PDA

View Full Version : Luuk's Golf 2 GTI 8v

Pages : 1 [2]

LuukGTI
13-03-2010, 16:31
Kutgolf. :screwy: Kom er vandaag eventjes achter dat ik een lekke remleiding heb, midden onder mijn auto...
Wat een klote ding... :mad:

Mag in de bingo tegen elk aannemelijk bod.. Ik zie het niet meer zitten :tongue:

Vanmiddag nog wel even de moed op kunnen brengen om de wielkasten uit te slijpen en in de tectyl te zetten. Ook heb ik het lekje in de benzineleiding gevonden. Klein stukkie slang op het filter. Kun je het benzinefilter (die pot ter grote van een oliefilter) loshalen zonder dat je hele tank leeg stroomt?

Houdoe.

breadfan83
13-03-2010, 20:19
Kerel, heb je heel die Golf opnieuw opgebouwd, ga je nou vallen over een remleiding?

Gewoon maken, en de meetings af gaan dit seizoen samen met een klapper met foto's. Respect!

vdWal.
13-03-2010, 21:01
zou idd erg zonde zijn, net even terug zitte bladeren en als ik al het verrichte werk ziet zou ik van een remleiding niet eens meer moeilijk doen..

Markcl
13-03-2010, 21:48
idd zou erg zonde zijn van al het werk, en bezinefilter kun je gewoon eraf halen, je verliest dan alleen een beetje bezine wat nog in de slangen zit en uit het filter!

hee maar maak die remleiding ff, dat is het werk niet! :thumbup:

LuukGTI
13-03-2010, 22:48
Ja ik geef niet zo maar op, maar was het vandaag goed zat. Vanmorgen zou ik om 6uur beginnen op het werk zodat ik smiddags aan de golf kon, sta ik voor een dichte deur, alle lichten uit... Lag mijn baas nog in bed... Nouja kan gebeuren. Ik om 1 uur naar huis op de fiets, word ik aangehouden door een paar blauwbekken in de politie auto. Vraagt ie doodleuk of ik een auto ben! Ik himmel buiten adem, van geen kwaad bewust, gesprek gevoerd. Zegt ie dat ik niet op de weg mag omdat ik fietser ben! En dat dat stukje afsnijden heel duur kon worden! en als ie het nog eens zag schreef ie er 2uit, maar nu alleen een waarschuwing. Ik laaiend en vloekend door gefietst. Thuis gskomen ligt er een boete voor 10 te hard! Kleren aangetrokken en onder de auto gaan liggen zie ik een plasje olie liggen onder de remleiding. Dus trek hem uit het klemmetje en stap op de rem. PFFFFFT FLOP. Alle remvloeistof op de stoep. Toen was het helemaal gebeurt. Alles door de garage geflikkerd en uit protest wat verloren slaap ingehaald. >zucht< En nu sta ik tot 2 uur snachts te werken achter de bar bij de dansschool... Dat was dus mijn dag, ik was het effe goed zat.

Maandag maar effefiltert en remleiding regelen, dan kan ik het misschien smiddags nog monteren...

LuukGTI
13-03-2010, 22:53
Tnx voor jullie aanmoedigingen trouwens, dat kon ik wel effe gebruiken...;-)

De Pul
13-03-2010, 22:57
Tnx voor jullie aanmoedigingen trouwens, dat kon ik wel effe gebruiken...;-)
je laat dan ook wel erg snel de moed in de schoenen zakken hoor :tongue:
kom op,fix die laatste dingetjes en have fun :thumbup:

vdWal.
13-03-2010, 23:02
haha en toch herken ik zo'n uitbarsting wel zo heel af en toe heb je die wel eens..

toch goed om te horen dat je door gaat :thumbup:

LuukGTI
14-03-2010, 22:58
toch goed om te horen dat je door gaat :thumbup:

Haha, had je echt gedacht dat ik me liet kisten door een lekker remleiding? ;)
Nooooooo way. :D

Maargoed, leuk weekend gehad, en morgen even de puntjes op de i. Dan kan ik binnenkort weer lekker rondscheuren in de GTÏ :tongue:

bugs
16-03-2010, 19:10
dus we zien hem binnenkort op een meeting?

