Arno
30-03-2009, 20:19
Nu ik de rode polo weer een dag of 2 in mijn bezit heb, wil ik hem toch een beurtje gaan geven.
Ik naar de onderdelenboer om olie en ook oliefilter plus bougietjes te gaan halen.
Nu weet ik dat ik bij mijn 86c2f 10 w 40 semi er altijd er in knikkerde, dus dacht ik dat waarschijnlijk ook te kunnen verkrijgen voor mijn rode polo.
Kenteken heb ik opgegeven en de goede man kwam tot de conclusie dat deze auto waarschijnlijk op 5w30 vosynthetisch :confused: (of hoe je schrijft) goed werkt.
Alleen in het serviceboekje staat er totaal niks er over wat voor olie erin gekieperd is.
De man vertelde mij dat ik dus beter 5w30 van kroon er in kan schenken, maar je kan het ook wel met 10 w 40 semi wel doen.
Als dat in het verleden is gebeurd moet ik dat dus blijven volhouden om met 10w40 bij elke beurt dat te doen.
Alleen mag ik dan niet meer terug vallen op de 5w30......
Nou is mijn vraag ALS mijn polo in het verleden 10w40 heeft gehad waarom mag ik dan niet meer terugvallen op de 5w30?
En wat zou het effect hiervan zijn?
Ik naar de onderdelenboer om olie en ook oliefilter plus bougietjes te gaan halen.
Nu weet ik dat ik bij mijn 86c2f 10 w 40 semi er altijd er in knikkerde, dus dacht ik dat waarschijnlijk ook te kunnen verkrijgen voor mijn rode polo.
Kenteken heb ik opgegeven en de goede man kwam tot de conclusie dat deze auto waarschijnlijk op 5w30 vosynthetisch :confused: (of hoe je schrijft) goed werkt.
Alleen in het serviceboekje staat er totaal niks er over wat voor olie erin gekieperd is.
De man vertelde mij dat ik dus beter 5w30 van kroon er in kan schenken, maar je kan het ook wel met 10 w 40 semi wel doen.
Als dat in het verleden is gebeurd moet ik dat dus blijven volhouden om met 10w40 bij elke beurt dat te doen.
Alleen mag ik dan niet meer terug vallen op de 5w30......
Nou is mijn vraag ALS mijn polo in het verleden 10w40 heeft gehad waarom mag ik dan niet meer terugvallen op de 5w30?
En wat zou het effect hiervan zijn?