View Full Version : gezocht foto?!
alo
Ik ben eruit en ga waarschijnlijk voor een kw-verlaging gaan.
Ik zou dan het setje met veren en veerpoten kopen, zowel voor als achter een vaste verlaging van 4cm.
Nu vroeg ik mij af als er hier forumgangers zijn die deze al gemonteerd hebben en hier een mening over kwijt willen.
Verder ben ik opzoek naar fotokes van deze verlaging onder een golf mk3, gewoon om even te zien hoe deze staan onder een golfke.
Bandenmaat maakt niet veel uit, mss wel de banden en velg grote vermelden om een idee te krijgen.
Alvast bedankt!
salu...
marcel--46
03-03-2009, 12:11
Waarom ga je niet voor een 60-40 verlaging ?
gr Marcel
Franky B
04-03-2009, 11:43
dit is 17 inch met 205-40 bandjes met een 40/40 weitec setje...
weitec komt uit dezelfde fabriek als kw meende ik. set bevalt super! Zit er nu denk ik
ook al een goeie 1,5 ton onder en ze doen het nog perfect. Wel wat comfort maar
toch lekker sportief. rij veel grote afstanden dus wil niet te veel stuiteren.
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/24062008256.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/24062008257.jpg
Waarom ga je niet voor een 60-40 verlaging ?
gr Marcel
Wel om twee redenen, omdat ik even geleden eens een goedkoopsetje van 65 voor en 45 achter heb geprobeerd...dit was een dikke verlaging maar gewoon niet mee te rijden voor mij. Ik doe namelijk 210 km per dag.
Bovendien raakten de standaard velgskes wanneer ik tegen pakweg 95 een scherpe bocht nam zoals bijvoorbeeld een oprit van een autostrade.
dit is 17 inch met 205-40 bandjes met een 40/40 weitec setje...
weitec komt uit dezelfde fabriek als kw meende ik. set bevalt super! Zit er nu denk ik
ook al een goeie 1,5 ton onder en ze doen het nog perfect. Wel wat comfort maar
toch lekker sportief. rij veel grote afstanden dus wil niet te veel stuiteren.
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/24062008256.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/24062008257.jpg
Ja dat is zowat mijn ergste vrees het stuiteren...valt dat mee met deze set?!
Toen ik die 65 van voor had zat ik in mijn auto richting school alsof ik op een springkasteel zat.
Aahja en euh met die 17 inch raakt hij dan niet soms?
alvast bedankt, salu.
The_Rabbit
05-03-2009, 00:36
Heb hem niet meer,maar dit was mijn vroegere Mk3 met 40/40 verlagingset van G&M met 7x16" en 195/45 rondom! Was ook een daily ride en raakte met deze opzet niks. :thumbup: Hopelijk heb je er iets aan.
Grtz!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/1/9/6/golfgttdi5.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/1/9/6/golfgttdi.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/1/9/6/golfgttdi4.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/1/9/6/golfgttdi2.jpg
Heb hem niet meer,maar dit was mijn vroegere Mk3 met 40/40 verlagingset van G&M met 7x16" en 195/45 rondom! Was ook een daily ride en raakte met deze opzet niks. :thumbup: Hopelijk heb je er iets aan.
Grtz!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/1/9/6/golfgttdi5.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/1/9/6/golfgttdi.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/1/9/6/golfgttdi4.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/1/9/6/golfgttdi2.jpg
Mooie verlaging, zo iets wil ik wel steken onder de mijne...teminste als hij echt nergens raakte.
Nu zit ik nog met de twijfel om volledige veerpoten en veren te vervangen of alleen verlagingsveren op de originele poten. Kheb gehoord dat wanneer je enkel de veren vervangt er toch nog heel wat comfort behouden blijft...
Franky B
05-03-2009, 11:18
Persoonlijk zou ik echt voor veren en schokbrekers gaan. als je lager wil dan is het haast wel een must.