LuukGTI
16-03-2010, 20:29
dus we zien hem binnenkort op een meeting?

Ongetwijfeld... :thumbup: Maarja, dat zal nog wel even duren.. Want om met een ongepolijste auto en half ondergespoten velgen op een meeting te verschijnen is nou ook niet bepaald stijlvol. :tongue:

Morgen ochtend om 8 uur staat ie voor de APK mannen. Voor 2 uur krijg ik de uitslag!

Keep your fingers crossed... :cowboy:

breadfan83
16-03-2010, 20:37
Succes! :thumbup:

RubenD
16-03-2010, 22:14
Neem aan dat tie nu wel af is, we zijn al weer 2 dagen verder. In twee dagen kun je een Golf makkelijk compleet demonteren, spuiten en weer opbouwen.

Dus een remleiding moet ook zat kunnen ;) :D

LuukGTI
17-03-2010, 11:43
ZUCHT. Krijg ik die gast aan de telefoon:
Ja ik moet zeggen dat alles heéél netjes is gerepareerd, je bent alleen vergeten de handremkabel te vervangen.
Bleek dat dat ook op het lijstje stond.. En dat ze met "handrem zit vast icm handremkabel" ook bedoeld hadden dat de kabel vervangen moest worden.. Sukkels. Maargoed, nu dus opzoek naar een handremkabel.........

/edit
Handremkabel besteld bij de dealer, morgen om 9 uur binnen. En voor de APK hoef ik alleen maar langs te komen en hoeft ie alleen effe de brug op voor de kabel.

Hoefde mooi niks te betalen voor de APK deze keer:D Omdat ik ze erop geattendeerd had dat ze die lekke remleiding over het hoofd hadden gezien. Meevallertje...;)

Gijs
17-03-2010, 19:31
Holy cow! Ik had dit project al even niet bekeken, maar je hebt echt niet stil gezeten! Ik heb alleen ff de foto's bekeken omdat ik zo weg moet, zal het later nog eens door gaan lezen. Spuitwerk ziet er erg netjes uit! :thumbup:

LuukGTI
18-03-2010, 12:09
Zijn hier woorden voor nodig...? :rolleyes: Jullie allemaal bedankt voor de steun, tips en het volgen van mijn thread! :D

http://i273.photobucket.com/albums/jj238/luukschiks/DSC01351.jpg

Nol
18-03-2010, 12:42
Ziet er super uit!

Respect voor al 't werk wat je erin gestoken hebt! :thumbup:

Mvg Nol

(je moet volgens mij alleen nog ff je onderlip onderin in elkaar schuiven)

LuukGTI
18-03-2010, 12:50
Ziet er super uit!

Respect voor al 't werk wat je erin gestoken hebt! :thumbup:

Mvg Nol

(je moet volgens mij alleen nog ff je onderlip onderin in elkaar schuiven)

Klopt, daar zit ik nog steeds mee te kloten. Die wilt dus niet blijven zitten en
buigt automatisch naar voren... :shake:

Maar hij is nog niet klaar hoor :D De druk is nu in elk geval van de ketel, en nu wacht ik gewoon tot het buiten weer een lekker temperatuurtje is zodat ik op m'n gemakje alles kan afmaken. Want in het donker met regen remmen ontluchten en remklauwen demonteren is geen pretje kan ik je vertellen!

Nu eerst wat tijd voor m'n meiske vrijmaken want die heeft er onder moeten lijden... :redface:

ronaroot
18-03-2010, 12:50
VOLKSWAGEN GOLF GTI 79KW U9
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming GOLF GTI 79KW U9
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 18-03-2011

Normaal stelt een apk niet veel voor, maar voor jouw is het toch echt een "bekroning" voor al je werk

Proficiat :thumbup:

breadfan83
18-03-2010, 13:11
Luuk jongen, gefeliciteerd met de APK!

Ik zal dalijk ook voor jou effe de prijs van die uitlaatlijn opzoeken, weet het zo uit ´t hoofd effe niet meer.

