PDA

View Full Version : Ik heb een Jetta gekocht!

schweinhund
21-03-2009, 19:37
Het is gelukt!! :D Ik heb een Jetta I gekocht. Bouwjaar 1983, dus belastingvrij!
Ik heb nog nooit zo'n mooie strakke Jetta gezien! 100% origineel, geen roest en super mooie bekleding.
Volgende week zaterdag ga ik 'm ophalen :D
Check de foto's maar:
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/kever017.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/kever018.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/kever004.jpg

Interieur, alles helemaal origineel, schone bekleding, en inclusief mono blaupunkt radio en klapraampjes! :D

http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/kever011.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/kever012.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/kever013.jpg

Motor 1500cc (op papier, maar met 1600 koppen?) Dynamolagers maken wat geluid, maar verder prima lopend.
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/kever007.jpg

Bandenbak, alles is als nieuw, de krik zit zelfs nog in een lapje originele bekleding!
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/kever005.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Jan :D

Rutger
21-03-2009, 19:41
Ik zeg... Dikke mik! Verder nog plannen, of laat je hem zo?

Groeten Rutger

erikcabrio1
21-03-2009, 19:41
mooie staat hoor prima wagen

Wolgast
21-03-2009, 19:42
Erg mooie Jetta!! Veel plezier ermee!!

berg1000
21-03-2009, 19:43
Hele nette Jetta !!!

Veel plezier ermee !!

gr. Patrick

Mitta
21-03-2009, 19:47
hele mooie jetta!!!:D gefeliciteerd met de aankoop...

Sponze®
21-03-2009, 19:50
Dat ziet er niet verkeerd uit :)
Wat zijn de plannen?

Zie dat ik touwens op moet schieten met de invoer
van mn golf, wil ik nog kans maken op GVD :D

Misha
21-03-2009, 20:25
Mooi zeg... een witte 1500 met handbak, klapraampjes, geen chrome.. erg nette auto zo te zien!

Erwin G60
21-03-2009, 20:32
Mooie aanwinst ziet er echt als nieuw uit veel plezier en succes ermee:thumbup:

Der Typ Siebzehn
21-03-2009, 20:44
Motor 1500cc (op papier, maar met 1600 koppen?)

Het is ook een 1500cc, maar die is regelrecht afgeleid van 'n 1600 blok wat in de Golf 1 werd gemonteerd vanaf zomer 1975 tot de zomer van 1977, toen heeft VW die blok met 100cc verkleind d.m.v. een kortere slag, (boring bleef hetzelfde) hiervoor werd alleen 'n andere krukas gemonteerd, voor de rest zijn deze 1500 cc's helemaal hetzelfde als die oude 1600 cc blokken.

Het getal 1,6 hebben dan ook dus alle deze 1,5L blokken vanaf 1977 gewoon op de cilinderkop, zullen ze wel bij VW om produktietechnische redenen maar zo hebben gelaten.

Mooie Jetta 1 in de basisuitvoering, en je nickname is cool :D

schweinhund
21-03-2009, 21:16
Bedankt voor jullie reacties! :)

Binnenkort gaat de zaag erin.... ik maak er een speedster van! :drill:

Grapje!!!! :tongue:
Voorlopig maar eens gewoon rijden ermee. Ik moet er alleen andere velgen onder gooien (op deze ligt winterrubber) Ik heb nog een setje 14 inch staal van mijn Seat liggen, met goede conti's erop. Niet mooi, maar de poen is even op. In de toekomst wil ik 'm wel gaan verlagen, maar omdat hij zo mooi origineel is wil ik er niet te veel aan verkl*ten.
Jan :)

schweinhund
21-03-2009, 21:19
Het is ook een 1500cc, maar die is regelrecht afgeleid van 'n 1600 blok wat in de Golf 1 werd gemonteerd vanaf zomer 1975 tot de zomer van 1977, toen heeft VW die blok met 100cc verkleind d.m.v. een kortere slag, (boring bleef hetzelfde) hiervoor werd alleen 'n andere krukas gemonteerd, voor de rest zijn deze 1500 cc's helemaal hetzelfde als die oude 1600 cc blokken.

Het getal 1,6 hebben dan ook dus alle deze 1,5L blokken vanaf 1977 gewoon op de cilinderkop, zullen ze wel bij VW om produktietechnische redenen maar zo hebben gelaten.

