PDA

View Full Version : nieuwe dempers


Matheo
11-10-2004, 11:45
beste vw-vrienden,
ik ben vandaag begonnen aan mijn polo2, het eerste wat eraan moet gebeuren zijn nieuwe schokdempers voor (achter zijn ze al nieuw). het is de eerste keer dat ik zoiets ga ondernemen, ik heb al (tot vervelens toe) lekke dempers gehad op mijn crossauto's, maar deze vervang ik zelf altijd met veerpoot, dempers, veren en aandrijfassen tegelijkertijd (is goedkoper op de sloop).
nu moet ik dus heel die meuk gaan demonteren :( maar wie weet steek ik er nog wat van op.
nou, probleem nummer 1:
heeft er iemand tips om die bout van de aandrijfas los te krijgen? bij opel kun je altijd op die borgtandjes meppen, maar die heeft de polo niet. ik heb al vanalles geprobeerd, flink laten schrikken, kruipolie etc.
verder zal ik nog wel meer problemen tegen komen, die ik dan hier zal posten :biggrin:
tips zijn ook welkom!
alvast bedankt

*edit* probleem 1 opgelost, was nog niet op de briljante ingeving gekomen het wiel er terug onder te zetten :redface: :redface: :o :o weekend is toch zwaarder geweest als ik dacht. tips nog wel welkom!

VwPolo89
11-10-2004, 14:25
veerpoot demonteren (http://www.polo86c.be/site/tips&tricks/veerpoot/index.htm)

zelf nog met extra foto's geplukt van www.polo86c.be hoop dat je er iets mee bent.

voor de demper zelf te vervangen zal je uitleg moeten krijgen van iemand anders, heb ik ook nog niet moeten doen :D :wink: