PDA

View Full Version : me wiel staat scheef

erikcabrio1
18-03-2009, 15:59
mijn auto is in de winter bij glad weer gaan schuiven en tegen de stoep gekomen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OAPDPJBG.jpg

het is hier misschien wat lastig te zien, maar me wiel staat van boven aan wielkastzijde veel verder naar buiten dan van onder.
ik heb net het wiel eraf gepakt en ik denk door de klap zijn de 2 gaten in de schokbreker die het fuseehuis vasthouden helemaal uitgelubbert.
de gaten zijn nu ovaal in plaats van rond.
nou komt de vraag stel je daar je wielstand mee af, of kan er mee krom zijn.

J-9A-N
18-03-2009, 16:13
Het bovenste gat hoort ovaal te zijn,hiermee kun je de wielvlucht stellen.
Als ik de stand van het wiel zo bekijk ,denk ik eerder dat je naaf of je draagarm krom is.

Succes.

Gr Jan

Henk_Pigo
18-03-2009, 16:13
Eén gat hoort ovaal te zijn. Hiermee kan het het camber van je wiel afstellen. Als je goed gekeken hebt heb je gezien dat 1 van de bouten waarmee de schokbreker vast zit aan je fusee een speciale bout is. De ring onder de kop en aan de achterkant zijn excentrisch.

Is je draagarm nog wel recht?

J-9A-N
18-03-2009, 16:23
:d

erikcabrio1
18-03-2009, 16:45
ja ik heb geen idee hoe het zit met de draagarm
ik heb wel een nieuwe liggen maar dacht eerst ff wat andere zaken uitzoeken voordat ik alles eraf haal.
maar dan zal ik er tog aan moeten geloven.
ik vervang de draagarm wel en vandaar af verder zien of het resultaat geeft.
het lijkt mij dat het fuseehuis niet veel aan kapot kan gaan omdat andere minder sterke delen de klap opvangen door te kunnen schuiven.

Audilimburg
18-03-2009, 16:51
Volgens mij is het vrij lastig te zien zo, want de vraag is of je stuur nu recht staat of dat er aan gedraaid is (naar links) waardoor het wiel ook naar binnen gedraaid staat. Staat je andere wiel nu wel recht naar voren?
Als die ook gedraaid is dan zit het probleem hem gewoon in die speciale bout om de camber af te stellen. Maar je hebt wel kans dat die nu door de klap niet meer naar behoren werkt. Hij duwt zichzelf door zijn excentrische kop weg van de rand, maar als de rand dus nu scheef is geduwd, kun je hem niet meer goed afstellen.
Dat is mijn bescheiden mening :rolleyes:

J-9A-N
18-03-2009, 16:54
ja ik heb geen idee hoe het zit met de draagarm
ik heb wel een nieuwe liggen maar dacht eerst ff wat andere zaken uitzoeken voordat ik alles eraf haal.
maar dan zal ik er tog aan moeten geloven.
ik vervang de draagarm wel en vandaar af verder zien of het resultaat geeft.
het lijkt mij dat het fuseehuis niet veel aan kapot kan gaan omdat andere minder sterke delen de klap opvangen door te kunnen schuiven.

De fusee's van een golf 1 zijn waarschijnlijk minder sterk dan je denkt. ;)

golf mkII 16v
18-03-2009, 20:24
Was onderlaatst ook iemand bij mij die dat had
eea na gemeten en verwisseld
Was uiteindelijk het fussee dat krom was,[en zeker na een uitglijder]

erikcabrio1
19-03-2009, 13:50
en hebben we het hier over een fuseekogel of huis?

J-9A-N
19-03-2009, 13:58
Fuseehuis :thumbup:

erikcabrio1
19-03-2009, 16:44
aah dees zijn niet nieuw te vinden in een paar webshops waar ik meestal me spullen weg haal denk dat ik hem wel op de onderdelen lijn zet.

golf mkII 16v
19-03-2009, 23:04
Let op dat je dan de goed hebt
Een cabrio is het zelfde aleen de latere hebben een ander lager

dakeraf
20-03-2009, 11:38
Ik zou eens beginnen met je draagarm.
Dan laten uitlijnen.
Als dat niet lukt verder zoeken.
Onderdelen als fuseehuis en draagarm zijn wel op marktplaats te vinden en anders een advertentie gezocht plaatsen.

erikcabrio1
20-03-2009, 14:39
ja ik ga hier ook mee beginnen en van daaruit verder werken.

erikcabrio1
21-03-2009, 19:39
kleine update, die excentrische bout die in me schokbreker zat, was niet compleet er hoort ook zo´n aparte ring bij te zitten, en door de klap was het helemaal uitgelubbert, ik heb van me 1500 sloper een andere schokbreker gepakt en deze erop gezet, dat was al wel iets verbetering maar nog steeds niet super.
morgen tog maar draagarm vervangen kijken wat dat doet.

Jel Golf 2 GTI
21-03-2009, 20:12
Ik heb indertijd een accidentje opgekocht dat ongeveer dezelfde problemen had.

Uiteindelijk bleek Draagarm , stuurstang , spoorstang , schokdemper en aandrijfas krom te zijn.

Kleine 700€ spulletjes gekocht en OK.

Hoop dat het niet zoveel is ma dan heb je een ideetje.

Grtz jel

erikcabrio1
21-03-2009, 20:54
shit das een hoop geld,
naja we zien stuk voor stuk wel kan er op dit moment niet meer van maken ik wil weer rijden.
draagarm begin ik morgen aan en van daar af opbouwen.
weet iemand of er verschillende fusee huizen zijn, ik heb een 1500 sloper staan misschien dat die daar af kan pakken

JurjenV
22-03-2009, 09:13
Ik heb indertijd een accidentje opgekocht dat ongeveer dezelfde problemen had.

Uiteindelijk bleek Draagarm , stuurstang , spoorstang , schokdemper en aandrijfas krom te zijn.

Kleine 700€ spulletjes gekocht en OK.

Hoop dat het niet zoveel is ma dan heb je een ideetje.

Grtz jel

Das wel erg duur of niet dan...

erikcabrio1
22-03-2009, 12:29
misschien alles nieuw gekocht