Hoop je dit seizoen op een meeting ergens te treffen! :thumbup:

LuukGTI
18-03-2010, 13:31
Normaal stelt een apk niet veel voor, maar voor jouw is het toch echt een "bekroning" voor al je werk

Proficiat :thumbup:

Klopt helemaal! De golf is hier in de buurt ook een waar begrip geworden omdat ik hier natuurlijk altijd op de oprit sleutel.. Iedereen komt dan langslopen en vragen hoe het is. :) Ze hebben die auto natuurlijk gezien als barrel vol deuken en roest, zonder achterkant, knalgeel van de primer, en uiteindelijk ook weer zoals ie nu is. Op veler verzoek van de buurt heb ik daarom ook de vlag uitgehangen haha, zelf zou ik daar niet zo snel opkomen.. :screwy:

En @ broodjes jongen:
Zal van het voorjaar inderdaad een aantal meetings bezoeken, maar daarvoor wil ik hem wel gepolijst hebben omdat de lak op sommige plaatsen nog dof is van de spuitnevel.
Maargoed, ik ga effe de auto wassen! Dan kan ik hem vanmiddag effe aan Oma showen, want als ie apk had kreeg ik een volle tank benzine van haar! :thumbup: :D Toedeloe... :cowboy:

EelcoB
18-03-2010, 15:09
Gave golf geworden hor! :thumbup:

vdWal.
18-03-2010, 15:45
idd een hele nette golf geworden!

Mike--1991
18-03-2010, 19:28
Mooie golf! heb er echt respect voor :thumbup:

RubenD
18-03-2010, 22:22
Mooi, gefeliciteerd.

Nog even een originele onderlip regelen, die knallen niet zo lelijk naar voren...

En gelijk een open uitlaat er onder zetten, vind de buurt ook vast heel leuk ;)

floris-jan1
19-03-2010, 00:21
Hoezee Hoezee!:D

Gertjan
19-03-2010, 00:34
Knap werk :thumbup:

LuukGTI
19-03-2010, 06:32
Mooi, gefeliciteerd.

Nog even een originele onderlip regelen, die knallen niet zo lelijk naar voren...

En gelijk een open uitlaat er onder zetten, vind de buurt ook vast heel leuk ;)

Ik had al zo'n idee dat dit niet origineel was.. die er eerst op zat leek ook van veel harder materiaal zegmaar.. Dit leek vrij zacht. :wow:

MauSeR35
24-03-2010, 19:26
Knap stukje huisvlijt, op de goede manier!

riendert
25-03-2010, 13:17
Ongelofelijk mooi project! Alles in eigenbeheer gedaan. Erg mooi geworden.

Pedaalemmer
25-03-2010, 14:11
Proficiat!!! toch wel het project wat ik erg gaaf vind, lekker eigenwijs en doorzetten no mather what!

Nu genieten en rijden met het voorjaarszonnetje!

LuukGTI
25-03-2010, 18:23
Proficiat!!! toch wel het project wat ik erg gaaf vind, lekker eigenwijs en doorzetten no mather what!

Nu genieten en rijden met het voorjaarszonnetje!

Precies!:thumbup: En het is zoooooo'n heerlijk weertje! :D

zippo123
13-04-2010, 19:38
Respect!!!

GTI_Venlo
26-07-2010, 23:09
en hoe is het nu met je golfje??
echt dik project, heb het al een paar keer helemaal doorgelezen :$

LuukGTI
27-07-2010, 12:01
Haha best beroerd. Doordat ik bij het afplakken van het dak een klein foutje heb gemaakt zat ik net wel/net niet goed ivm dat rubber. Nu is dat afplakrandje zowiezo al gevoelig voor bladderen, maar omdat ie net op het randje van het rubber loopt zie je dat nu dus :(

Ook is zomaar vanuit het niets ineens een redelijke barst achtige kras in de lak van de motorkap gekomen. kan dus zodra ik vrij ben het dak en motorkap opnieuw gaan spuiten :mad:. Voor de rest zit de lak er nog goed op en loopt de auto als een zonnetje. Nog wel wat kleine dingetjes die ik moet doen.. Hitteschild van de uitlaat zit los, en moet de wielkast achter nog een klein beetje uitslijpen ivm aanlopen van de wielen.

