PDA

View Full Version : De winter komt eraan : Autohoes

Thomas 8v
07-10-2004, 21:45
Hallo

met de winter voor de deur en een wagen die op stalling gaat ben ik geinteresseerd naar jullie ervaringen ivm een autohoes.

Zal even de situatie schetsen :
Auto staat binnen, maar in een losstaande garage dus in de winter kan het er wel koud worden. Tevens word dezelfde garage ook gebruikt als fietsenstalling (wel maar 1 fiets) en staat er een werkbank (stof). Geen huisdieren, maar ik vermoed dat er wel eens een muis kan zitten. Zonlicht komt er niet op dus dat is van ondergeschikt belang.
Nu is het dus zo dat ik, als ik bijvoorbeeld 2 weken niet meer gereden heb met de wagen, ik telkens de auto eerst kan gaan poetsen, alhoewel ik hem netjes gepoetst binnen heb gereden .
Wat gaat dat worden na 6 maanden??
Tevens is het natuurlijk zeer belangrijk dat de auto nog kan ademen.

Ander punt is waar je deze kan kopen ...
Heb al wat zitten te googleën en dan kom je uit bij bv : http://www.autohoes.be/
Maar die gasten hebben zoveel aanbod, zie door de bomen het bos niet meer. Je kan ze waarschijnlijk in elke autospeciaalzaak wel halen, maar die manne zijn verkopers , hoe duurder hoe beter is hun filosofie.

Graag jullie ervaringen...

vwleusden
07-10-2004, 21:54
Ben ik ook wel benieuwd naar omdat mijn auto ook in winterslaap gaat.

Steeph
07-10-2004, 22:00
Waarom gebruiken jullie niet een paar oude lakens?
Katoen ademt, EN je auto is afgedekt van het stof wat er opvalt! ;)

Grtzzz

ipv (Ik ben niet slim, Jullie zijn gewoon dom) - Wie niet sterk is moet slim zijn!

Christiaan
07-10-2004, 22:01
Zelf heb ik een hoes bij de brezan gehaald. Tis geen waterdichte hoes, dus wel voor binnengebruik. Het voordeel hiervan is, hij laat geen stof door, maar ademt dus wel (in mijn geval, ideaal voor een "zacht" dakkie :D ) Je hebt ook waterdichte hoezen (moet je Edward ff vragen) maar of die ademen (ivm verstikking)

Matheo
08-10-2004, 07:46
ik heb gewoon de goedkoopste hoes, deze is niet waterdicht, en zomaar een hele luchtige stof. ligt nu al een half jaar over de kever in een heel erg stoffige schuur, geen problemen tot nu toe, hij is nog harstikke schoon.

Thomas 8v
08-10-2004, 11:42
Zelf heb ik een hoes bij de brezan gehaald. Tis geen waterdichte hoes, dus wel voor binnengebruik. Het voordeel hiervan is, hij laat geen stof door, maar ademt dus wel (in mijn geval, ideaal voor een "zacht" dakkie :D ) Je hebt ook waterdichte hoezen (moet je Edward ff vragen) maar of die ademen (ivm verstikking)

Hij staat binnnen, dus waterdicht moet hij niet zijn. Dat de hoes ademd is veel belangrijker. Dat en de auto stofvrij houden zijn de vereisten.

Bedankt voor de reacties.

sixpack
08-10-2004, 13:25
Waarom gebruiken jullie niet een paar oude lakens?
Katoen ademt, EN je auto is afgedekt van het stof wat er opvalt! ;)

Grtzzz

ipv (Ik ben niet slim, Jullie zijn gewoon dom) - Wie niet sterk is moet slim zijn!

volgens mij gaan die schimmelen als het 1 x vochtig is geweest..

Steeph
08-10-2004, 15:26
volgens mij gaan die schimmelen als het 1 x vochtig is geweest..

Oei, dan moet ik me lakens van me bed ook maar niet meer wassen!!! ;)

Grtzzz

niels_g60-power
08-10-2004, 17:00
Mijne gaat ook op winterslaap. Alleen die gaat zo de garage in, niet zoveel last van stof enzo.

MKII freak
09-10-2004, 17:55
ik heb gewoon een hoes via auto-style besteld met aan de binnenkant een katoenen laagje (dit voorkomt krassen) en is waterdicht en ademt. Die van mij is een maatje M omdat ze dat gezegt haddenmaar een L zou beter zijn. En dit grapje koste mij +/- 4 tientjes.
suc6