PDA

View Full Version : me cabrio start niet

erikcabrio1
15-03-2009, 14:04
mijn 88´er golf I cabrio met 1800 carb motor, heeft 2.5 jaar stil gestaan voor ik hem gekocht, ik heb voor het starten een kleine service beurt gegeven.
toen ik hem wou starten heb ik op tip van me buurman een klein beetje benzine via de carterontluchting in het luchtfilter gedaan en dan gestart, ging gelijk aan liep op het beetje benzine dat erin zat prima en ging dan af.
niet meer op te starten, na een aantal startpogingen, eens gaan kijken alles rond het inlaatspruitstuk was zeikens nat van de benzine.
is er een pakking helemaal uitgedroogd ofzo en nu door weer in contact met benzine te komen kapot gegaan of wat is dit.
na een nachtje te laten staan vanochtend nog een poging gewaagd, doordat alles verdamd was sloeg die weer ff aan, dan gelijk weer uit en weer alles nat.
motor is 1800cc met carb een pierburg natuurlijk met elek chocke(hoe schrijf je dat :D )
tis een belgse auto geweest voor de gene die denken dat kan niet 88 met carb.

golf mkII 16v
15-03-2009, 18:52
Aanslag van oude benzine in de carburateur

knedel16vweber
15-03-2009, 19:00
misschien de inlaat rubber onder de carburateur willen wel eens scheuren.

erikcabrio1
16-03-2009, 10:42
ben er gister nog eens aan bezig geweest, de voetpakking is oke en de oude benzine zou er nu al uit moeten zijn.
het probleem is dat de benzine toevoer niet stopt, dus vlotter ofzo blijft hangen.
ik ga strx naar de sloop bij ons om een golf 2 1800 te zoeken, ik pak daar een andere vanaf.