Log in

View Full Version : Golf 1 diesel wordt te heet

tsx
19-03-2009, 19:07
Hallo Jongens,

Mijn golf 1, 1.6D wordt te heet rond de 110 a 120graden, ik heb op forum alles afgezocht en alles geprobeert.

Ik heb een nieuwe orginele thermostaat erin gedaan, alles doorgespoeld met water en soda hoewel er recent een nieuwe radiateur in is gezet :shake:

Nieuwe koelvloeistof ontlucht door kachel op hoogste stand gezet en dop van expansiereservoir eraf tijdens het ontluchten.

Waterpomp lijkt nog goed ik heb aan de shoepen gevoeld geen speling, daarnaast zie ik constant een straaltje in expansiereservoir als ik gas geef spuit deze harder.

Ik heb ook gekeken of er grote druk onstaat op de buizen dit is ook niet het geval (probleem als koppakking stuk is)

onderste gedeelte en slang van radiateur blijven ijskoud :screwy:

Ik begrijp het niet meer wat kan er toch aan de hand zijn :shake:

Daarnaast blaast de kachel wel gewoon warme lucht.

wie o wie heeft ook zoeiets gehad?

Drify_mk1
19-03-2009, 19:25
gescheurde kop?

Drify_mk1
19-03-2009, 19:34
foutje :redface:

Ruud_mk1
19-03-2009, 22:39
Kapotte thermoschakelaar waardoor je vin niet aanslaat? Je vin zou zo tegen de 100 graden aan moeten slaan ..

golf mkII 16v
19-03-2009, 23:12
Geeft de meter wel juist aan?
120 graden moet het toch aardig koken
Probeer het eens zonder thermostaat

Marcski
20-03-2009, 09:26
onderste slang van radiateur blijft koud? dan gaat je thermostaat dus niet open..
nieuwe kan ook kapot zijn, ik zou even een andere halen of testen in een pannetje water

tsx
20-03-2009, 18:54
gescheurde kop?

Ik heb dat nagekeken maar ik zie geen witte rook uit de uitlaat daarnaast heb ik onlangs nieuwe koelvloeistof erin gedaan deze is nog schoon. Motor lijkt nog perfect...

tsx
20-03-2009, 18:56
Kapotte thermoschakelaar waardoor je vin niet aanslaat? Je vin zou zo tegen de 100 graden aan moeten slaan ..

Vin slaat niet aan! het gekke is dat de radiateur aan de bovenkant redelijk warm is en de onderste helft waar de thermoschakelaar zit is de radiateur gewoon koud :screwy: ik heb trouwens wel de draden van de fan gewoon tegen elkaar aangehouden en dan draait deze wel. Ik denk ook dat als de radiateur onder koud is dat er dan vrij weinig zal gebeuren :shake:

tsx
20-03-2009, 18:59
Geeft de meter wel juist aan?
120 graden moet het toch aardig koken
Probeer het eens zonder thermostaat

Water kookt niet is wel vrij heet, ik zal in het weekend de thermostaat eruit halen :thumbup:

onderste slang van radiateur blijft koud? dan gaat je thermostaat dus niet open..
nieuwe kan ook kapot zijn, ik zou even een andere halen of testen in een pannetje water

Ik zal morgen deze eruit halen en dan testen in een pannetje :)

Bedankt allemaal voor jullie reacties jongens :thumbup:

servowire
20-03-2009, 21:07
Meet de ohm waarde eens van de sensor op de flens op de kop, en post die hier,

Ohm waarde op het moment dat hij volgens jou te heet is, sensor wil nog wel eens af gaan wijken,