De ori schokbrekers zijn niet zo stug als die die je bij een verlagingsset krijgt. Een set compleet met schokbrekers helpt de wegligging plus dat je niet zo snel hebt dat je wielen aan gaan lopen bij inveren. Ook vind ik zelf de ori vering een beetje zompig. Dus dat was ook een reden om voor een set compleet met schokbrekers te gaan.
Ik rij zelf met 205/40 op een setje 8j 17 inch met et35. dit loopt niet aan. zelfs niet met de wielkast randen origineel.
mvg Frank
Persoonlijk zou ik echt voor veren en schokbrekers gaan. als je lager wil dan is het haast wel een must.
De ori schokbrekers zijn niet zo stug als die die je bij een verlagingsset krijgt. Een set compleet met schokbrekers helpt de wegligging plus dat je niet zo snel hebt dat je wielen aan gaan lopen bij inveren. Ook vind ik zelf de ori vering een beetje zompig. Dus dat was ook een reden om voor een set compleet met schokbrekers te gaan.
Ik rij zelf met 205/40 op een setje 8j 17 inch met et35. dit loopt niet aan. zelfs niet met de wielkast randen origineel.
mvg Frank
Ja kweet het die originele veren zijn te zacht...
Alleen bemoeilijkt een studenten budget de aankoop van veren en poten.
Heb jij ook een verlaging van 40/40 en welk merk?!
salu
The_Rabbit
05-03-2009, 11:42
Persoonlijk zou ik echt voor veren en schokbrekers gaan. als je lager wil dan is het haast wel een must.
De ori schokbrekers zijn niet zo stug als die die je bij een verlagingsset krijgt. Een set compleet met schokbrekers helpt de wegligging plus dat je niet zo snel hebt dat je wielen aan gaan lopen bij inveren. Ook vind ik zelf de ori vering een beetje zompig. Dus dat was ook een reden om voor een set compleet met schokbrekers te gaan.
Ik rij zelf met 205/40 op een setje 8j 17 inch met et35. dit loopt niet aan. zelfs niet met de wielkast randen origineel.
mvg Frank
Volledig met je eens. Beter een complete set. Had dit onder de mijne ook en reed echt wel beter dan alleen maar de spiralen te vervangen. Voor dit ietsje meer dat het je kost,gewoon voor de complete set gaan. :thumbup:
Grtz Andy!
Volledig met je eens. Beter een complete set. Had dit onder de mijne ook en reed echt wel beter dan alleen maar de spiralen te vervangen. Voor dit ietsje meer dat het je kost,gewoon voor de complete set gaan. :thumbup:
Grtz Andy!
Ja dan zal het toch maar een volledig setje moeten worden als het geld er is.
Iemand voorkeuren van welke setjes, goede prijzen en waar te kopen?!
Eventueel online want ik kan ze wel zelf plaatsen...
En wie nog fotokes heeft van mk3 met 40/40, post maar!
Om even verder te gaan op de adviezen die ik hier heb gekregen ben ik toch maar eens beginnen kijken voor een volledige verlagingsset... kben op het internet eentje tegengekomen van koni, voor en achter een verlaging van 4cm, verder weet ik er ook niet veel meer over... kan iemand mij mss wat meer vertellen over deze veren?
Misschien iemand die ze onder de wagen heeft of heeft gehad?!
Let me know!
het gaat om de deze:
http://images.kapaza.com/photoslarge/15700000/15773895.jpg
jettaracing
07-03-2009, 23:23
Om even verder te gaan op de adviezen die ik hier heb gekregen ben ik toch maar eens beginnen kijken voor een volledige verlagingsset... kben op het internet eentje tegengekomen van koni, voor en achter een verlaging van 4cm, verder weet ik er ook niet veel meer over... kan iemand mij mss wat meer vertellen over deze veren?
Misschien iemand die ze onder de wagen heeft of heeft gehad?!