Bedankt voor de info, ik vroeg me al af hoe dat zat.

patrick 86c
21-03-2009, 22:05
Hey jantje ook weer terug op waterkokers?
Had je genoeg van de airco?
Als je hem hebt wel ff showen he woon een steenworp afstand van je,niet tehard gooien anders heb ik een deuk in me dak....:D

jettaboy
21-03-2009, 22:46
Mooie aanwinst ,hij ziet echt goed uit
zeker niet veel km gebold
ik wens veel succes
ik heb zelf en dieseltje van 83

zo laten mooi :thumbup:

schweinhund
22-03-2009, 08:57
Patrick, ik was eigenlijk op zoek naar een Audi 50/Polo I of II (als hij maar belastingvrij is) toen ik deze tip van Ralph kreeg. Hij dacht dat het een Derby was, maar het bleek deze Jetta. In deze staat vind je ze niet op iedere straathoek, dus de keuze was snel gemaakt.

Jettaboy, hij is origineel inderdaad ook mooi, maar uiteindelijk gaat hij wel verlaagd worden, met een setje (oude) velgjes eronder. Aan het interieur wil ik niks doen, hooguit een ander stuurtje of wat accesoires uit de zelfde periode.

Alberto
22-03-2009, 09:14
Zie dat ik touwens op moet schieten met de invoer
van mn golf, wil ik nog kans maken op GVD :D
GVD komt niet voor :D
daar hadden ze al rekening mee gehouden bij het RDW ;)

nette jetta , houden zo :thumbup:

classic-edition
22-03-2009, 11:02
Hele knappe jetta

Sponze®
22-03-2009, 12:05
GVD komt niet voor :D
daar hadden ze al rekening mee gehouden bij het RDW ;)

nette jetta , houden zo :thumbup:

Dat had ik kunnen verwachten :D

jettaboy
22-03-2009, 13:07
hallo ,foto van mijne jetta
was daarvoor ook orgineel
man daar kan tof bakje van maken
zie maar naar de mijne
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/8/104_1203.jpg
veel succes

matt8
22-03-2009, 14:14

Eindelijk een antwoord op een vraag die ik al heel lang had! :) :thumbup: :D
ik dacht al dat ze met mijn golf 1 cabrio hadden lopen knoeien met de kop. maar het blijkt dus dat het gewoon origineel is? in de duitse papieren en aankoopbon staat ook dat het een 1500 is. maar nu dus duidelijkheid. is dus nooit mee geknoeid. :rolleyes: :) heb ik alleen wel een vraagje. hoeveel pk's heeft zo'n 1500 blok nou echt? 70? 75? bij de rdw hebben ze er 69 van gemaakt maar is het dat ook? sorry voor de off-topic maar ben er eigenlijk wel heel benieuwd naar.. :) :D even op internet gezocht, het zou dus een JB moeten zijn met 70 pk's? :)

Gertjan
22-03-2009, 14:43
GVD? Geile Volkswagen Dag? G*d-Ver-Domme? Ganzenbord Verenigings Dag?Vertel me eens meer? ;)

Patrick, ik was eigenlijk op zoek naar een Audi 50/Polo I of II (als hij maar belastingvrij is) toen ik deze tip van Ralph kreeg. Hij dacht dat het een Derby was, maar het bleek deze Jetta. In deze staat vind je ze niet op iedere straathoek, dus de keuze was snel gemaakt.

Jettaboy, hij is origineel inderdaad ook mooi, maar uiteindelijk gaat hij wel verlaagd worden, met een setje (oude) velgjes eronder. Aan het interieur wil ik niks doen, hooguit een ander stuurtje of wat accesoires uit de zelfde periode.

Lijkt me verstandig om er een setje velgen onder te doen, het rijdt zo lastig op je remschijven :D

Mooi ding :thumbup:

Der Typ Siebzehn
22-03-2009, 17:12
Eindelijk een antwoord op een vraag die ik al heel lang had! :) :thumbup: :D
ik dacht al dat ze met mijn golf 1 cabrio hadden lopen knoeien met de kop.

ja dat "1,6" op de cilinderkop van 'n 1,5L "JB" kan knap verwarrend zijn.

maar het blijkt dus dat het gewoon origineel is?

yes, hebben alle JB's op de kop staan.

in de duitse papieren en aankoopbon staat ook dat het een 1500 is. maar nu dus duidelijkheid. is dus nooit mee geknoeid. :rolleyes: :)

Nee, is niet mee geknoeid.

heb ik alleen wel een vraagje. hoeveel pk's heeft zo'n 1500 blok nou echt? 70? 75? bij de rdw hebben ze er 69 van gemaakt maar is het dat ook? sorry voor de off-topic maar ben er eigenlijk wel heel benieuwd naar.. :) :D even op internet gezocht, het zou dus een JB moeten zijn met 70 pk's? :)

