View Full Version : Nieuwe remmen piepen constant...
Heb sinds vorige week nieuwe remmen aan de voorzijde van de auto laten plaatsen. Dus schijven en blokken compleet laten doen.
Maar sinds de remmen vervangen zijn piept de rem linksvoor onder het rijden, wat deze voorheen nooit gedaan heeft. Als ik iets naar rechts stuur of ietsjes rem is het weg.
Is dit normaal? En kan het zijn dat remblokken en schijven moeten ''inlopen''
Of kan ik beter ff terug gaan naar de garage? Ik vraag het liever eerst hier voordat ik misschien voor penis sta bij de garage omdat het een normaal iets is... remmen doet de auto btw weer uitstekend...oude schijven hadden de dikte van een 2 euro munt :eek: en waren dus broodnodig aan vervanging toe!
Het kan gelijk je al reeds aanhaalt zijn dat ze nog even moeten inlopen, maar dat moet normaal toch rap weg zijn. Ik heb ook al eens meegemaakt bij ne maat van mij die ook nieuwe remmerij had laten steken. Hij had volgens de garage de remmen te zwaar belast vlak nadat ze erop stonden en ze zeggen dat je ze best even rustig op temperatuur laat komen de eerste paar keer.
Hij had toen ook last van piepende remmen, hij heeft toen wel gewoon zonder pardon nieuwe gekregen... ook omdat de garage zei dat het mogelijk om een productie fout kon gaan wat wel eens voorkomt.
Hopelijk ben je hiermee geholpen.
gegroet
VeeDubber
15-03-2009, 21:06
Als de garage het gemonteerd heeft, zou ik even terug gaan. Het is meestal een kwestie van schuine kantjes aan de blokken maken en dan is het weer over.
Hebben ze wel aan de buitenzijde van de blokken koperpasta of iets soortgelijks gesmeerd, dit gaat ook piepen tegen.
geen idee, of ze er wat op hebben gesmeerd. Maar vindt het erg irritant. Ze doen het sinds een dag of 3.
En ja, ik heb 1x hard moeten remmen om de hond van de buurvrouw te ontwijken.... Maar als dat de reden is krijg ik vast geen nieuwe van de garage.... Mag er toch wel vanuit gaan dat het piepen na verloop van tijd over is? Of kan het echt kwaad?
gti-pirelli
15-03-2009, 21:59
Het piepen kan geen kwaad maar is wel echt super iritant. Normaal zijn de blokken toch al aangeschuind. Ik zou gewoon terug gaan want het hoort niet zo te zijn en je hoeft het ook niet te accepteren, je hebt er inmiddels goed voor betaald. Laat je niet afschepen met het verhaal van ta hard remmen in het begin want dat is onzin. Dan zou je nooit hard kunnen remmen met je auto. Ze horen er gewoon fatsoenljk spul onder te zetten en daar zit ook gewoon garantie op.
Grts Ronald
Het piepen kan geen kwaad maar is wel echt super iritant. Normaal zijn de blokken toch al aangeschuind. Ik zou gewoon terug gaan want het hoort niet zo te zijn en je hoeft het ook niet te accepteren, je hebt er inmiddels goed voor betaald. Laat je niet afschepen met het verhaal van ta hard remmen in het begin want dat is onzin. Dan zou je nooit hard kunnen remmen met je auto. Ze horen er gewoon fatsoenljk spul onder te zetten en daar zit ook gewoon garantie op.
Grts Ronald
:goodpost:
OK. Dan gaat ik morgen even bij de garage voorbij. Laat wel ff weten of het dan ook gelijk opgelost is...
Thanx voor de snelle reacties van iedereen!
Had je deze onderdelen ook zelf gekocht of heeft de garage de levering van de delen verzorgt?
Jel Golf 2 GTI
15-03-2009, 23:40
Heb ooit hetzelfde verhaal gehad met een setje Ferodo's.
Bleven maar piepen.
Bleek uiteindelijk gewoon aan de schijven te liggen.
Bij VW zeide ze doodleuk dat ik maar een orginele set had moete kopen. :)
Heb de schijven teruggestuurd enheb er nieuwe gekregen waarbij het piepen gedaan was.