Let me know!
het gaat om de deze:
http://images.kapaza.com/photoslarge/15700000/15773895.jpg
http://images.kapaza.com/photoslarge/15700000/15773895.jpg
Dat setje op de foto is van een variant !! dat past niet op een 'normale ' golf .( de achterschokbrekers en veren zijn anders)
Ik heb onder mijn Mk3 een schroefset van V maxx ,kost zo'n 250 euro ,en dan kun je zelf de hoogte zo hoog (of laag) instellen als je wilt .
Ik heb er 8x17 et 35 onder met 205/40x17 en loopt niet aan !
Ja het comfort word iets minder ,maar de wegligging is echt 100 procent verbeterd!!!
Dit is de mijne
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/IMG_0124.jpg
Bedankt voor het advies, wel echt raar, de verkoper beweert ze onder een golf 3, 3deurs te hebben gehaald, dus geen variant...
Zo'n schroefsetje lijkt me ook wel wat maar kheb schrik dat dit een miskoop gaat zijn, kmoet 210 km per dag doen en als men golfke heel de weg al springend aflegt dan weet ik dat ik ze er geen week onder hou...twijfels twijfels...
heb een kw steken met vooraan 4cm verlaagd en achteraan 2 (zit dikwijls met 5 personen in men golf en achteraan neigt hij wel veel te schuren in de kassen bij elke drempel)
verder zitten er bbs'en onder 16inch met 195/45 bandenmaat
rijdt heel goed en schokt helemaal niet (v-maxx van vroeger deed niets anders dan springen :s )
Voor alle mensen die hier al gepost hebben merci, maar jullie maken het er echt niet gemakkelijker op :D
Ik zal even mijn profiel schetsen, graag jullie mening over wat ik dan wel of niet zou moeten aanschaffen.
Wagen:
Golf 3, 1900 TD, 3 deurs van 1995.
Gebruik van de wagen:
5 dagen van de week, minimum 210 km per dag, vaak zelfs 250 km.
In het weekend slechts kleine verplaatsingen.
Ikzelf ben opzoek naar:
- mooie verlaging
- sportief en harder, stugger als de standaard veren
- eventueel schroefbaar
- nog wat comfort door de vele kilometers
- een verlaging die niet gaat schuren of aanlopen, zowel niet in de bochten als op drempels
Tot slot nog even dit, moest ik een onbeperkt budget hebben dan zou ik dit topic nooit geopend hebben. Tuurlijk is een KW altijd goed, maar ik ben een student. Als ik zou moeten sparen voor bijvoorbeeld een schroefkit van KW dan zou dat zoveel tijd in beslag nemen dat ik mijn golf 3 mss al niet meer hebben tegen dat ik de veren kan aanschaffen :)
Ik hoor het graag wat jullie zouden doen...
jettaracing
09-03-2009, 22:30
Zie mijn bovenstaande reactie ;) , ik ben met je eens dat ,als het budget het toelaat, je natuurlijk kwa kwaliteit dan een KW of andere 'merk'set kunt gaan kopen .
Ik heb zelf onder m'n witte jetta een FK highsport set ,die toen bijna tegen de 700 euro heeft gekost ,en dan merk je wel enig verschil in kwaliteit en rijeigenschappen natuurlijk !
Maar als ik bijv de huidige Vmaxx set's vergelijk met bijv een supersport set ,dan is de Vmaxx bij een redeljke verlaging wel comfortabeler !
Het is natuurlijk wel zo ,dat ,als je de set erg laag gaat zetten ,en de auto op rubbers staat (bumpstops) dan krijg je wel zeker het 'stuiter'effect !
Ik heb zelf al een aantal van deze Vmaxx set's mogen monteren ,onder andere onder een Mk1 ,een Mk2 en een golf Mk4 en ik ben zeer te spreken over het rijden ermee .
Maar het blijft jou keus en kwa rijeigenschappen blijft het gedrag van zo'n set altijd verschillen ,dat hangt er namelijk ook van af wat de mensen stug en comfortabel vinden !
