PDA

View Full Version : G40 blok in Jetta I


Tommy
06-01-2004, 19:24
Even een vraag:

Ik heb een Jetta 1.3, en ben al bezig geweest te zoeken naar alternatieven voor mijn blok. Heb al een G40 blok overwogen, en kwam uiteindelijk op bewerking van mijn huidige blok. Maar nu kom ik opeens een helemaal compleet G40 blok tegen(eigenlijk complete polo), en nu wil ik toch eigenlijk wel weten of het gaat passen.. en wat ik aan moet passen om het blok in de Jetta te krijgen.

Voor zover ik geinformeerd heb komt het op dit uit:

- steunen van mijn huidige blok overzetten op het onderblok van de G40...?
- steun zien te maken voor de G-lader.

Verder zou alles moeten passen... voor zover ik heb begrepen. (ook stuurhuis? aandrijfassen zullen GTI assen moeten worden denk ik?)

Maar, zijn mijn steunen wel voldoende? G40 blok lijkt me wat zwaarder, en er komt aardig meer kracht op te staan denk ik?

Iemand die nog opmerkingen, tips, verbeteringen in mijn huidige 'kennis' heeft... Iemand die er meer van weet?

Ik hoor het graag, alle info is welkom!

groeten Thom.

niels_g60-power
06-01-2004, 23:31
volgens mij moet het er wel aardig in passen zonder echt heel veel te verbouwen maar ik weet het niet precies hebt het nog nooit gedaan bij een jetta 1

Tommy
07-01-2004, 00:02
Ben inmiddels al e.e.a. wijzer, wat ik tot nu toe wist zou aardig moeten kloppen. Zie het dus wel zitten.

Nu afwachten of ik de G40 kan bemachtigen. :D

zex zylinder
08-01-2004, 22:30
enigste voordeel is volgens mij dat je de motorsteun niet hoeft omte lassen
nadeel duur ,weinig pk,s ,onderhoudsgevoelig g-loeder dan.
Gewoon de steun om lassen een dx motor erin is ook nog origineel geweest in jetta.
Manier voor een goedkope motor een scirocco gtx kopen tekoop van 200 tot 500 eurie
Je hebt dan alle onderdelen die je nodig hebt want het past allemaal

surp
09-01-2004, 13:13
idd je moet de steunen van je 1.3 overzetten op de g40 blok. je moet wel wat dingen aan passen heb ik het iedee zoals de intercooler buizen en het bevesteging van de intercooler en radiator. weet niet of een g40 al kabel geschakelde bak heeft? zoja dan moet je dat ook helemaal aanpassen. het is altijd meer werk dan je denkt dus doe het op je gemak en bekijk de verschillen gewoon goed van 2 blokken. en je zit dan trouwens ook nog met de aandrijf assen. ik denk dat je die van een scirocco 16v moet hebben ivm de lengte verschillen. en dan moet je ook meteen de 16v voor fusee's + remmen monteren.

maar je hebt het er over dat je een complete polo kan kopen.. misschien passen daar de fusee's wel van want je kan ook op een golf 2 de fusee's gebruiken van een golf 3. dus de boel goed vergelijken..

suc6

Tommy
09-01-2004, 14:16
enigste voordeel is volgens mij dat je de motorsteun niet hoeft omte lassen
nadeel duur ,weinig pk,s ,onderhoudsgevoelig g-loeder dan.
Gewoon de steun om lassen een dx motor erin is ook nog origineel geweest in jetta.
Manier voor een goedkope motor een scirocco gtx kopen tekoop van 200 tot 500 eurie
Je hebt dan alle onderdelen die je nodig hebt want het past allemaal

Als het daarbij bleef had ik het GTI blok er wel in gehangen...
te lassen: motorsteun, baksteun, stuurhuis. (Golf II heeft subframe, dus ik zou eventueel 1.6/1.8 golf I steunen kunnen gebruiken dan, moest er dus ook nog bij)

En een GTI blok in een type I is niet zo bijzonder, G40 wel! Daarnaast is een GTI 8v niet zo extreem snel... En nog wel het belangrijkste... tis een 1800.. dat kan wel eens problemen gaan geven, nu blijf ik op 1300cc inhoud. En jah wel meer vermogen enzo.. maar ik denk dat ik hier makkelijker mee weg kom. :rolleyes:

Als het goed is kan ik met een G40 mijn aandrijfassen behouden. en dan remmerij van een GTI of rocco... zo op mijn fusees te zetten, en de achteras omzetten

Gert
09-01-2004, 14:21
Kortom : gewoon doen Thom

Iedereen heeft een GTI blok complex
Dont get me wrong : heb er nog 3 liggen
Maar het is stukken origineler en minder werk om er een G 40 in te hangen
Gewoon tegen de stroom inzwemmen : ga je minder hard maar is beter voor je conditie ;)

Tommy
09-01-2004, 15:46
:bow: I needed that...

ben druk bezig met mijn conditie.. en alle beetjes helpen ten slotte... :D

GTI blok komt er zowieso niet in... tis of carb's of lader...

serge pot
09-01-2004, 19:40
und was sind die kamelen ???????

Tommy
09-01-2004, 20:00
und was sind die kamelen ???????

my german is not that perfect.. what's your point?

jeroenG60
10-01-2004, 19:57
ik zou ook die G40 doen! en zeggen wel nietzo snel maar als je jetta kaal gestript is dan komt gewicht in de buurt van een orignle G40 en die G40 motor gaat zonder veel probs naar de 140pk!
dus rap wordtie wel.

vwleusden
10-01-2004, 20:09
G40 zeker doen... alleen al om geluid :d

Tommy
10-01-2004, 20:34
ah.. meer mensen die positief tegenover een G40 staan :D

richard-polo
11-01-2004, 15:30
ja en die zijn er tegenwoordig niet veel..
gewoon gaan bouwen past er gewoon in alleen zal je moeten kijken naar die steunen want die zitten op een heel ander plaats als van jouw jetta....

XMeister
10-09-2004, 07:50
Ik ben ook bezig met een G40 project. Alleen leg ik het blok in een Golf 1.
Ik doe het zelf in eerste instantie voor charme van de G-lader, krijg er kippevel van.
En inderdaad, snel wordt'ie toch wel.

Ik kan zelf het blok ook niet zo over zetten. Ik heb namelijk een 1600 automaat en heb dus genoeg aan te passen.
Het blok is alleen over te zetten in een golf 1100 en 1300.
Maarja, ik kan je helaas nix vertellen over een jetta, maar blijf graag op de hoogte van je project.

Succes

SplitBien
10-09-2004, 09:39
Heb er maar 1 woord voor: G40

Blikopener
10-09-2004, 17:32
Gewoon bij carbs blijven, alleen al om het geluid :biggrin: :biggrin:

Marco
10-09-2004, 21:57
Turbo??

Dennis@polo86c.nl
11-09-2004, 17:24
Gewoon webers én turbo.. :rolleyes:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=847&stc=1