PDA

View Full Version : Past deze KW Variant 2

Thomas
16-03-2009, 08:32
Beste

Ik heb al eens gehoord dat een schroefsetje van eerdere golfkes ook op een golf 3 passen. Nu heb ik op het net een 2dehands setje gevonden van een KW variant 2 voor een golf 1.
Nu vroeg ik mij af of deze past op een 3, de aansluitingen en de gaatjes voor bouten lijken mij in ieder geval al identiek aan die van mijn golf 3.

Ik hoor het graag!

Bluepower
16-03-2009, 08:53
Nee, dat gaat hem niet worden.... Die schroefset voor de golf 1 heeft toch andere veerpoten, en de dempers zijn kompleet anders qau dempingskarakteristiek...

marcel--46
16-03-2009, 13:07
Een setje van een golf 2 kan je wel gebruiken !

Arne
16-03-2009, 13:26
Kan wel ja, maar zou ik bij een KW set niet doen. Bij Duurdere schroefsets , zoals een KW var2 set wordt ook rekening gehouden met de aslast voor en achter.

Thomas
16-03-2009, 18:19
Kan wel ja, maar zou ik bij een KW set niet doen. Bij Duurdere schroefsets , zoals een KW var2 set wordt ook rekening gehouden met de aslast voor en achter.

Ja begrijp ik, maar ik had het in overweging genomen omdat het een setje is dat er goed uitziet, op de fotokes toch, niks aan is en de persoon wil er vanaf zijn, daarvoor vraagt hij maar 200 EUR, voor dat geld wil ik die verkeerd afgestelde dempingskarakteristiek er mss wel bijnemen dacht ik zo...

marcel--46
16-03-2009, 22:25
Vergeet niet dat arne bedoelt dat een set van een golf 2 wel kan ! Maar 200 is niet duur voor zo een set voor een golf 1 maar wel zonde van je geld als t niet past onder je golf 3!

Arne
16-03-2009, 22:28
Idd ja, al was de set gratis geweest, hij past toch nog steeds niet :D

Thomas
17-03-2009, 07:04
Jammer maar helaas, voor zo'n prijs vind ik zo'n setje nooooit meer, merci mannen!

frankvr6
17-03-2009, 07:47
ik heb nog een vmaxx setje liggen voor golf3 waar de binnen poten niet goed meer van zijn daar kun je weer de binnen poten van je kw set weer in over zetten met vulbus
dun kun je als nog rijden met een kw set voor weinig
vraag 100 euro voor het setje

Thomas
17-03-2009, 08:30
ik heb nog een vmaxx setje liggen voor golf3 waar de binnen poten niet goed meer van zijn daar kun je weer de binnen poten van je kw set weer in over zetten met vulbus
dun kun je als nog rijden met een kw set voor weinig
vraag 100 euro voor het setje

Echt bedankt voor je voorstel & ik zou er graag op ingaan maar dan komt weer die Belgische Kl*te wetgeving naar boven hè. Even ter verduidijking:
Als je wagen na 2003 niet verlaagd was heb je de volgende papieren nodig om gewoon door de keuring te kunnen met eender welke verlaging, zelfs voor verlagingsveren die je maar 2 cm doen zakken.

De documenten:
- Het goca attest voor de verlaging
- Het montage attest, van een professionele garagist (dit mag dus niet zomaar iedereen plaatsen, en zeker niet zelf al is het nog zo eenvoudig, het mag niet)
- En een bewijs van uitlijnen nadat de verlaging is geplaatst.

Als ik nu een 2dehans setje kocht van kw, dan kon ik opzoek gaan naar een garagist die mij deze wou plaatsen en er bovendien een montage attest van opmaakte en daarna mijn wagen nog eens uitlijnde. De goca had ik al.

Nu is het probleem, zo'n montage attest is eigenlijk een verklaring van de garagist aan de keuring dat de set die hij geplaatst heeft 100% voldoet aan de Belgische wetgeving en normen. Als ik dus met een setje afkom van 2 verschillende merken samengesteld dan gaat hij zijn hand niet in het vuur steken om hier een montage attest voor op te maken want hij is verantwoordelijk voor de correcte plaatsing en werking. Moesten ze het verschil merken op de keuring, kan de man zijn recht voor het uitschrijven van attesten kwijtspelen.

Een hoop gezever en ik weet het, als ze het op de keuring niet zien dat je bijvoorbeeld een verlaging hebt van 2 of 3 cm dan kun je gewoon door de keuring geraken of als de garagist niet ziet dat het om een samengestelde set gaat, dan kan ik alsnog een montage attest krijgen maar dat risico ga ik niet nemen. Bovenstaande info heb ik al van meerdere personen en garages gehoord dus het zal wel kloppen zeker.

Het is en blijft hier in België, gelijk zoveel dingen, altijd een beetje onduidelijk en natuurlijk veeeeel te overdreven.
Maar dat is en blijft een discussie zonder einde, voila even mijn ergernis geuit! :D
Kwou dat ik mijn wagen in nederland kon laten keuren...

Tot slot, ik denk toch ook niet dat je v-maxx zomaar kan combineren met eender welke andere set?! maar hier heb ik geen ervaring mee...

abtler
17-03-2009, 13:09
.. bijkomend probleem dan in dit @#*!-land ..

Je moet dus een set van een G3 hebben!, want een set van G2 past inderdaad wel .. maar het GOCA attest (staat ook type op) klopt dan niet en je krijgt ze dus niet door de keuring.