Mijn Mk3 variant (110 pk Tdi) ,die rijd elke dag , want de vrouw gebruikt m dagelijks voor de kinderen van en naar school te brengen en voor de boodschappen .
En we hebben hier een verkeersdrempel paradijs ,en heb haar nog niet horen klagen over de stugheid van de set ,ze vond de auto veel strakker rijden dan met de oude set .
Ook heb ik de auto wel eens mee naar m'n werk (rij zo'n 120 km per dag) ,en ik ben wel te spreken over het comfort .
Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke overweging ,eigenlijk zou je eens in een auto moeten proefrijden met een bepaalde set ,want ieders mening kan anders zijn natuurlijk!
Zie mijn bovenstaande reactie ;) , ik ben met je eens dat ,als het budget het toelaat, je natuurlijk kwa kwaliteit dan een KW of andere 'merk'set kunt gaan kopen .
Ik heb zelf onder m'n witte jetta een FK highsport set ,die toen bijna tegen de 700 euro heeft gekost ,en dan merk je wel enig verschil in kwaliteit en rijeigenschappen natuurlijk !
Maar als ik bijv de huidige Vmaxx set's vergelijk met bijv een supersport set ,dan is de Vmaxx bij een redeljke verlaging wel comfortabeler !
Het is natuurlijk wel zo ,dat ,als je de set erg laag gaat zetten ,en de auto op rubbers staat (bumpstops) dan krijg je wel zeker het 'stuiter'effect !
Ik heb zelf al een aantal van deze Vmaxx set's mogen monteren ,onder andere onder een Mk1 ,een Mk2 en een golf Mk4 en ik ben zeer te spreken over het rijden ermee .
Maar het blijft jou keus en kwa rijeigenschappen blijft het gedrag van zo'n set altijd verschillen ,dat hangt er namelijk ook van af wat de mensen stug en comfortabel vinden !
Mijn Mk3 variant (110 pk Tdi) ,die rijd elke dag , want de vrouw gebruikt m dagelijks voor de kinderen van en naar school te brengen en voor de boodschappen .
En we hebben hier een verkeersdrempel paradijs ,en heb haar nog niet horen klagen over de stugheid van de set ,ze vond de auto veel strakker rijden dan met de oude set .
Ook heb ik de auto wel eens mee naar m'n werk (rij zo'n 120 km per dag) ,en ik ben wel te spreken over het comfort .
Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke overweging ,eigenlijk zou je eens in een auto moeten proefrijden met een bepaalde set ,want ieders mening kan anders zijn natuurlijk!
Klopt volledig, ieders mening is anders, een pépé van 80 met een driedubbele hernia gaat zo een v maxx mss helemaal niks vinden terwijl ik hem mss juist hard genoeg vindt.
Dat hij stugger wordt wanneer je hem op de stoppen legt weet ik wel, ik wil niks extreem ermee gaan doen... een 4 tot maximum 5 tal cm verlagen is al goed voor mij denk ik zo...
Is de v maxx bij deze hoogte al een stuiterbal?!
Proefrijden zou ideaal zijn maar ik ken in de versteverte niemand met een dergelijke verlaging en al zeker niemand met eentje van v maxx.
jettaracing
09-03-2009, 23:25
Klopt volledig, ieders mening is anders een pépé van 80 met een driedubbele hernia gaat zo een v maxx mss helemaal niks vinden terwijl ik hem mss juist hard genoeg ga vinden.
Dat hij stugger wordt wanneer je hem op de stoppen legt weet ik wel, ik wil niks extreems ermee gaan doen... een 4 tot maximum 5 tal cm verlagen is al goed voor mij denk ik zo...
Is de v maxx bij deze hoogte al een stuiterbal?!
In mijn geval zal hij ong 6 cm verlaagd zijn t.o.v origineel ,ik heb nog zo'n 3,5 schroefdraad over ,en heb nog voldoende veerweg voor het comfort .
Op een erg slechte klinkerweg ,merk je natuurlijk wel dat de auto is verlaagd ,maar stuiteren heb ik geen last van .
