Log in

View Full Version : motorruimtes

Melvin
05-10-2004, 15:02
motorruimte 1:

http://members.home.nl/melvinvandewetering/115_1504.jpg

vragen:
- hoort er op die ontstekingsmodule geen vacuumslang te zitten of kan die altijd weggelaten worden? (antwoord: nee want bij webers is dat niet)
- een paar benzineleidingen (volgens mij benzine dan he) zitten in die badkamer achtige hoesjes... wat zijn dat voor hoesjes en waar haal je die? kunnen die overal overheen en hoe klem je ze op het einde vast?
(antwoord: staalomvlochten hoesjes die op het einde geperst zijn...)

motorruimte 2:

http://members.home.nl/melvinvandewetering/e1.jpg

vragen:
- dat zijn echte douchekop slangen volgens mij... had ik in de doe het zelf zaak naar gekeken maar dan zit er een rubberen slang IN de chrome omhulsel... kan die eruit zodat er kabels en slangen door kunnen of hoe is dit gedaan? en hoe zzet je het vast op het einde? (antwoord: matheo kijk maar ff dan ;))
- is die distributieriem afdekkap niet nodig? lijkt me niet namelijk, net of dat kapje die riem tegenhoud ofzo als ie er ooit langs zou gaan lopen? (antwoord: nee niet nodig houd alleen vuil tegen)

motorruimte 3:

http://members.home.nl/melvinvandewetering/file.jpg

vragen:

- schutbord is verwijderd en chassisnummer op veerpoot gelast ofzo... lijkt me niet dat het daar origineel bij hem zo heeft gezeten... mag dat zomaar? en mag ik dat dan ook zomaar doen en ook het schutbord verwijderen?
- normaal zitten er bij de overloop van top van veerpoot naar beneden een soort kitrand onder het lakwerk... kan je die zonder problemen verwijderen? (antwoord: kan dus)

soww dat waren heel wat vragen, met jullie hulp moet er toch wel op al die vragen een antwoord te vinden zijn toch...

René
05-10-2004, 15:11
Tering !! wat een motorruimtes en wat een vragen !!! ;)

Ik weet op 2 een antwoord:

- Die slang die op je ontstekingsmodule zit, die komt op de vaccuumvervroeger.... ik neem aan dat die er wel op hoort, omdat je ontsteking bij hogere toerentallen daardoor wordt vervroegd.

- De kap om de distributieriem houdt stof tegen dat de riem produceert (kan ook zijn dat hij de riem beschermd tegen invloeden van buitenaf..denk aan regen, olie, e.d.)

- De kit kan je met behulp van een plamuurmesje verwijderen, maar het zal wel monnikkenwerk zijn.

Matheo
05-10-2004, 15:35
die gevlochten slangomhulsels zijn oa te krijgen bij autostijl ed. zo te zien zitten ze vast met een soort klemdopjes. maar die omhulsels zitten in een setje (van autostyle dan) zal vast wel bijstaan hoe je ze moet bevestigen. bij sommige doucheslangen kun je volgens mij de rubbere slang eruit halen, wat je overhoud is naar mijn weten een soort van spiraal die je eromheen kunt draaien. ik werk in een doe het zelfzaak, als niemand het zeker weet wil ik het nog wel eens voor je bekijken.
mooie foto's trouwens :D

Marco
05-10-2004, 15:38
Het is de paravan die verwijderd is op foto 2 en 3, als het shutbord verwijderd is kijk je zo naar binnen :)

