PDA

View Full Version : 4s bak in GTI 1?


silbergti
22-03-2009, 16:29
hallo,

Past een 4S(diesel uit Golf 2) bak in een Golf 1 GTI?(DX motor) zijn de steekassen/homokineten over te zetten op een GTI? Of moet alles aangepast worden zoals de flenzen ed.?

Domi
22-03-2009, 16:47
Past wel. Voor de zekerheid kun je het beste de flensen even meten.

Maar volgens mij hebben ze beide 90mm flensen. Dan kun je de gti assen gewoon gebruiken.

Dus plug and go.

marving60
22-03-2009, 17:33
en als het niet zou passen zet je de flenzen eventjes over. No problemo

Stefan2
22-03-2009, 19:11
en wat is het voordeel van een dieselbak op een DX blok?

silbergti
22-03-2009, 21:31
en wat is het voordeel van een dieselbak op een DX blok?
Geen voordeel. Oude bak had kapot differentieel. Deze (diesel)bak is gekocht omdat deze gereviseerd was en hetzelfde zou zijn dan een 2Y. alleen de 4 en 5 zouden anders zijn. Rest zou overgezet kunnen worden maar past niet in de praktijk. Flenzen zijn groter, steekassen passen niet. Dus alles aanpassen? of is de bak gewoon te groot te verschillend? :rolleyes:

golf mkII 16v
22-03-2009, 22:07
Bij een 4S is alleen de 1e versnelling gelijk aan de 2Y [16v] bak

silbergti
22-03-2009, 22:18
Bij een 4S is alleen de 1e versnelling gelijk aan de 2Y [16v] bak
Het gaat me niet zozeer om de overbrenging maar om de maat van de flenzen, steekassen (en evt homokineten die daarop passen) die daar op passen. :rolleyes:

golfcabriolet
23-03-2009, 02:56
Dit zijn de overbreng verhoudingen.
7G origineel GTI DX motor 08/1982 tot 08/1983

Bak 1. 2. 3. 4. 5. ASS

7G 3,454 2,118 1,444 1,129 0,912 3,647
2Y 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,667
7A 3,455 1,944 1,286 0,909 0,712 3,941
4S 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941

golf mkII 16v
23-03-2009, 22:43
Nou,past er zo onder
Gaat aleen niet echt lekker rijden
De overbrenging is veelste lang
Of is het maar tijdelijk?

golfcabriolet
24-03-2009, 02:06
dat is niet tijdelijk, zo is die versnelings bak.
en de top snelhijd haal je in de 4e versnelling.
kijk maar na de overbring verhouding.

golf mkII 16v
24-03-2009, 21:01
dat is niet tijdelijk, zo is die versnelings bak.
en de top snelhijd haal je in de 4e versnelling.
kijk maar na de overbring verhouding.
HAHA,of de bak er tijdelijk onderkomt :thumbup:
Heb zelf ook een x met een 4bak van een golf 1 geredn[achter een 16v]

Hight
24-03-2009, 21:08
die van mij is standaard een 9A... met een DX van 05-10-1983

Dit zijn de overbreng verhoudingen.
7G origineel GTI DX motor 08/1982 tot 08/1983

Bak 1. 2. 3. 4. 5. ASS

7G 3,454 2,118 1,444 1,129 0,912 3,647
2Y 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,667
7A 3,455 1,944 1,286 0,909 0,712 3,941
4S 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941

bolku
25-03-2009, 00:02
Bak past gewoon met de 100 mm aandrijfassen van de latere 1 cabrio's.
Bak is wel ontzettend lang voor een 112 pktje....top in de 4 is bijna 200 en dan zakt ie in de 5 weer terug.
Wij monteren deze bakken ook nog weleens, maar je hebt er eigenlijk wat meer vermogen voor nodig om in de 5 ook nog te kunnen versnellen.
Als de topsnelheid je niet zo boeit moet je het gewoon doen, rijd wel super relaxed op de snelweg.

golfcabriolet
25-03-2009, 09:03
wat is dan de beste bak voor een DX motor?
(ook een 2y bak 16v)

silbergti
17-04-2009, 22:22
Wat is het verschil tussen de 7G en de 9A bak? en dan bedoel ik niet de overbrenging? heeft de 7G de kleinere flensen van 90 mm en de 9A de 100 mm?
:confused:

golfcabriolet
17-04-2009, 22:37
het zit hem in de overbrening zover ik weet zijn de flensen gelijk.

silbergti
18-04-2009, 19:14
En hoe doet een FM bak het achter een 112 pk DX? :rolleyes:
(is toch uit een GTI 1.6?)