View Full Version : toeren begrenzer
heb laatst gehoord dat je je "mechanise toerenbegrenzer" toerenbegrenzer eruitkan halen bij een gti. blijkt dat dat ding openspringt en massa gaat maken waardoor hij terug valt in toeren en zo maar verder. waar zit dat ding??? iemand ervaring hiermee?
O.Z racing
05-10-2004, 22:15
heb laatst gehoord dat je je "mechanise toerenbegrenzer" toerenbegrenzer eruitkan halen bij een gti. blijkt dat dat ding openspringt en massa gaat maken waardoor hij terug valt in toeren en zo maar verder. waar zit dat ding??? iemand ervaring hiermee?
vroeger zat ie in de verdeler,oftewel je rotor met een veertje erin en een contactje.
ga naar brezan ofzoiets en haal er een zonder begrenzer (rotor)
ow is dat het. en ik maar zoeken naar een ander soort iets. thanks anyway. nu overgaan tot andere begrenzers. kat eerst! laat de pktjes maar komen. nog meer ideetjes voor mij?
erwin 944
07-10-2004, 17:02
opgepast met het verwijderen van een begrenzer,normaal treed deze in werking bij 6900 t/min(was toch zo bij mijn sirocco gti )
ik had er hem ook uitgehaald ,zo kon ik lekker zeer hoog in toeren gaan :D ,maar heb mijn motor naar de eeuwige jachtvelden gestuurd(die oude gti's zonder kat bleven maar doorgaan ruim voorbij de 7000 t/min)
ik zou zeggen : laat hem er in en schakel bij 6500 zeker op naar een andere versnelling ,bij een standaard motor (een getunde is wel wat anders)
opgepast met het verwijderen van een begrenzer,normaal treed deze in werking bij 6900 t/min(was toch zo bij mijn sirocco gti )
ik had er hem ook uitgehaald ,zo kon ik lekker zeer hoog in toeren gaan :D ,maar heb mijn motor naar de eeuwige jachtvelden gestuurd(die oude gti's zonder kat bleven maar doorgaan ruim voorbij de 7000 t/min)
ik zou zeggen : laat hem er in en schakel bij 6500 zeker op naar een andere versnelling ,bij een standaard motor (een getunde is wel wat anders)
ja ik weet het. als de motor met z'n kracht gebied ophoud na een bepaald toerental dan heeft het toch geen zin dat hij hoger uitkomt in de toeren omdat die begrenzer eruit is. ik heb deze blok (PF) er pas ingelegd omdat de vorige blok (ook PF) na 1 week tijd door z'n beste tijd heen was. cilinder 4 begaf het met heel wat brokstukken en de rest van de cilinders waren aan het volgen. dat bleek nadat ik de kop eraf had gehaald. de vorige eigenaar was er blijkbaar niet zo zuinig op. zeker een opel rijder ofzo. heb deze blok dan ook eerst goed ingereden en alles vernieuwd. de opfokkerij komt later pas. wou alleen effe weten waar die begrenzer zat :D
trouwens, hoe krijg ik hier foto's op de forum. je kunt een foto foto toevoegen maar dan vraagt ie naar een "http://". wat moet ik daar doen? eerst op een internet pagina zetten ofzo?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.