Ron polo1f
05-10-2004, 15:39
een webercarburateur heeft dus geen aansluiting voor vacuümvervroeging.
en die badkamer achtige "hoesjes" zijn geen hoesjes, maar staalomvlochten brandstofslang die erop zitten geperst met pershulzen. (die om de brandstofslangen wel tenminste)
laatst was ik nog bij iemand in duitsland die ook zijn schutbord had verwijderd dat moest ie wel bewaren, want door iemand van de TÜV werd dat nummer er dan later bij de keuring weer ingeslagen (mocht hij niet zelf ) ik neem aan dat dat hier in nederland ongeveer hetzelfde is , weet ik niet zeker, ik zou het eerst ff navragen bij de RDW als je dit van plan bent.
en die kitnaden had hij ook verwijderd, wat een behoorlijk pokkewerk moet zijn geweest. meestal word de veerpoothouder dan rondom afgelast en gladgeslepen en geplamuurd, dan krijg je dit resultaat

Ron polo1f
05-10-2004, 15:41
Het is de paravan die verwijderd is op foto 2 en 3, als het shutbord verwijderd is kijk je zo naar binnen :)
nee marco, de paravan is het gedeelte onder de voorruit waar de ruitenwisser(s) in zit(ten)

Marco
05-10-2004, 15:44
ow ja natuurlijk, daar heb je gelijk in :D

Melvin
05-10-2004, 16:32
@matheo: kijk dat morgen maar eens ff na dan voor mij, als je het dan om slangen heen kan vlechten zou het nog makkelijker zijn!!!

- die kit naden zouden in principe met een staalborstel zo weg moeten zijn... maar dat hoef je daarna toch niet af te lassen? net of die kit het allemaal bij elkaar houd :S...

- en is het dan slim om die riemafdekkap weg te laten of is dat gewoon echt superdom en kun je dan problemen verwachten?

- en dat chassisnr. lijkt er niet echt ingeslagen eerder uit het schutbord geslepen en daarna op de veerpoot gelast... gewoon doen of echt contact opnemen met RDW? (zouden die dat snappen :S wat moet ik dan vragen :S)

Ron polo1f
05-10-2004, 16:38
[QUOTE=MellyVille maar dat hoef je daarna toch niet af te lassen? net of die kit het allemaal bij elkaar houd :S...[/QUOTE]
nee, het gaat erom dat je een strak naadloos geheel daardoor krijgt, kijk maar eens goed op de foto :wink:

Melvin
05-10-2004, 16:45
ja oke... die rand mag je dan nog best zien van mij is ook netjes genoeg, als je die kit strepen maar niet ziet ;)

johangolf1
05-10-2004, 16:49
die slangen kan je bij Goodridge benelux kopen en worden daar voor je op maat gemaakt...
ik heb me gehele remsysteem van gevlochten rvs laten maken met licht blauw plastic als buiten omhulsel...
ze hebben heel wat kleurtjes en echt heel veel aansluitnippels dus je moet gewoon effe langs rijden mocht je dit willen hebben...
het zit in Delft voor informatie of iets dergelijks www.goodridge.nl

MMgolfnut1
05-10-2004, 17:00
Stel, je hebt geen afdekkap en er ligt behoorlijk wat grind op de weg. In een extreem geval kan er tussen de riem en het tandwiel een kiezel komen die er voor zorgt dat de boel niet meer op tijd staat. Gevolg is een motor die een beetje kaduuk is. Extreem geval, maar het zou kunnen.

Melvin
05-10-2004, 18:57
oke dus in principe kan ik die kap gewoon weglaten... ik neem aan dat meerdere mensen van hier dat ook doen (zie het namelijk veel op foto's...)

gooi ik er gelijk nog een vraag tegenaan: (heb er nog veel hoor :D)

- waar is bij motorruimte 2 en 3 de bobine gebleven?

O.Z racing
05-10-2004, 19:32
Tering !! wat een motorruimtes en wat een vragen !!! ;)

Ik weet op 2 een antwoord:

- Die slang die op je ontstekingsmodule zit, die komt op de vaccuumvervroeger.... ik neem aan dat die er wel op hoort, omdat je ontsteking bij hogere toerentallen daardoor wordt vervroegd.

- De kap om de distributieriem houdt stof tegen dat de riem produceert (kan ook zijn dat hij de riem beschermd tegen invloeden van buitenaf..denk aan regen, olie, e.d.)

