Log in

View Full Version : VW GTI mk3 met een probleem


canavar
09-10-2004, 00:46
Thanks VW-POWER

Tjaap
09-10-2004, 06:02
verplaatst naar golf3 forum, bij de type3 rijders gaat het niet lukken denk ik ;)

Waldorf
09-10-2004, 06:17
een paar vagen;
wanneer heef die voor het laatst een beurt gehat?
is die moter standaart, of getuned, zoja wat is der aan gedaan?

RedBastard
09-10-2004, 18:49
Ik heb precies hetzelfde gehad gehad met mijn GTi.. Na heel lang zoeken bleek dat me uitlaat dicht/verstopt zat met dempermateriaal. Middendemper vervangen en toen ging die als een speer (vergeleken met eerst dan ;) ).

Greetz Peter.

canavar
10-10-2004, 00:05
Hai bedankt voor uw reactie's ik denk dat het nog een standaard blok is 2.0 ADY en hij is nog orgineel niet getuned. Ene zei koppelingsplaat de ander zei weer benzinepompje. en het is een duur geintje. Maar ik heb het wel over voor mijn VW GTI alleen wil toch zeker weten wat het kan zijn. Ik dacht ook aan uitlaat verstopt maar de uitlaat is nog 2 maanden oud , ik ga tussendemper maar eens controleren.

Ik hoor het nog van VW gangsters.

Groetjes aan iedereen.

AZRAIL
10-10-2004, 03:00
kerel kerel kerel, nog steeds niet zeker dat het een ADY blok is???vaak genoeg samen gecontroleerd lijkt me toch??? en trouwens, dat je vandaag zei dat dat me ondergang was..... hehehehhehee i'll be back, soon! vergeet niet, ik heb meer troefjes achter de hand dan dat je denkt. dat snelweg pretje zal je snel vergaan ;)

canavar
10-10-2004, 15:43
LEES eens goed er werd gevraagd van wat voor blok het is en daarop geef ik antwoord 2.0 ADY staat er ergens op van dat ik onzeker ben SLOME GTI RIJDER. En jij kan van die Troefjes hebben, en wat denk je zelf dat ik appels opruim van de grond. Ik zal en blijf een stap verder dan jij. Ga jij nou maar sleutelen aan je SLAK GTI kom dan maar weer terug. We onmoeten elkaar op de snelweg wel weer.

GTI POWER 4-everrrrrrrrrrrrrrrrrrr oley oley oley

canavar
10-10-2004, 15:45
O ja ik heb ook gecontroleerd of er vals lucht zit maar alles is goed, heb er pas sportfilter op gezet, die andere was er echt SLECHT aan toe, benzine filter is ook vervangen.

Christiaan
10-10-2004, 18:19
LEES eens goed er werd gevraagd van wat voor blok het is en daarop geef ik antwoord 2.0 ADY staat er ergens op van dat ik onzeker ben SLOME GTI RIJDER. En jij kan van die Troefjes hebben, en wat denk je zelf dat ik appels opruim van de grond. Ik zal en blijf een stap verder dan jij. Ga jij nou maar sleutelen aan je SLAK GTI kom dan maar weer terug. We onmoeten elkaar op de snelweg wel weer.

GTI POWER 4-everrrrrrrrrrrrrrrrrrr oley oley oley

Hou het ff gezellig hier ja? Persoonlijke vetes los je maar op buiten dit forum :mad:

AZRAIL
10-10-2004, 22:00
:d

canavar
10-10-2004, 22:36
Hai ik weer. Christiaan (Moderator ) het is iets tussen mij en die azrail ik ken hem (helaas) hij woont zo"n 100meter verder dus het is niet iets wat jij denkt we lopen gewoon beetje te dollen en elkaar boos maken het is hier gezellig dus maak jij je maar niet druk.

En hij is gewoon een SLOME SLAK. huauauauau lach hem uit.

sjampoo
11-10-2004, 07:50
Als hij de slome slak is,..waarom kom jij dan niet vooruit? (of heb je hem jouw auto uitgeleend?)

Moehahaha

Maar goed: D'r is dus de afgelopen tijd nogal wat vervangen.
Maak eens een lijstje, en meld gelijk even sinds wanneer ie zo raar doet.