Hij staat iig nog niet op de rubbers !
Ik moet er ook nog redelijk met de vrouw en kids in kunnen rijden ,zonder dat iedereen misselijk word na een uurtje rijden !
Edit ,als je in de buurt woonde mocht je gerust eens proefrijden hoor ;)
In mijn geval zal hij ong 6 cm verlaagd zijn t.o.v origineel ,ik heb nog zo'n 3,5 schroefdraad over ,en heb nog voldoende veerweg voor het comfort .
Op een erg slechte klinkerweg ,merk je natuurlijk wel dat de auto is verlaagd ,maar stuiteren heb ik geen last van .
Hij staat iig nog niet op de rubbers !
Ik moet er ook nog redelijk met de vrouw en kids in kunnen rijden ,zonder dat iedereen misselijk word na een uurtje rijden !
Edit ,als je in de buurt woonde mocht je gerust eens proefrijden hoor ;)
Merci voor het voorstel, alleen ik ben van België, wel vlak bij de grens met Maastricht maar toch nog niet echt in de buurt...
Merci voor de info ik neem het allemaal nog maar eens een nachtje in beraadslaging. Verder misschien, zo'n v maxx zijn daar ook attesten voor te krijgen om mijn wagen met dergelijke veren door de (Belgische) keuring te krijgen...
En dan ja, een v maxx setje of juist even doorsparen voor een iets duurdere set van zo'n 4cm vaste verlaging gelijk weitec ofzo...wrm wel, wrm niet?!
mischatdi
09-03-2009, 23:34
waar kom je vandaan? ik rij zelf met een vento met een supersport schroefset en idd toen ik de auto net had was het een stuiterhok... maar ik heb zelf de stootrubbers verwijderd en er ging een wereld voor mij open...lekkerlaag en toch comfort met de oh zo "stugge"supersport zoals iedereen roept niet dus ik zal een foto plaatsen van mijn auto en geloof me die is comfortabel!
maar als je uit de buurt komt mag je best langs komen om te voelen hoe mijn vento rijd
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/vento/PICT3274kopiekopie.jpg
waar kom je vandaan? ik rij zelf met een vento met een supersport schroefset en idd toen ik de auto net had was het een stuiterhok... maar ik heb zelf de stootrubbers verwijderd en er ging een wereld voor mij open...lekkerlaag en toch comfort met de oh zo "stugge"supersport zoals iedereen roept niet dus ik zal een foto plaatsen van mijn auto en geloof me die is comfortabel!
maar als je uit de buurt komt mag je best langs komen om te voelen hoe mijn vento rijd
http://i38.photobucket.com/albums/e106/mischatdi/vento/PICT3274kopiekopie.jpg
Zitten daar dan zo'n grote stootrubbers op?!
En euh loopt hij nu niet meer aan dan wanneer je de stootrubbers erop had, daarvoor dienen ze toch...
Ikzelf ben Van Belgisch limburg, stad Genk, vlak tegen de grens met Maastricht.
Kweet niet hoever dat van jou gelegen is...
Verder iemand een idee als bij de v maxx papieren zijn te krijgen voor de oooh zo strenge Belgische Kl*te keuring?
mischatdi
10-03-2009, 00:29
ja idd zo groot zijn die rubbers en nee zoals die nu op de foto te zien is loopt het niet aan.
maar ja je woond erg ver weg een km of 400 a450km hahahaha
ja idd zo groot zijn die rubbers en nee zoals die nu op de foto te zien is loopt het niet aan.
maar ja je woond erg ver weg een km of 400 a450km hahahaha
amai daar heb ik seffes een schroefset voor als ik de diesel heen en terug betaal :D
Zijn er foto's van de sloop van die rubbers (voor en na), hoe gedaan er tussenuit gesneden of setje even uitelkaar...
Iemand nog een mening te delen of wat fotokes te posten van zijn verlagen, doe gerust!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.