De JB's hebben inderdaad 70 PK, 75 PK hadden die oude eraan voorafgaande 1600 (FP)blokken waar de JB dus regelrecht van is afgeleid. Waarom dat ze bij de RDW er 69 PK van gemaakt hebben is denk ik omdat dit zo waarschijnlijk stond op de duitse Fahrzeugbrief, dit zal wel te maken hebben gehad om verzekerings en belastingredenen die er in Duitsland gelden. De RDW neemt meestal dingen over van die Fahrzeugbrief, mijn JB b.v. staat bij de RDW geregistreerd met een inhoud van 1439cc, maar de daadwerkelijke inhoud van deze blokken is 1457cc. Die 1439 waarmee de mijne geregistreerd staat zal dus wel om dezelfde redenen zijn als bij jouw blok 69PK i.p.v. 70PK.

knedel16vweber
22-03-2009, 17:59
ik snap die hele ophef in je andere topic niet???
een plaatje jan. een hele mooie basis voor een strakke jetta!
suc6 met de vorderringen enne geen speedster van maken hè :D
oh denk aan de foto`s ;)

schweinhund
22-03-2009, 19:42
ik snap die hele ophef in je andere topic niet???
een plaatje jan. een hele mooie basis voor een strakke jetta!
suc6 met de vorderringen enne geen speedster van maken hè :D
oh denk aan de foto`s ;)
Welke ophef in welk topic?
Hij blijft zo origineelachtig mogelijk! Alleen wat lager met mooie velgjes :D

hallo ,foto van mijne jetta
was daarvoor ook orgineel
man daar kan tof bakje van maken
zie maar naar de mijne
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/8/104_1203.jpg
veel succes
Ik kwam 'm al tegen in de gallery, zeker een mooie auto zo met die turbo's eronder. Hoe, en hoeveel, heb je 'm verlaagd? Ik heb onder mijn Seat een KW schroefsetje zitten, maar ik heb nu even geen centen over voor zo'n set voor de Jetta.

knedel16vweber
22-03-2009, 19:55
deze :D http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52980

was achteraf toch echt wel een mee valler toch?

persoonlijk vind ik pirelli`s erg mooi staan onder een jetta!

schweinhund
22-03-2009, 20:23
Tja, ik wilde graag goed beslagen ten ijs gaan ;)
Er werd wel gezegd dat hij in nieuwstaat was, altijd binnen gestaan, van een oud baasje geweest enz enz, maar dat soort verhalen heb ik vaker (te vaak) gehoord toen ik op zoek was naar een kever.... en dan voor niks ging kijken in weetikveelwaar :shake:
Achteraf is het zeker meegevallen, hij is gewoon als nieuw!!
Pirellis zijn wel mooi inderdaad, maar ik vind ATS classics ook erg mooi onder een Jetta, hoewel ze wat klein zijn. Een setje mooi gelakt stalen velgen met chromen wieldopjes zijn volgens mij ook wel strak, zeker in combinatie met rvs sierringen en red lines (http://store.coker.com/images/D/bfg-redline-large-01.jpg) :cool:
Hij moet sowieso eerst omlaag ;)

patrick 86c
22-03-2009, 20:54
schroefset in kombi van ATS Cupjes volpoliert of ATS classic's of BBS'en of PLS'en in13"
of.......je ziet maar. :D

schweinhund
23-03-2009, 05:56
Eerst maar eens ophalen :D
Vollpoliert komt er sowieso niet onder (hekel aan velgen poetsen)
Jan ;)

Thomas
23-03-2009, 14:27
En dan te denken dat je een topic hebt geopend om even na te vragen op wat je zoal moest letten :D ...deze is gewoon bijna nieuw...Heeft die al die tijd gewoon ergens in een garage gestaan ofzo...

Succes ermee!

lager
23-03-2009, 16:35
super mooie auto. :thumbup: ff wat lager paar mooie hoepels eronder en klaar :cool:

The_Rabbit
23-03-2009, 19:09
Nice ride!!! :thumbup:

schweinhund
24-03-2009, 00:19
Zaterdag morgen ga ik 'm ophalen. Ik zal dan meteen wat betere foto's maken. Hij is inderdaad als nieuw. De huidige eigenaar heeft 'm in Duitsland gekocht van de eerste eigenaar. In augustus vorig jaar (toen de Jetta 25 geworden was) heeft hij 'm ingevoerd en op kenteken en in een stalling gezet. Hij had nog geen verkoop plannen, tot hij door mij gebeld werd. (een vriend van me vertelde dat hij een Derby had staan, die hij ooit wilde verkopen) Toen het een Jetta bleek was ik in eerste instantie minder enthausiast, maar wel nieuwsgierig gemaakt door de 'nieuwstaat verhalen'. Toen ik 'm uiteindelijk bekeken had was hij meteen verkocht :D
Na zaterdag dus meer....