Wellicht heb je een sportfilter ingelegd en zit de box nu niet goed dicht waardoor ie niet alle lucht meet. Of is het bijv. heel normaal dat je perongeluk de carterontluchting los gooit bij het vervangen van het benzine filter, of of of..


En nee, ik zit niet te zeiken, heb 't een keer mee gemaakt:
Topic van een stuk of tig posts met 'hulp' aan iemand die vond dat z'n auto stonk..

Hij had voor het gemak maar even VERGETEN te melden dat ie net een nieuwe uitlaat had.... (en de stickers daarom waren lekker aan het inbranden)..

canavar
11-10-2004, 13:07
1- olie + filter is vervangen
2- Brandstoffilter onder de auto is vervangen
3- Openluchtfilter SPortfilter
4- Kat-vervanger zit er nu op.


Probleem 1: hij gaat niet makkelijk in de 2e versnelling Je kent die effect wel als je de koppeling niet goed indrukt hoor je zo'n grrrrrkkkkk.


Probleem 2: als de motor warm is trekt die minder goed op in zijn 2e verns en de rest van de versnellingen.
2e versn. hij stotterd lijkt net alsof die benzine tekort heeft. komt moeilijk vooruit zeg maar en in de 3e , 4e , 5e had die dat ook moeilijk vooruit komen. maar nu ik deze dingen allemaal vervangen heb is het stuk beter dan eerst.

Maar er is toch nog iets dat hem tegen houd in zijn 2e versn . zoals ik al eerder vermelde hij rijdt niet echt als een GTI.

Groetjes aan VW-POWER

RedBastard
13-10-2004, 13:19
Even naar de garage en je benzinedruk laten meten, is zo gedaan..

Hellraiser
13-10-2004, 14:32
Lambdasonde of lmm?

Greetzzz :cool:

Dennis@polo86c.nl
13-10-2004, 17:20
Wat doet de toerenteller op het moment dat ie niet trekt?
Gaat gelijk op met de snelheid, of stijgt sneller dan de snelheid?
In het laatste geval is de koppeling versleten, verklaart misschien ook het slechte schakelen in de 2 (alhoewel dat ook gewoon de bak zelf kan zijn)...

Je hebt de lambdasonde ook weer in de katvervanger geplaatst?
Probeer anders eens te rijden met niet aangesloten lambdasonde, de motor gaat dan in een noodmode lopen. Mocht de sonde stuk zijn, zal het beter lopen in de noodmode.
Btw. hoe is het verbruik?

Je kunt in ieder geval bij de dealer het storingsgeheugen van het motormanagement uit laten lezen (en laten wissen), grote kans dat daar wel een foutmelding in staat.

canavar
17-10-2004, 21:12
Nou als ik in de 2e versnelling door probeer te trekken gaat het niet hij komt moeilijk op gang (gaspedaal helemaal ingedrukt), en als ik hem iets terug laat dan komt die weer beetje goed op gang.

Echt raar 3e versn. was ook zoiets hij kwam maar niet vooruit kwam heel langzaam aan zijn top.

Ik ga morgen ff de benzine druk op laten meten.en ook misschien ff uit laten lezen want dit bevalt me niet.

ik wordt eruit getrokken of uit gereden door een DIESEL. en dit is schande. bbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. :( :( :(

LANG LEVE VW POWER

John
17-10-2004, 21:25
Doe je hallgever maar vervangen.
Hele grote kans dat het dan over is.

Dennis@polo86c.nl
19-10-2004, 07:22
de Hall-gever is de sensor die in het onstekingshuis zit en de omwentelingen in de vorm van pulsjes aan de stuurcomputer doorgeeft.
Hierdoor weet de computer hoeveel toeren de motor draait.

Mocht die gever stuk zijn, krijgt de computer geen pulsjes en stuurt de injectoren bijv. niet aan. Ik denk niet dat de hall-gever in dit geval de boosdoener is, de motor loopt immers, maar levert geen vermogen.

John
19-10-2004, 09:46
Ja maar als die stuk is dan houd je motor ook erg in en je kunt hem ook niet ver doortrekken.
Dus de motor stopt al bij 5000 toeren bijvoorbeeld.

Hellraiser
19-10-2004, 12:21
Nou als ik in de 2e versnelling door probeer te trekken gaat het niet hij komt moeilijk op gang (gaspedaal helemaal ingedrukt), en als ik hem iets terug laat dan komt die weer beetje goed op gang.

