PDA

View Full Version : Kever spontaan in de brand


ben zine
18-03-2009, 21:54
Da's balen. Zo rijd je nog lekker met je kevertje, wat gestotter en als je stopt brandt de motor al volop. Benzineslangetje los of gescheurd ???


http://www.112-nieuws.nl/004147/antieke-volkswagen-kever-in-brand/

Bootje
18-03-2009, 22:02
het is wel zwaar zonde van zoon kever.. maar volgens mij nog wel op te lappen als je er zin en tijd in/voor hebt...

ben zine
18-03-2009, 22:18
Sinds 21-02-'09 op naam. Is maar te hopen dat hij voor getaxeerde waarde was verzekerd.

Marcski
18-03-2009, 22:18
Tsja, dat weet je als je oldtimer rijdt, de benzineslangen zijn vaak net zo oud als de auto en dus droog en poreus.. Altijd vervangen dus

Heleen
18-03-2009, 22:23
Zonde :(

levis
18-03-2009, 23:04
slangen vervangen en geen filter in de motorruimte en voor het geval een brandblusser meenemen. mijn brandblusser ligt gewoon in het opbergvakje

knedel16vweber
18-03-2009, 23:47
zonde inderdaad. lijk me geen goedkoop kevertje.
daar ben ik met mn webers altijd alert op; "lekkende" bougie kabels!
mijn blusser ligt langs mijn stoel ;)

Edition-Blue
19-03-2009, 00:09
Zonde van de kever !

Koen is sleeping
19-03-2009, 12:45
Tsja, dat weet je als je oldtimer rijdt, de benzineslangen zijn vaak net zo oud als de auto en dus droog en poreus.. Altijd vervangen dus

Ik kan me een T3 herinneren die zijn benzine ook niet helemaal meer binnen kon houden. Gelukkig opgemerkt voordat er een wat langere snelwegrit mee gereden zou worden. (Lees: 's morgens net voor wegrijden naar Retromania)

Heleen
19-03-2009, 15:19
zonde inderdaad. lijk me geen goedkoop kevertje.
daar ben ik met mn webers altijd alert op; "lekkende" bougie kabels!
mijn blusser ligt langs mijn stoel ;)

Tja, wat is niet goedkoop... moet je voor de grap even bij Best Beetle in Kaapstad gaan kijken ;) Ok zijn ook roestbakken maar ik wed dat van die 500 kevers best 1 hele mooie gemaakt kan worden :D

stufenheckfahrer
19-03-2009, 21:39
Inderdaad erg jammer van een kevertje! Hoewel dit topic op de kever"zeik"site waarschijnlijk weer reactie's uitlokt van: Het is maar een 1303.

Er is weer iemand zijn ziel en zaligheid in vlammen opgegaan, en dat is erg zonde voor die persoon. Ik wens de eigenaar alle sterkte toe, en hoop dat hij of zij weer met een hobbyauto aan de gang kan.

Greetz Ron

stufenheckfahrer
19-03-2009, 21:49
mijn blusser ligt langs mijn stoel ;)

Ik weet niet welke blusser jij in je auto hebt, maar als het een standaard poederblusser is kun je beter een grote fles benzine langs je stoel leggen.
Let op, dit is geen disrespect naar jou of je auto. Integendeel.
Maar het gewone bluspoeder is erg zout én superfijn, dus dat gaat overal tussen zitten. Al je elektrische verbindingen gaan in no time naar de knoppen, en je auto gaat in no time doorroesten op plaatsen waarvan je niet eens wist dat 'ie daar kón roesten.
Geloof me, dan kun je hem beter laten uitbranden, dan is hij net zo total loss.

Greetz Ron

Heleen
20-03-2009, 14:51
Verzekeringstechnisch misschien minder handig, gewoon laten uitbranden... ;)