PDA

View Full Version : kapotte remleiding

erikcabrio1
26-03-2009, 12:09
me remleiding bij de achteras is kapot
ik wou het flexibele stuk vervangen de remslang dus zette wat kracht en draaide de hele remleiding om, die is nu dus los van de nippel.
net ff bij de lokale automaterialen zaak geweest en die is niet nieuw te leveren.
kun je dit ook met koper fixen me vader is loodgieter en die wel een heel scala aan materiaal en gereedschap waarschijnlijk niet zo dun.
en nippels zijn die nog wel verkrijgbaar

klaaspiet
26-03-2009, 12:23
hallo

is het flexibele stuk stuk of het koperen gedeelte.

het flexibele stuk is nog verkrijg baar.
en het koperen deel kun je zo laten buigen bij een garage. (als deze de leiding en de nippels op voorraad hebben.

even het oude stuk menemen voor voorbeeld.

heb ik laast ook gedaan. zomaar klaar.

MipMip
26-03-2009, 13:21
Je kan ook meteen de remleidingen vervangen door RVS-omrande Goodridge leidingen. Die gaan dan de komende tijd iig niet meer kapot en de prijs valt ook mee.
Biesheuvel Autosport heeft ze o.a.

Lieuwe
26-03-2009, 14:10
Wss is de remleiding kapot gegaan ipv de remslang. Spul zit altijd goed vast gerot :) Dan zul je een nieuw stuk remleiding moeten maken of als de oude nog lang genoeg is daar een nieuw kraagje opmaken. Nieuw maken is niet zo moeilijk. Stuk koperen leiding halen, een apparaatje om die kraagjes erop te maken en wat nieuwe nippels.

erikcabrio1
26-03-2009, 20:46
kwas naar een autospeciaal zaak gereden in een andere stad bij ons, die had de remleidingen op gemeten en 2 stuks met kraag en nippel gemaakt moest ze wel zelf buigen maja dat was een eitje, dan ook nog 2 flexibele stukken erbij was totaal een 56€ kwijt.
links zit al helemaal goed rechts degene die was afgebroken loopt nog flink te kutten, het flexibele stuk en laatste stukje remleiding zitten muurvast, morgen maar de slijptol pakken en de moer door doen.

erikcabrio1
27-03-2009, 14:37
probleem is nog steeds niet opgelost, nu is het de vaste remleiding die aan de auto zit bij het koppelstuk voor de flexibele, echt met geen mogelijk heid los te krijgen.
ik ben bang dat ze breken dus ben er nu ff mee gestopt wel flink vol gezet met een kruipolie morgen nog eens een poging doen.
stel dat dees nou egt afbreekt kun je hier dan nog stukken tussen steken?