Zal eerdaags even foto's maken van de lak.. ;)

OakgreenVR6
27-07-2010, 13:59
moet de wielkast achter nog een klein beetje uitslijpen ivm aanlopen van de wielen.

Uitslijpen?! :screwy: :shake:
Doe dat nou niet aan de achterzijde v/d auto, daar zit namelijk een groot deel van de stevigheid van het chassis in.

Wel balen dat je nu opnieuw met de spuit aan de gang kunt! :(

LuukGTI
27-07-2010, 15:43
Ach joh, zit toch een vastgelaste stabi-stang in :D

Nee even zonder dollen, hoe kan ik dit dan het beste oplossen? Want als ik zo doorga kan ik nieuwe banden halen..:(

Als ik ga uitrollen kunnen die plastic verbreders er niet op, en omdat die plastic verbreders erop zitten heb ik de deuken en de putcorrosie (weet niet hoe ik het anders moet noemen) onder de verbreders niet weggehaald.. Dus dat word geen porem...

/edit
ik bedoel niet de hele rand hè, alleen het bovenste deel van dat haaks gezette randje.. Als je niet begrijpt wat ik bedoel zal ik wel effe een foto van de voorkant maken.

bugs
27-07-2010, 17:41
haal alleen van het bovenste stuk (waar de band aanloopt) een klein stukje weg, laat wel een randje staan. Bij mijn GTI was dit het plan.
zoals bij een G60. alleen het stukje tussen 2 popnagels. uiteraard ook dat randje van de spatbordverbreders afhalen.

snappie? mijn omschrijvingen zijn niet altijd even duidelijk :D

LuukGTI
27-07-2010, 18:56
haal alleen van het bovenste stuk (waar de band aanloopt) een klein stukje weg, laat wel een randje staan. Bij mijn GTI was dit het plan.
zoals bij een G60. alleen het stukje tussen 2 popnagels. uiteraard ook dat randje van de spatbordverbreders afhalen.

snappie? mijn omschrijvingen zijn niet altijd even duidelijk :D

Haha, duidelijk.. Tnx!

RubenD
27-07-2010, 20:15
Ja, dat kun je wel doen, maar dan ligt je buitenscherm dus los van je binnenscherm -> APK afkeur.

Wat je kunt doen, als je echt ruimte wilt maken. Is de rand of omslaan (niet de beste oplossing, vanwege zandophoping -> roest) of de rand op 5 mm na afslijpen om hem daarna compleet af te lassen, dat laatste is alleen een waardeloze klus.

Als je goed kijkt naar de rand, die jij wilt afslijpen, zie je de puntlassen ook wel zitten, waarmee het buitenscherm aan het binnenscherm vast zit.

OakgreenVR6
27-07-2010, 22:19
Ik ben toch meer voorstander van het omrollen of omkloppen (met een ouderwetse tas en hamer), daarna kun je de omgezette rand afkitten en heb je geen last van vuil- of vochtophoping.
Je verbreders gaan er vervolgens toch mooi overheen, dus van eventuele welvingen/putten/deuken zul je niks zien. ;)

RubenD
27-07-2010, 22:35
Klopt, dat zou ik persoonlijk ook doen. Als je gaat lassen moet je ook weer spuiten. Met rollen eigenlijk ook wel, doordat de lak zo oud is, is de kans erg groot dat hij gaat barsten.

OakgreenVR6
27-07-2010, 22:46
Vantevoren en tijdens het omrollen/omkloppen de lak met een heteluchtpistool goed verwarmen vermindert de kans op barsten v/d lak aanzienlijk. Het is geen garantie dat het niet mis gaat, maar de kans wordt er wel kleiner door.

LuukGTI
29-10-2010, 19:22
Nou, maar weer eens een update van mijn Golfie.. Hij rijdt nog steeds als een zonnetje, maar als je erachter rijdt ga je volgens mij dood aan die geur van verbrande olie.
Vandaar dat ik ook maar heb besloten om de klepsteel rubbers te gaan vervangen.

