View Full Version : Schroefset op MP, is dat wat?
schweinhund
23-03-2009, 06:14
Ik kwam op MP deze schroefset (http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/236638870-schroefset-onderstel-tec-tuning-volkswagen-jetta-1.html?return=eJw1jVtuwyAQRfcSKf6LX8QIY1mRs4JuARlaU2NAzDhJE3XvHap2vs6ZuaOrZCNfVtYDyJYzeQCj0rwMC2KUVbWGaHy5qbRidEohlN5Vasdw0vZmEhhfBa9N0sYZf7oFt8JdfdB2FrxccHOXhxubQsOI4cim5siucSeoCRzZdBaZWiLBibQl6mqanIz%2FSSR4WtIrvGsgyVf8u2455vfNJDvn8CMXif7c%2Fb5%2B5RLWd01Ptt7JPg2iIgmQy9oixn2sixgA56DNyAXjb9Nh%2BP4BgWhVww%3D%3D&df=1&fta=eNot1EuS4zYMBuC7aNFrguBb1YtcIJUbdIEENXHibqta9owzU3P3%2BaGJF%2F4sPkCAFC2ttB8HvpbH5%2FXtq1yPZT0a%2BdqW5%2FWVXvR4vd8arfujufVKLZT16ltJq15adPis%2B2499%2Fb9sq%2FHpkdb9zta3vf28Xifn5exXp%2BNSg0Rw%2F5rgWukuv77rf0z73dZb8el%2BZd9f7y6l%2F123MdN52sqnP76wzIJbdnly1zWC5I4GrflomeKhWJbZPTAUZ%2FQ1UDPGVzNCfJGNDuc6mRC5cB06mSYfvTNpDrsedBU66%2BubOmpCNpzfU6SWdnsKfmC%2FpJcmL8lD%2FPYzvhZmG29XEOxuGljzadUbV7onU3uzgXou0RbjzpP6LdR1Zs5cjAjZwen6wPxfI89TtPPDet4oRERz9cp3cyBOJvekZlUApt%2BJpsfkKg9E0WP9Uhnr3TW6UfEM3pZrF7U7U%2BjH6e%2BJnNEwXyqOTjEo1hq72aqjLwI6QzMd5rdrGYaFXm4MXgrZvXUzSIDcVyPVWx85yTB9Grn41hYbBxTqsjD%2Be6yxbGC1WRy86kbyo4dDp3IW7dScqwQ%2B%2B0Uxp7KgCFvxcY7jRntE3Vg%2F3VGKVgf1r7FU8H5mUUcDDISQxouWbvbesd7oViZymno1ZyheyiZOuZp6Yx9gbKxjU8laTgNFespFY%2F6YVacq46E80L%2FiKHaOXOUgP3T7kdOaqb02zg95slAwd0UzqeFI%2BZLlsjIow5Vh3NNWaMivo8yN7RTZcd8Xm1cofttFz3ervPjy%2F1vu1reOlxbxuPz8%2B3yofNprQ6t%2BB94l%2Beb3UFcOz1Hely8b8v65%2F8%2Fvy6rNNd%2B%2FPz5C9dQWNk%3D&fta_ind=45&fs=1) tegen.... zou het wat zijn? Als ik het goed lees is hij alleen aan de voorzijde in te stellen?
Zijn er hier misschien mensen die er ervaring mee hebben?
Ik zoek een leuk setje 'voor weinig', maar dit is wel heel goedkoop....
Jan :)
Sjeesbeest
23-03-2009, 06:31
Ja is wel wat........ maat van mij heeft het al 2 jaar onder zijn mk1 cabrio en rijdt zeer laag en het rijdt prima...... ik vind het nog best wel soepel vergeleken bij mijn eigen mk1's onder de 1 heb ik Weitec en de ander heb ik Koni en de koni is echt stug en de weitec is weer goed te doen.
Voor deze prijs vind ik dat het een "niet zeuren, maar meenemen prijs" is, ik moet zelf ook zo'n setje hebben voor mijn mk3 Variant......... maar heeft geen schroefpoten achter alleen verstelbare schotels
jettaboy
23-03-2009, 09:10
beste , ik heb zelf schroefsetje steken op jetta 83
van raceland ,is van belgie voor nog geen 200 euro met goga of tuv attest
rijd super :thumbup:
kan zeer laag
heb ik ook onder de cabrio (http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/236639299-schroefset-onderstel-tec-tuning-volkswagen-golf-1-cabrio.html?) , en nu ook onder de jetta
en ben er best tevreden over
evilnyntje
23-03-2009, 09:18
Ik moet er nog een aanschaffen, maar uit wat ik hier lees op het forum kan ik opmaken dat TEC een goede set is voor de prijs en schijnbaar minder stug dan supersport. SKG is overigens een adverteerder hier.
ik zou iets meer geven en voor b.v v-maxx of fk gaan. hoor ik betere verhalen over. en rij ik zelf ook met 2 auto.s mee rond. al 3 jaar. en niet te stug of lek., rijd net even beter en wat meer comfor.
ik zou iets meer geven en voor b.v v-maxx of fk gaan. hoor ik betere verhalen over. en rij ik zelf ook met 2 auto.s mee rond. al 3 jaar. en niet te stug of lek., rijd net even beter en wat meer comfor.
V-maxx is veel stugger , want dat komt net onder de jetta vandaan :D
+ met TEC kan je zeer laag ;)
V-maxx is veel stugger , want dat komt net onder de jetta vandaan :D
+ met TEC kan je zeer laag ;)
nou je hebt die namaak v-maxx die is idd knetterhard. v-maxx rijden 2 maatjes van mij mee golf 2 met 8j 14" en is duidelijk niet stugger als die tec./
tiefflieger
23-03-2009, 12:10
Mijn ervaring is toch anders, heb op V-maxx gereden (de echte) en daarmee stuiterde ik de auto uit...
Zit nu al aan mijn 3e TEC setje van SKG en die zijn duidelijk soepeler en gaan lager.
jetta mk1 '82
23-03-2009, 12:34
Zit nu al aan mijn 3e TEC setje van SKG en die zijn duidelijk soepeler en gaan lager.
zijn die setjes zo slecht dan :D ?
gr. martijn
Ik heb dfe set onder mijn MKII (ook met schroefveren aan de achterzijde) en ik moet zeggen dat ik er erg tervreden over ben.
Gr,
Lars
tja gewoon doen dan zeg ik.. wij rijden al 3 jaar met v-maxx zonder lekker etc
succes is wel weinig geld dat wel weer.
Ik heb dat setje onder mijn mk4 turbo gehad , vond het een goed setje ;)
schweinhund
24-03-2009, 00:24
OK, dan neem ik deze set zeker in overweging, hoewel ik de schotels aan de achterkant niet zo zie zitten.
Bedankt voor jullie reacties/ opmerkingen.
SKG heeft ook wel erg betaalbare sets waarvan alle poten in hoogte verstelbaar zijn, gewoon even bellen/op de website kijken.
Rooney GTI 83
24-03-2009, 22:27
is gewoon troep,met de lange oe....geef gewoon meer uit voor een goed set wat niet alleen laag gaat en hard is,maar ook nog confortabel rijdt.
Alleen stug en hard kan niet goed zijn,denk ook aan de wegligging en vooral je eigen veiligheid en die van anderen.
Sjeesbeest
25-03-2009, 06:29
is gewoon troep,met de lange oe....geef gewoon meer uit voor een goed set wat niet alleen laag gaat en hard is,maar ook nog confortabel rijdt.
Alleen stug en hard kan niet goed zijn,denk ook aan de wegligging en vooral je eigen veiligheid en die van anderen.
Voordat zoiets op de markt komt wordt het getest hoor, dus het is gewoon onzin wat hierboven verteld wordt.
Voordat zoiets op de markt komt wordt het getest hoor, dus het is gewoon onzin wat hierboven verteld wordt.
niet altijd met spullen uit china :shake:
DutchRebel
25-03-2009, 15:17
die tec setjes zijn gewoon goed.
heb ik zelf ook al een jaar eronder. rijd goed en kan lekker laag.
t is geen weitec ofzo, maardaarom koop je ook 6 of 7 van deze setjes voor een goed weitec setje.
100 keer beter als enkel veren of een vaste verlagingsset.
mk2 td driver
25-03-2009, 16:27
mee eens,
heb de set ook al ongeveer een jaar onder de td zitten(setje van TA techniks) komt bij hottuning uit lichtenvoorde weg,
rijdt er dagelijks mee vind de set goed rijden (gezien de prijs) :)
als je hoge eisen stelt zal je ook wat dieper in de buidel moeten tasten :thumbup:
Rooney GTI 83
26-03-2009, 22:22
Jij reageert nu alleen maar op de kwaliteit,de rest wat ik vermeld is dat niet belangrijk dan..
En,een fiets van de Gamma, die 135 euro kost ,is ook getest.....maar het is en blijft toch ook troep.
Zit wel iets in wat Rooney zegt. Ik zou zelf ook geen TEC tuning setje op een dikke G60 schroeven. Zelf ga ik binnenkort een TEC setje aanschaffen voor m'n Golfje, alleen omdat dat geen spannende performance auto wordt die hard door bochten hoeft/moet. Voor een simpel autotje is dit prima. Ik rij misschien maar 2000km per jaar met die Golf.. dan vind ik het onzin om er een dure set van KW eronder te zetten.
Als ik een schroefset voor m'n Passat zou kopen, dan komt er wel iets van KW ofzo. :)
schweinhund
26-03-2009, 23:19
Dat is nu ook mijn insteek.... onder mijn Seat heb ik ook een KW schroefkit zitten, perfect spul, en ook na 7 jaar nog als nieuw. Maar voor mijn Jetta heb ik dat niet nodig denk ik, het wordt geen auto om mee de hoek om te janken, maar om mee te cruisen. Bovendien heb ik nu even geen 900 euries liggen voor een KW set (hoe graag ik die er ook onder zou willen schroeven!)
Voorlopig gebeurt er nog niks aan het onderstel van mijn Jetta (tenzij het echt nodig is, en dan komt er voor tijdelijk een goedkope set onder) Ik moet alleen de velgjes wisselen ivm de winterbanden die op de originele velgen liggen, en alle vloeistoffen en riemen worden vervangen (better safe than sorry)
Jij reageert nu alleen maar op de kwaliteit,de rest wat ik vermeld is dat niet belangrijk dan..
En,een fiets van de Gamma, die 135 euro kost ,is ook getest.....maar het is en blijft toch ook troep.
Heb jij weleens zo'n TEC set gehad? Ik wel , 2,5 zelf (huidige auto alleen achterzijde :)) en ik ben er toch echt tevreden over hoor.
Ik heb ook een TEC tuning onder m'n golf 1 zitten. Vind het niet storend stuiteren (maar ik heb dan ook geen vergelijksmateriaal). De auto is niet om mee te hoeken, vandaar een simpel setje. Voor waar ik hem voor gebruik ben ik er tot nu toe tevreden over.
Wanneer ik een auto zou hebben met meer vermogen, andere doeleinden etc. dan zou ik de TEC tuning lekker laten liggen en voor een kwalitatief betere set gaan.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.