- De kit kan je met behulp van een plamuurmesje verwijderen, maar het zal wel monnikkenwerk zijn.

klein foutje over je vacuumverhaal ,vacuum"vervroeging" werkt dus vervroegend bij stationair toerental als je gasklep dicht is.zodra de gasklep open gaat valt je vacuum weg.
de rest van de timing wordt geregeld door eventueel aanwezige gewichtjes met veren in de verdeler.die de timing aan de hand van je toerental regelt.

O.Z racing
05-10-2004, 19:35
als je het chassisnr.van plaats gaat veranderen moet je dit bij de rijksdienst melden.en waarschijnlijk laten uitvoeren onder toezicht.i.v.m de aangegeven plaats op het kentekenbewijs.

René
05-10-2004, 19:35
Ja shit klopt!! Sorry, ik kwam er vandaag ook achter toen ik het slangetje eraf trok bij de 1.6 ... prutteldeprutteldepruttell....bof..uit :D

René
05-10-2004, 19:40
Das de bladerbak volgens mij...

René
05-10-2004, 19:41
en de golf 1 met kleine achterlichten hadden het chassisnr in de rechter veerkoker... :D:D

hajee
05-10-2004, 19:43
[- en dat chassisnr. lijkt er niet echt ingeslagen eerder uit het schutbord geslepen en daarna op de veerpoot gelast... gewoon doen of echt contact opnemen met RDW? (zouden die dat snappen :S wat moet ik dan vragen :S)

plaats chassisnummer moet kloppen met je kenteken...
en die snappen dat niet....
:)

René
05-10-2004, 19:46
heb wel eens vaker gehoord dat ze hem verplaatsen en dan laten ze hem er bij RDW er op een andere plek inslaan...

Of dat nou ook op je kenteken komt te staan weet ik eigenlijk niet.... zélf denk ik van wel..maar wie ben ik ;)

O.Z racing
05-10-2004, 19:46
en de golf 1 met kleine achterlichten hadden het chassisnr in de rechter veerkoker... :D:D

maar was dat niet bovenop de veerkoker?
i.p.v ertegenaan?????????????????

René
05-10-2004, 19:54
ja! er precies bovenop!

Die foto waar het chassisnr er tegenaanzit is volgens mij van een golf 2 tog?

René
05-10-2004, 19:55
ja van een golfje 2, kijk maar naar de slotplaat....

of van een jetta :D

serge pot
05-10-2004, 20:53
vacuum is ook tevens last afhankelijke vervroeging

Zippo
05-10-2004, 21:06
heb wel eens vaker gehoord dat ze hem verplaatsen en dan laten ze hem er bij RDW er op een andere plek inslaan...

Of dat nou ook op je kenteken komt te staan weet ik eigenlijk niet.... zélf denk ik van wel..maar wie ben ik ;)

Yes dit komt op 't kenteken te staan.
Voor 65 euro ben je klaar!!

hajee
05-10-2004, 21:25
Yes dit komt op 't kenteken te staan.
Voor 65 euro ben je klaar!!

:D :D :D

:wink: hj

René
05-10-2004, 21:29
das nog helemaal niet ze gek duur jah!

Melvin
05-10-2004, 21:33
pfff 65 euro ook nog eens erbij... alsof het niets is... en dan moet je naar het rdw kantoor (waar?) en dan slaan zij ergens anders het framenummer erin als jij dat wil ofzo?

en heeft iemand de bobine al ontdekt bij 2 en 3? :confused:

hajee
05-10-2004, 21:39
pfff 65 euro ook nog eens erbij... alsof het niets is... en dan moet je naar het rdw kantoor (waar?) en dan slaan zij ergens anders het framenummer erin als jij dat wil ofzo?