Beetje koper vet aan de achterkant van je blokken kan ook al eens helpen.
Wel aan de achterkant smeren natuurlijk. (tussen achterkant blok en de bus die je blok naar binnen duwt) :thumbup: :thumbup:
Als dit spul op je schijven komt dan heb je kans dat je niet meer kunt remmen. :D
Grtz Jel :thumbup:
@RubenD:
Nee, deze onderdelen komen gewoon bij de garage vandaan.
Maar ga straks even voorbij en ik hoor dan wel wat ze zeggen.
Ik laat het wel even weten....
Zo... weer van de garage terug. Hadden weinig tijd, maar toch even het wiel eraf gehad om te kijken.
Konden zo niets vinden, maar normaal was het niet (uiteraard piepte de rem nu niet)
Alles loopt verder vrij, maar kan goed zijn dat 1 van de blokjes (nog) niet goed vrijkomt.
Moet het even aanzien en zodra ie weer piept gelijk langskomen en dan wordt onder garantie de boel losgehaald en eventueel vervangen.
Net nog een 20 km gestuurd en niks aan het handje nu....
gti-pirelli
16-03-2009, 21:50
Nou hopen dat het nu goed blijft, misschien inderdaad een klevend blokje. Je hoeft je in ieder geval eerst dus even niet te ergeren :)
dat heb ik altijd met me computer, die doet het nooit goed tot er iemand komt kijken :screwy:
Morgen gaat de vrouw er een kleine 300km mee sturen... Ze heeft instructies gekregen van mij...dat ze goed moet luisteren. (Deed ze dat maar vaker.....dat luisteren :-)
wederom bedankt voor het meedenken allemaal!!
gti-pirelli
17-03-2009, 17:37
Oke dus morgen een kromme velg die lawaai maakt? haha
Ik hoop het toch niet!! hahahaha!!
Maar ze kent de auto inmiddels ook al aardig en weet zelfs geluiden waar te nemen die normaal niet te horen zijn...
Dus dat komt morgen best wel goed (hoop ik.....hahaha!)
jarnogti
17-03-2009, 20:53
remblokken ff iets opschuren kan ook helpen
gti_power
18-03-2009, 10:10
Wss heb je te hard geremd in het begin,het beste is om geen noodstop te maken als ze er pas op zitten.
Eerst even inremmen.
Pedaalemmer
18-03-2009, 10:54
Wss heb je te hard geremd in het begin,het beste is om geen noodstop te maken als ze er pas op zitten.
Eerst even inremmen.
:screwy: dus tegen een boom is beter? Volgens mij bedoel je om de remmen de eerste weken proberen zoveel mogelijk te ontzien van het hele harde remmen ;)
Bluepower
18-03-2009, 11:08
Och, inremmen kun je op meerdere manieren doen...
1 manier is idd het remmen heel rustig op te bouwen, en proberen noodstoppen oid te voorkomen.
De 2e manier is de motorsport methode, hiermee heb je in 10 minuten je remmen ingeremd, door ze juist heel zwaar te belasten, maar wel weer de tijd te gunnen om af te koelen...
@Bluepower; Hoop dat mijn vriendin de 1e manier van remmen toepast... Bij de 2e manier komt denk ik voor haar de boom van Pedaalemmer ineens erg dichtbij...
Maar heb idd bij terugkomst van de garage een x hard moeten remmen (anders kon de buurvrouw haar hond van de straat beitelen) Maar mijn vriendin is nog niet terug van het winkelen dus weet niet of het piepen over is......
gti-pirelli
18-03-2009, 19:11
Als ze terug komt piep jij wel anders :)
Lijkt wel of je haar kent!! hahaha!!
Zit wel onder de plak.....maar zooooo erg nou ook weer niet (ahum)
Maar iig, ze is weer veilig thuis en het piepen was over.... Nu volgende week als ik naar NL kom zelf nog maar eens luisteren...
gti-pirelli
19-03-2009, 22:19
Alle vrouwen zijn hetzelfde :) Ben blij dat het probleem over is,
Grts
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.