Gisteren de onderdelen besteld, kon vandaag alles ophalen en is weer een leuk pakketje van gemaakt. Heb een nieuwe kleppendeksel pakking besteld, 8 klepsteel rubbers en die kunststof geleidingen voor de stoel rails. (wiebel bijna van mij stoel af als ik door de bocht ging haha)

Nu zullen enkele van jullie zich wel afvragen waarom ik geen koppakking, in en uitlaat pakking en rekbouten mee bestel:D Nou, deze jongeman gaat dus een poging wagen zijn klepsteel rubbers te vervangen zonder de kop te lichten;)

Heb een oude bougie gesloopt en hier een stukje pijp met een perslucht nippel opgelast zodat ik die in het bougiegat kan draaien. Wanneer de krukas dan zo staat dat de beide kleppen van 1 cilinder helemaal gesloten zijn, zet ik 10 bar perslucht op die cilinder waardoor de klep gesloten blijft wanneer de veer is verwijderd.

Vervolgens monteer ik een soort rail/stang op mijn cilinderkop en kan ik met een hefboompje de klepveer indrukken en de spietjes verwijderen.

Perslucht adapter:
http://i273.photobucket.com/albums/jj238/luukschiks/DSC02925.jpg

Pakketje:
http://i273.photobucket.com/albums/jj238/luukschiks/DSC02927.jpg

Klepsteel rubbers:
http://i273.photobucket.com/albums/jj238/luukschiks/DSC02928.jpg

To be continued.. :cowboy:

De Pul
29-10-2010, 19:33
haha,het kan idd wel zo,wij doen het op de zaak ook zo als het cheapass moet...
kleine tip,zorg wel dat de zuiger van de cilinder die je losmaakt boven staat,zodat als de druk ineens wegvalt de klep niet naar beneden duvelt.
maar hier heb je ongetwijfeld zelf al over nagedacht;)

LuukGTI
29-10-2010, 19:45
haha,het kan idd wel zo,wij doen het op de zaak ook zo als het cheapass moet...
kleine tip,zorg wel dat de zuiger van de cilinder die je losmaakt boven staat,zodat als de druk ineens wegvalt de klep niet naar beneden duvelt.
maar hier heb je ongetwijfeld zelf al over nagedacht;)

Haha, ja hier heb ik inderdaad ook over nagedacht. In het werkplaats handboek hadden ze over het ODP. Maar dat ging een beetje tegen mijn gedachtegang in. Tnx voor de bevestiging..!

Het hoeft van mij niet perse cheapass maar het scheelt me een enorme hoeveelheid werk. En daarbij komt ook dat ik het op de oprit moet doen omdat de MG van m'n pa nog steeds in de garage staat zonder wielen.. ;)

LuukGTI
30-10-2010, 08:12
Zet hem toch in ODP, ivm doordraaien van de kruk as bij 10 bar..

De Pul
30-10-2010, 13:11
Zet hem toch in ODP, ivm doordraaien van de kruk as bij 10 bar..
die moet je dan ook even blokkeren....
ik zet zelf hem er iets rechtsom doorheen en dan een krachtsleutel op de krukas die precies op de grond rust.met tien bar til je de golf niet van de grond hoor;)

LuukGTI
30-10-2010, 18:01
Te veel moeite... :screwy:

Vreemd, heb maar 4 lager schalen en ze zijn genummerd: 1,2,3,5.. :screwy:
http://i273.photobucket.com/albums/jj238/luukschiks/DSC02930.jpg

Tooltje om kleppen naar beneden te brengen:
http://i273.photobucket.com/albums/jj238/luukschiks/DSC02933.jpg

http://i273.photobucket.com/albums/jj238/luukschiks/DSC02934.jpg

http://i273.photobucket.com/albums/jj238/luukschiks/DSC02935.jpg

Vervangen ging wel aardig, alleen een RAMP om die oude klepsteel rubbers eraf te krijgen.. zitten muurvast! Ben wel blij dat ik ze vervang zeg... Man man man, dat leek wel baksteen dat rubber!

alleen klep 7 & 8 nog even doen morgen en de boel kan weer in elkaar.. :D

GTI_Venlo
31-10-2010, 21:12
leuk om dit te zien en te volgen! :thumbup:

LuukGTI
16-01-2011, 21:03
Olie lekkage via de klepsteel rubbers is dus voorbij!:D Na het monteren het hele blok maar even schoongemaakt met 3 bussen remmen reiniger :d
Nu bied helaas het volgende probleem zich weer aan. Er hoost aan de voorkant bij het oliefilter enorm veel olie uit dat huisje. Blijkt de hele boel met vloeibare pakking te zijn vastgekloddert... :screwy: Dat kan ik nu dus weer allemaal los gaan halen.