en heeft iemand de bobine al ontdekt bij 2 en 3? :confused:

als het je te duur is moet je het niet doen!
maar rdw nummer is 0900-0739. bellen kan altijd
kost 10 cent

polopower
05-10-2004, 21:41
22 cent... heb vandaag nog gebeld over wat andere zaken. ;)

hajee
05-10-2004, 21:44
22 cent... heb vandaag nog gebeld over wat andere zaken. ;)

ai! :)
LOL!!
:biggrin:

MipMip
05-10-2004, 21:53
Draad van de Bobine kan je door je schutbord heen steken naast zodat ie als het ware onder je dashboard hangt. Of je kunt hem ergens onderin de motorruimte hangen onder je kokerbalken bijvoorbeeld. :D Tenminste dat zijn de oplossingen die ik wel eens heb gezien.

Ron polo1f
05-10-2004, 22:46
klein foutje over je vacuumverhaal ,vacuum"vervroeging" werkt dus vervroegend bij stationair toerental als je gasklep dicht is.zodra de gasklep open gaat valt je vacuum weg.
de rest van de timing wordt geregeld door eventueel aanwezige gewichtjes met veren in de verdeler.die de timing aan de hand van je toerental regelt.

16 v verdeler heeft geen centifugaal vervroeging, dit wordt electronisch geregeld. :wink:

Melvin
06-10-2004, 13:01
dus bobine wegwerken berust op enige creativiteit :D

en nog een vraag: ik heb nu wel een extern koelvloeistof reservoir in mijn cabrio, maar heb een radiateur aangeschaft met ingebouwd reservoir... voor dezelfde motor bestemd als ik heb en ook de zelfde breedte/grootte enzo...

alleen bij mijn koelvloeistof reservoir zit nu aan de onderkant een dikke slang, die loopt naar een stalen buis die zich rechts langs het blok kronkelt... bij de nieuwe radiateur is daar echter geen aansluitmogelijkheid voor :S... iemand weet hoe ik dat op moet lossen?

fotootje, je ziet de slang onder uit het reservoir komen...
http://members.home.nl/melvinvandewetering/0(12).jpg

polopower
06-10-2004, 21:26
....heb een reservoir aangeschaft met ingebouwd reservoir...

Volg jij hem nog?

Zonder gekheid: misschien nieuwe slangen aanschaffen die bij de betreffende radiateur hoort?

Melvin
06-10-2004, 21:30
sorry heb de fout al verbeterd ;)

maargoed, mijn nieuwe radiateur heeft evenveel aansluitingen als de oude, maar bij de oude situatie loopt er ook nog een slang van reservoir naar stalen buis... wat moet ik daar dan mee?

Matheo
06-10-2004, 21:30
@matheo: kijk dat morgen maar eens ff na dan voor mij, als je het dan om slangen heen kan vlechten zou het nog makkelijker zijn!!!

om hier ff op terug te komen, bij de nieuwere slangen kan het niet, maar ik heb wel eens doucheslangen in mijn handen gehad waar het wel bij kon!

Melvin
08-10-2004, 07:45
weet iemand de oplossing voor de radiateur? wie heeft er hier een radiateur met vuldop? kan die ff kijken voor mij?

polopower
08-10-2004, 07:46
Welke 'buis'? Bedoel je je waterpijp toevallig, deze zit aan het blok. Als je die bedoelt het je eigenlijk andere waterpijp nodig maar je kan hem ook afdoppen lijkt me.

MauSeR35
14-10-2004, 10:22
heb ik ook nog een vraagje, waarvoor dient die groene bol linksboven op de foto eigenlijk?

Melvin
14-10-2004, 10:28
volgens mij is dat een onderdrukreservoir o.i.d.... zou hem er ook liever niet in hebben zitten :S iemand die zeker weet wat het is en wat het doet?

MauSeR35
14-10-2004, 12:01
volgens mij hangt het bij een maat van mij los/niet aangesloten en die auto rijd gewoon goed, maar ik weet t niet zeker