PDA

View Full Version : Ebay tips & trics?

Rutger
10-03-2009, 07:12
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nog niet bekend met het fenomeen ebay. Nu heb ik me ingeschreven en heb ik mijn eerste bod uitgebracht. Natuurlijk wil ik deze bieding winnen! :D Zijn er hier mensen die vaak gebruik maken van ebay en nog wat kleine tips of trucs hebben om slim te handelen om een bieding te winnen? Kruipen jullie als de bieding bijna afloopt achter de pc om hem in de gaten te houden? Heb uiteraard de handleiding van ebay zelf al doorgelezen.

Ben benieuwd naar jullie ebay ervaringen..

Groeten Rutger

Der Ghopmeister
10-03-2009, 07:28
Als je op ebay.de etc gaat bieden lees eerst de omschrijving van het aangeboden artikel goed door!

Omdat het heel erg vaak gebeurt dat er in de titel bijv staat dat er een complete radio aan geboden wordt en als je dan de omschrijving leest dat het alleen het volume knopje is waar je op bied ;) Beetje lullig als je 100,- geboden hebt zeg maar!

En vraag de verkoper of hij of zij het ook naar nederland vertuurt! voor dat je bieden gaat als dat niet duidelijk in de advertentie staat! Is mij namelijk pas nog gebeurt dat de verkoper dat niet wou..... Uiteindelijk heeft ie t wel op gestuurt maar een maand later... Wacht er nog op :screwy:

En voor de rest erg veel geluk hebben ;) :D

Dasher
10-03-2009, 08:31
En bied op rare momenten als je kan.

Heb zelf al een paar keer een zootje nieuwe banden gekocht voor een 3e van de prijs omdat de veiling om 9.00 uur op een maandagmorgen afliep :D

En inderdaad de beschrijving goed doorlezen.

Verzendkosten kunnen lager. Voorbeeldje; onderstel verzenden van D naar NL kost iets van € 55,-

Ik geef je het adres van mijn ouders die in D wonen. Verzenden binnen D kost voor onderstel € 12,- ik haal het op en stuur het binnen NL voor € 12,95 naar jou toe. ;)

Arne
10-03-2009, 09:28
Stel voor kleine pakketten Hermes voor. Is vaak het goedkoopste.

Berserker
10-03-2009, 12:22
Altijd pas de laatste 20-30 seconde bieden, en meteen ook het maximale wat je uit wilt geven, dus niet ik bied 100, je ziet shit ik ben niet de hoogste bieder, nouja 125 wil ik er ook nog wel voor geven, want dan ben je vaak al te laat...

En niet voortijds bieden, je drijft de prijs alleen maar omhoog... :rolleyes:

PeterZ
10-03-2009, 16:37
Als ik veel artikelen in korte tijd koop maak ik altijd gebruik van de eBay huifkar: http://www.huifkar.de/. Je laat alles daar bezorgen en vervolgens komt de hele bups in één keer naar jou toe. Al vanaf een paar pakketjes is het economisch.

Rutger
14-03-2009, 19:14
Bedankt voor de tips! Als je in de laatste seconden van de bieding biedt, komt het dan wel op tijd door? Of is dat nou juist de gok/kunst :D

Audilimburg
14-03-2009, 23:16
Hier is geen kunst aan, je moet gewoon een zogenaamde sniper gebruiken zoals bijvoorbeeld auctionsniper.com.
Je voert je bod in en stelt in hoeveel seconden van te voren je je bod wil invoeren en de sniper biedt dan bijvoorbeeld 5 seconden van te voren. De andere partij heeft dan geen tijd meer om een tegenbod in te voeren.

Vaak gaat een bod dan ook in de laatste seconden van een veiling nog flink omhoog. En inderdaad niet van te voren al bieden anders drijf je de prijs op.

Door de sniper maakt het helemaal geen ruk uit op welke tijd de veiling afloopt en je hoeft dus zelf ook niet achter de pc te zitten of online te zijn.
Je krijgt vanzelf een mail of je wel of niet de winnende bieder was.

Jel Golf 2 GTI
14-03-2009, 23:30
Hier is geen kunst aan, je moet gewoon een zogenaamde sniper gebruiken zoals bijvoorbeeld auctionsniper.com.
Je voert je bod in en stelt in hoeveel seconden van te voren je je bod wil invoeren en de sniper biedt dan bijvoorbeeld 5 seconden van te voren. De andere partij heeft dan geen tijd meer om een tegenbod in te voeren.

Vaak gaat een bod dan ook in de laatste seconden van een veiling nog flink omhoog. En inderdaad niet van te voren al bieden anders drijf je de prijs op.

Door de sniper maakt het helemaal geen ruk uit op welke tijd de veiling afloopt en je hoeft dus zelf ook niet achter de pc te zitten of online te zijn.
Je krijgt vanzelf een mail of je wel of niet de winnende bieder was.

:101: :goodpost: :puter: :giggle:

Rutger
14-03-2009, 23:54
Goeie tip man, wist niet eens van het bestaan van zulke site's af!