Verder nog steeds op zoek naar een werkende stationair regelklep, want in een poging een reparatie oplossing te vinden heb ik mijn half kapotte klep helemaal om zeep geholpen.

Begin me steeds meer af te vragen waarom ik de auto nog als hobby heb.. :P

guusvandevenne
16-01-2011, 22:43
Echt koning klus hier, dat spuit werk ziet er echt super goed uit!
zit ook te denken om het zelf m'n mk1tje te spuiten, heb je dat met een compressor gedaan ?
Nogmaals super mooi geklust !

LuukGTI
16-01-2011, 23:03
Jup gewoon met een compressor van 100L... Dat moet je wel minimaal hebben en niet kleiner. Bezuinig ook niet op een verfspuit, ik heb de primer met een goedkope spuit gespoten en ik kan je vertellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Gebruik ook kwaliteit lak! (Nexa Autocolor, de Beer etc.)

LuukGTI
21-01-2011, 13:29
EINDELIJK. Ik heb een adres gevonden in duitsland waar je voor 60 euro een nieuwe stationair klep kan bestellen. Het betreft een Replica, maarja... Dat is in elk geval al beter dan 411.32 bij de dealer, of 302.20 bij de lokale onderdelenboer.

http://www.autosensorberlin.com/

De nieuwe stationairklep is inmiddels besteld, dus even afwachten wanneer deze aankomt. De pakking voor de oliekoeler gisteren voor 3 euro bij volkswagen gehaald. Deze ga ik zo effe vervangen, foto's volgen...

LuukGTI
21-01-2011, 14:52
Zo. Dat is weer netjes! Nog even 4 liter Koelvloeistof bijvullen + een litertje olie en we kunnen weer gaan met die banaan. :thumbup:

Before (dit is dus een reparatie van een garage hè... :screwy: ):

http://i55.twitgoo.com/w0jblw.jpg

After:

http://i52.twitgoo.com/wi0zv7.jpg

arthur
21-01-2011, 15:45
Haha wat een beunwerk :D, de mijne was vorige winter er tussen uit geknald van ouderdom, dat was een bende :tongue: .
Maar het komt goed zo te zien, is meteen de koelvloeistof ververst :D

Lars90
21-01-2011, 19:26
Luuk, zou je mij kunnen vertellen wat je ervaring is straks met de nieuwe stationairklep?

Voor mijn Amerikaanse GTI vragen ze bij de dealer richting de 500 euro...

LuukGTI
22-01-2011, 13:14
Luuk, zou je mij kunnen vertellen wat je ervaring is straks met de nieuwe stationairklep?

Voor mijn Amerikaanse GTI vragen ze bij de dealer richting de 500 euro...

Woow, dat is nog veel meer... Terwijl je zou denken dat die net zo duur zou moeten zijn! Wat voor een blok heb je in je GTI?

Ik zal het even laten weten als hij binnen is!

GTI_Venlo
21-03-2011, 09:52
hoe ist nu met je golf?

b_elev
21-03-2011, 16:47
heb net je page gelezen jezus christus wat een werk maar wel heel vet gr brian

LuukGTI
05-10-2011, 12:59
Bij dezen is hij te koop aangeboden! :thumbup:

Tjaap
05-10-2011, 13:46
jammer, blij je wel in de VW wereld rondhangen?

LuukGTI
25-10-2011, 12:46
jammer, blij je wel in de VW wereld rondhangen?

