Log in

View Full Version : Stekker van ruitenwissermotor past niet

Abeltje
15-03-2009, 09:21
Weet er hier iemand hoe ik het volgende probleem op kan lossen?

Ik ben een mk2 16v in mn Caddy aan het leggen, en heb de kabelboom in zn geheel van de 16v gebruikt. Het grootste deel van de motor heb ik al aangesloten, alleen nou kom ik bij de ruitenwissermotor mn eerste probleempje tegen. De ruitenwisser van mn Caddy vraagt om een 3-polige stekker en heeft platte contactpunten. De stekker van de 16v voor de ruitenwisser is een langwerpige met 5 polen waar van die kleine ronde puntjes in moeten, en dus ook 5 draden (bruin + groen + groen/zwart + geel/zwart + grijs/zwart).

Ik denk zelf dat een complete mk2 ruitenwissermechanisme niet gaat passen, maar kan ik misschien alleen het motortje overzetten?

Of zijn er misschien andere mk1's (latere cabrio's ofzo?) die wel dezelfde stekker gebruiken als de mk2?

Of moet ik de stekker er af knippen en 3 van de 5 draden op een andere stekker maken? Maar welke draden dan?

Wie kan mij helpen???

En zijn er misschien nog meer dingen die niet gaan passen? Bv bij mn dashbord, mn stuurhendels, andere dingen?

Alvast bedankt voor het meedenken !

golf mkII 16v
15-03-2009, 10:08
Compleet mechanisme past niet
Je kan proberen de motor over te zetten
Schakelaars van de verlichting zijn ook anders dus daar moet je de stekkers ook van over zetten
Stuurhandels en contactslot passen wel

Abeltje
15-03-2009, 22:28
Compleet mechanisme past niet
Je kan proberen de motor over te zetten
Schakelaars van de verlichting zijn ook anders dus daar moet je de stekkers ook van over zetten
Stuurhandels en contactslot passen wel

Oké dan, thanks!

Toevallig verder nog iemand die het uit eigen ervaring kan zeggen ofzo? Kan bijna niet geloven dat ik de eerste hier ben met dit probleem...

golf mkII 16v
15-03-2009, 22:39
Heb een cabrio staan met een zekeringkast met steek zekeringen
Zal morgen even kijken wat voor stekker er op zit[als ik het niet vergeet]

golf mkII 16v
16-03-2009, 20:40
Is een cabrio van 85 en heeft een stekker met 4 draden

Abeltje
16-03-2009, 23:05
Maar dan ook zo'n vierkante stekker voor op de drie platte contactpunten neem ik aan... Hmmm..... In ieder geval veel dank voor het kijken!

Dat wordt denk ik dan maar gewoon proberen om het motortje om te bouwen. Of er moet zich nog iemand melden met een andere opossing :D?! Ik kan me echt niet voorstellen dat ik de eerste ben die hier tegen aan loopt, met al die mk1's meteen 16v er in. Maja, ik wacht het nog wel even af.

Rallyegek
17-03-2009, 20:46
stekker overzetten of de motor, motor past gewoon
Heb je een stroomschema ? kijk dan ook je ruitersproeier voor na...... bij moest ik van achter doorlussen voordat voor het deed.

Ik heb er een gtd kabelboom en motor inliggen, oud type zk golf 2

Abeltje
18-03-2009, 08:46
Oké thanks rallyegek!

Motor overzetten dus. En ik heb een aantal stroomschema's, maar dacht gezien te hebben dat de ruitensproier wel ging passen. Maar dat zal ik dan voor de zekerheid ook nog even een keer extra nakijken.

Domi
18-03-2009, 09:05
Ik had in mijn GTI 1 een 16V KR van scirocco in met kabelboom. Ik heb toen de stekker omgezet.
De kleuren weet ik zo niet meer uit mijn hoofd. Maar het was maar een klein klusje.

Abeltje
18-03-2009, 11:15
Maar haal je dan de stekker van het ruitenwissermotortje af, of verwissel je het stekkertje van je kabelboom?

En dan moet ik wel nog effe uitpuzzelen welke draden ik waar aan moet sluiten. Maar daar is denk ik nog wel uit te komen.

Domi
18-03-2009, 14:21
stekkertje van de kabelboom veranderen. Dus die van je golf 1 kabelboom daarop zetten.

Rallyegek
20-03-2009, 18:47
meen dat het gewoon kleur op kleur is.

en de ruitersproeier past wel, maar bij mijn kabelboom liep het signaal via de achterzijde en bij een caddy heb je die niet