PDA

View Full Version : Autoradio + Versterker = MFA problemen?


xinix
26-03-2009, 08:57
Goedemorgen heren,

Ik heb afgelopen vrijdag een C aangeschaft zonder audio.. Auto rijd prima maar met het uithalen van de audio is het nogal op zn agraries gegaan, ik vermoed een grote kniptang en *knip knip knip*.

Nu had de meneer een versterker en speakers achterin liggen. Ikke versterker kopen en speakers en hoppa erin gegooid.

Er ligt een dikke rode kabel = direct vanaf de accu met zekering ertussen.
Er ligt een dunne rode kabel = massa, zeker weten.
Er ligt een groene dunne kabel = remote vermoed ik want, ik heb geprobeerd zonder en dat werkte niet en toen k m aansloot op mn radio werkte het wel.

Echter het probleem is, meneer had deze via via aangesloten: In volgorde van radio naar versterker:

Groen - verdwijnt achter dashboard,
ik zoeken in deurlijsten en vond daar groen, ik eruit getrokken en nagelopen en dan gaat deze over op groen wit en dan verdwijnt hij onder mn dashboard.

als ik naar achter ga, dan wordt de groene in een kroonsteen opgedeeld in 2 kabels, een Bruin-Witte en Rood-Zwarte kabel. en die rood zwarte moet dan weer naar mn remote.

Nu heb ik voorin de auto de groen witte doorgeknip en in 1x naar mn remote van de radio gelegd en achterin de groene doorgeknipt en in 1x naar mn versterker.

Weet iemand waar die bruin-witte achterin voor dient? Aangezien deze nu niet aangesloten is en mn boordcumpter raar doet (verbruik, km's en gem km's worden niet aangegeven) en voorwin mn groen witte.