Door omstandigheden blijf ik inderdaad voorlopig nog in de VW wereld rondhangen, afgelopen week is (vermoedelijk) m'n krukas keerring gesprongen aan de bakzijde met als gevolg dat de hele motorruimte vol met olie was.

Golf word weer geschorst (had net een maand apk! :mad: ) en aankomende winter gaat het blok eruit...

Dussssss To be continued.. :cowboy:

MauSeR35
25-10-2011, 18:23
Dat is verdomd vervelend inderdaad. Succes met het oplappen van het blok, of ga je gelijk voor iets anders?

LuukGTI
09-11-2011, 18:56
In de eerste instantie was het plan om het blok compleet te reviseren, had de radiateur en een aantal dingen al losgehaald tot ik er bij stom toeval achter kwam dat er wel heel veel olie uit het rubbertje over de oliedruksensor kwam hozen.
Het leek mij dat dat ding niet kapot zou kunnen, voor de zekerheid toch even losgehaald en op geblazen. Bleek dus mooi olie langs de stekker aansluiting te komen!
Ongelooflijk dat er zo'n 2,5 liter olie langs is gespoten! Nieuwe sensor erin, boel ontvet zodat ik kon zien waar de olie vandaan kwam, en wonder boven wonder bleef alles kurkdroog toen ik de motor een aantal minuten liet lopen!
Morgen weer verder met de boel inbouwen, ook even andere klepstoters monteren (die er nu in zitten tikken behoorlijk hard inmiddels). En dus toch de gti nog maar even houden deze winter.

Plannen voor aankomend voorjaar is wel om de motor eruit te halen en de motor ruimte weer proper te maken.

Chriskee.
10-11-2011, 10:45
Je hebt gelukkig wel geluk-bij-een-ongeluk.
Dat had ik dan nou weer nooit..

Maar als je straks weer eens kunt rijden ermee, wordt 't het allemaal weer waard :D

LuukGTI
11-11-2011, 13:25
Daar heb je gelijk in! Heb op de sloop klepstoters uit een golf 1 cabrio gehaald, voor nieuwe betaal je minimaal 135 euro, en deze had ik voor 25,- Alleen hopen dat ze dus nog goed zijn. Maarja, carbio's word over het algemeen niet zo veel mee gereden dus zal wel goed zitten.
Moet wel zeggen dat het allemaal weer kriebelt om het gewoon in 1 keer netjes te maken, maar op het moment zit dat er financieel gezien gewoon niet in. Heb zoveel tijd nodig voor school dat ik nét genoeg kan werken om m'n telefoon rekening en m'n biertje op vrijdag kan betalen :D Daarnaast ga ik waarschijnlijk per september volgend jaar op kamers, dus die gti moet gewoon de deur uit tegen die tijd.

Weet iemand trouwens hoe het zit met die oldtimer regeling? Daar zat ik eigenlijk op te hopen, maar ving ergens op dat dat van de baan is geschoven?

Chriskee.
16-11-2011, 19:52
Meen dat het van 25+ naar 30+ verschoven is, maar wel iedere auto weer belastingvrij kan worden.

LuukGTI
20-11-2011, 13:17
GTI is weer back on track! Kurk droog aan de onderkant, en geen tikkende klepstoters meer.
I'm a happy golf driver. :cowboy:

johntreffers
07-02-2012, 15:19
Zo. Dat is weer netjes! Nog even 4 liter Koelvloeistof bijvullen + een litertje olie en we kunnen weer gaan met die banaan. :thumbup:

Before (dit is dus een reparatie van een garage hè... :screwy: ):

http://i55.twitgoo.com/w0jblw.jpg

After:

http://i52.twitgoo.com/wi0zv7.jpg

hoi luuc mooi werk zou je mij kunnen vertellen hoe ik dat huisje demonteer heb namelijk het zelfde probleem

groetjes john treffers

LuukGTI
07-02-2012, 15:52
hoi luuc mooi werk zou je mij kunnen vertellen hoe ik dat huisje demonteer heb namelijk het zelfde probleem

groetjes john treffers

Hallo John,

Oliefilter demonteren, en dan zie je daar een moer zitten die eraf moet. Daarmee zit je oliekoeler vast. :thumbup: