PDA

View Full Version : plastic (interieur)delen zwart spuiten icm Armor All


Sjoes 85
27-02-2009, 22:42
Ik heb wat 2e hands interieur onderdeeltjes gescoord voor mn mk1 GTI en ben die nu netjes aan het maken.
Er is een wondermiddel verkrijgbaar dat luistert naar de naam 'Armor All' (verkrijgbaar in bouwmarkt en sommige supermarkten).
Je kunt dit spul kopen in mat of glanzend en het werkt echt heel erg goed.
Je neemt verweerde (van origine zwarte) kunststof oppervlakken, spuit het erop, laat het intrekken en meestal krijg je weer een mooie originele zwarte kleur terug met al dan niet een diepe glans.
Dit spul is geen verf ofzo, het haalt enkel de kleur van het plastic terug!
Ook werkt het bij rubbers (worden dan ook weer soepel).

Nu heb ik een middenconsole die een tijd in de kelder gelegen heeft. Doordat op één plek een schroef gelegen heeft, heeft de roest afgegeven op de middenconsole. Zelfs met de Armor All kreeg ik die roest er niet af.

Leek mij nog één optie: middenconsole zwart spuiten met verf. Ik dacht dat ik de middenconsole dan vast wel zou moeten ontvetten, omdat die Armor All al helemaal was ingetrokken.
Echter, wat bleek: die verf hecht juist ontzettend goed door die Armor All!
Ik heb naderhand eens een stukje plastic geprobeerd te spuiten dat niet was behandeld met Armor All en daar pakte de verf heel slecht.

Iemand van jullie een soortgelijke ervaring? Zo nee, hier dan een tip;)
Uiteraard moet de Armor All wel helemaal ingetrokken zijn en moet je de plastic even goed navegen met een droge doek.

evilnyntje
27-02-2009, 22:46
Werkt dat spul ook een beetje fatsoenlijk voor je dash enzo, dat het niet zon glimmende plakbak word?

Sjoes 85
28-02-2009, 18:31
Werkt dat spul ook een beetje fatsoenlijk voor je dash enzo, dat het niet zon glimmende plakbak word?

Yep. Dash gaat wel enigzins glimmen, maar omdat het niet zo'n superzwart kunststof is van zichzelf krijg je wel een mooie, niet overdreven glans!

volksfahrer
03-04-2009, 21:42
zou dit ook werken voor het exterieur?de bumpers en stootstrips van mijn golf ll kunnen het wel gebruiken...

martiepartie
04-04-2009, 07:11
Goede tip! Soms moet je idd gewoon wat proberen, daar komen de leukste ontdekkingen van.

De Pul
04-04-2009, 07:17
exterieur plastic kun je het beste netjes maken met de gasbrander, middelgrote vlam......

Sjoes 85
25-05-2009, 21:29
exterieur denk ik beter van niet. Het is toch siliconenspul en ondanks dat de spuitverf goed bleef zitten (ik stond er echt versteld van), zou ik het toch niet wagen op exterieur spul: tenminste niet als je wilt overspuiten.
Wel gebruik ik armorall op de kunststof delen, ook exterieur als ik de zwarte kleur weer mooi zwart wil hebben (alleen kleur ophalen en niet opnieuw spuiten). En dat werkt echt super! wat ook goed werkt is siliconenspray (bv bandenzwart), gaat er echter snel af.
schoenensmeer moet je niet doen, want dat wordt hard en droogt uit (heb ik me laten vertellen).

Roy 1.6
25-05-2009, 21:52
Voor extereur: Valma plasticolor! top spul :)

servowire
28-05-2009, 17:42
Pas op met silliconen, hier hebben spuiters een hekel aan.
hecht op alles, maar niets hecht op silliconen!

Scirocco16vGTX
29-05-2009, 09:17
exterieur plastic kun je het beste netjes maken met de gasbrander, middelgrote vlam......

da wist ik niet!
dat moet je toch even verder verklaren denk ik? :wow:
desnoods met een foto of 2 als het kan.. ik ben benieuwd..

:thumbup:

1982kameiX1
29-05-2009, 09:28
:lmao: exterieur plastic kun je het beste netjes maken met de gasbrander, middelgrote vlam......


:lmao: Wahahah, ik lach me kapot.
Ben benieuwd of dat goedje hier ook ergens te krijgen is.