elkaar gebakken om de klepsteelrubbers van m'n GTI te vervangen. Zolang het hefboomprincipe maar toegepast kan worden en je een solide geheel construeerd is het best goed te doen om zelf wat in elkaar te knutselen.

serge pot
06-10-2004, 17:31
heb beide ,voor zowel ingebouwde als uitgebouwde kop .
klepgeleiders zijn niet van messing maar van brons btw

steven16v
12-11-2004, 13:39
Tis makkelijk zelf te doen hoor. Gebruik je fantasie of kijk op www.golf16v.tk
Bij het project golf 1 staan daar foto's op hoe ik het gedaan heb. suc6

Jeroentjuh
12-11-2004, 14:31
Ik leen voor zulke dingen gewoon ff wa gereedschap op me werk...

steven16v
13-11-2004, 13:49
Jeroentjuh, niet iedereen heeft daar de mogelijkheid toe. Jammer genoeg niet. :(

Koen is sleeping
13-11-2004, 23:04
Vanmiddag toevallig ook klepsteelrubbers vervangen met zo'n home-made stukie gereedschap, werkt perfect. Schroefoogjes in de gaten van de klepdeksel, stangetje daardoorheen steken en je hebt een scharnier voor je hefboom.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1423&stc=1