Echt raar 3e versn. was ook zoiets hij kwam maar niet vooruit kwam heel langzaam aan zijn top.

Ik ga morgen ff de benzine druk op laten meten.en ook misschien ff uit laten lezen want dit bevalt me niet.

ik wordt eruit getrokken of uit gereden door een DIESEL. en dit is schande. bbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. :( :( :(

LANG LEVE VW POWER

Bij mijn bedrijfswagen (Golf4 2.0) was de sonde stuk en die reed net hetzelfde :D

Greetzzz :cool:

Volkswouter
19-10-2004, 12:31
We kunnen wel met zijn allen gaan zeggen vervang dit en vervang dat,maar aan het einde van de rit ben je 1500€ verder en kan het probleem er nog inzitten.Een hall-gever is of kapot of heel,tenzij er een flinke speling op het asje zit,maar dat is te controleren.

Vraag 1:Als je de motor stationair laat draaien,smoort hij dan ook?Komt hij dan ook slecht op toeren?

Vraag 2:Bij een koude,hoe loopt hij dan?

Voor het probleem met het slecht schakelen ,zou je je koppelingskabel als eerste kunnen vervangen,dit is een relatief goedkoop onderdeel.

VeeDubber
19-10-2004, 12:58
Als we eens beginnen met het doormeten van de koelwatertemperatuursensor en het afstellen van het schakelmechanisme??

John
19-10-2004, 13:40
We kunnen wel met zijn allen gaan zeggen vervang dit en vervang dat,maar aan het einde van de rit ben je 1500€ verder en kan het probleem er nog inzitten.Een hall-gever is of kapot of heel,tenzij er een flinke speling op het asje zit,maar dat is te controleren.

Vraag 1:Als je de motor stationair laat draaien,smoort hij dan ook?Komt hij dan ook slecht op toeren?

Vraag 2:Bij een koude,hoe loopt hij dan?

Voor het probleem met het slecht schakelen ,zou je je koppelingskabel als eerste kunnen vervangen,dit is een relatief goedkoop onderdeel.

Iedereen geeft gewoon tips.Daar is het forum voor.
We kunnen ook met zijn allen zeggen van ga maar naar de dealer.

AZRAIL
19-10-2004, 14:49
de motor draait stationair goed, en als de motor koud is heeft ie eigenlijk nergens last van. tot dat hij warm begint te worden. dan begint het gestotter. eigenlijk alsof je constant ergens tegen aan rijd en weer een schop van achter krijgt. maar dan rustigjes. niet dat je nekbrekende schokken krijgt te verduren. het kunnen zoveel dingen zijn zoals jullie zeggen.
- brandstof druk is misschien niet goed meer
- hallgever vervangen (?)
enz.

uit laten lezen moet toch niet zo'n duur geintje zijn? komen dan ook alle mankementen (elektrisch) aan het zonlicht?

van dat slecht schakelen lijkt het alsof je de koppelingspedaal niet helemaal intrapt waardoor hij dat ratelend geluid maakt ( tanden poetsend :D ) . dacht eraan om aan het einde van de koppelingskabel paar extra plaatjes onder de arm te doen, zodat hij hem wat hoger trekt. het kan inderdaat de kabel zijn die niet echt goed meer is. maar jah, hij gaat sinds een paar dagen ook niet goed meer in z'n 5 (althans moeilijk)

Dennis@polo86c.nl
19-10-2004, 15:48
Als het een automatisch stellende kabel is, kan de automatische verstelling niet goed meer zijn -> (laten) controleren en evt. kabel vervangen

Hall gever: idd, goed of slecht, istie slecht: doet de motor niks meer..

Uitlezen bij de dealer: als je het netjes vraagt kost het misschien niks, duurt max 10 min. Anders hooguit 10-15 euro.

Lambdasonde zou ik toch ook eens naar kijken, trek verbindingsstekker van de sonde naar stuurapparaat los en kijk of het beter loopt. Zo ja: sonde stuk of draadbreuk.
Dit beter voordat je naar de dealer gaat voor het uitlezen. Doordat je de stekker lostrekt komt er toch al een foutcode in het geheugen te staan voor de lambdasonde, die later gewist moet worden.

Koelwatertempvoeler voor stuurcomputer zou je kunnen vervangen, is niet duur en komt naar het schijnt vaak voor bij VW.