View Full Version : Remmen golf 3 vr6
Bij het vervangen van de remschijven en remblokken van mijn vr6 loop ik tegen het volgende probleem aan:
Remschijf en lagers zijn gemonteerd.
Maar nu krijg ik de zuiger niet meer genoeg terug geduwd ?!
Wat is de beste manier om dit te doen?
Daar is een speciaal gereedschap voor de krijgen, ga maar eens bij Dirkx automaterialen langs in Beek :thumbup:
Volgens mij kun je de zuiger ook terug krijgen door de zuiger draaiend terug te duwen...ben je wel ff mee bezig :D
@ Vians: Is dit niet op een andere manier op te lossen?
Enig idee hoe dit apparaat heet bij Dirix?
Hoe dit ding heet dat weet ik niet... Voor een andere oplossing zie boven.
Ja dit hebben we al geprobeerd, maar we krijgen hem niet ver genoeg teruggeduwd!
Ja dit hebben we al geprobeerd, maar we krijgen hem niet ver genoeg teruggeduwd!
Heb je ook tegelijkertijd geprobeerd te draaien? Je moet namelijk tegelijk duwen en draaien...Moet je alleen even kijken of je links of rechtsom moet draaien :)
@ Vains: thnx voor je info!
Had even met VPC gebeld en die zeiden dat het moest lukken met een lijmklem.
En het is dus al gelukt :thumbup:
Dan hoop ik voor je dat je handrem goed blijft werken ;) Het terugdraai systeem is er namelijk om je handrem mechaniek te beschermen zoals ik het tenminste begrepen heb.
voorste kan je met lijmtang indrukken ja (of gewoon schroevendraaier ertussen op moment als oude blokken/schijf er nog opzitten)
achterste steeds indraaien met volgend materiaal:
http://www.autoteile-stephan.de/ebay/template/artikel/1502015_1.jpg
voorste kan je met lijmtang indrukken ja (of gewoon schroevendraaier ertussen op moment als oude blokken/schijf er nog opzitten)
achterste steeds indraaien met volgend materiaal:
http://www.autoteile-stephan.de/ebay/template/artikel/1502015_1.jpg
Enige juiste materiaal voor de klus is hierboven gepost!
Met andere hulpmiddeltjes wil het ook wel lukken, gelijk bij jou dus maar is, gelijk hier al reeds gezegd, niet echt aan te raden...soms veroorzaak je blijvende schade.
Trouwens iedere iets of wat autoklusser heeft zo'n setje liggen, daar kan je die toch altijd even gaan lenen...
Salu...
om welke klauwen gaat het?
achterste moet je draaien.
voorste kan je erin drukken met een grote waterpomp tang.
wat ik zelf altijd doe is het dekseltje van het potje waar het vloeistof in zit eraf draaien en dan pas zuigers terug.
heb tot nu toe ook nooit echt hoeven te ontluchten.
voor de zekerheid wel een paar keer pompen en vloeistof niveau na kijken,eventueel een tikkeltje bij vullen..
nickskuh 1
08-03-2009, 23:04
ik doe meestal x uit draaien tot bijna einde en dan lukt het meestal ook :P draait die ineens terug heel raar ene x wel andere x niet dus maar doe het zelf met waterpomp tang hoeft maar 1 x in zoveel tijd dus s[eciaal gereedschap beetje overbodig :P
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.