View Full Version : velgen te breed? volgens de politie wel!
knedel16vweber
30-03-2009, 21:22
wat ik me weer had van de week :screwy:
ik werd met de audi 50 (1976) aan de kant gezet om de rede dat de wielen TE breed waren.
meneer de agent was met mijn mapje van de kenteken papieren even aan het controleren of de wielen te ver uitstaken :screwy:
hij zei dus: ik loop al jaren mee in dit vak en had er dus wel verstand van :D
dat was nog niet alles: na wat andere redenen moest ik even mee naar het bureau (wat openstaande boetes die ik even moest betalen) en was meneer de agent met de 50 op pad gegaan :rolleyes:
hij concludeerde aan het einde van de rit: de auto had NOOIT goed gekeurd mogen worden.
hij zei dat de remmen niet in orde waren. (1976 onbekrachtigd rem systeem)
en ook de vering was klote (schroefset :D )
nu heeft ie mijn kenteken inbeslag genomen en moet de 50 naar het rdw voor een herkeuring :shake:
lees: "ik loop al jaren mee in dit vak en had er dus wel verstand van"
laat uw reacties maar stromen ik vond um wel goed :D
groet frank.
edit: even een fototje van de "uitstekende" wielen.
http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/vw%20speed%20meet%202009/S5030005.jpg
Even voor onze beeldvorming, zijn het deze "te brede" velgen:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/8/Afbeelding757klein.jpg
knedel16vweber
30-03-2009, 21:26
ik had al ge edit :D inderdaad dat zijn ze :D
Bij de politie loopt een flink stel idioten rond. Eentje heeft ooit een bekeuring uitgeschreven op mijn geboortegemeente ipv op mijn naam (hoe moeilijk is het om iets over te schrijven uit mijn rijbewijs). Zitten vast ook goede mensen bij, ben ze alleen nog niet tegengekomen :rolleyes: Ben blij dat je er nog om kunt lachen, kan je nog best wat gaan kosten al met al.
G-eert-40
30-03-2009, 21:33
ben je weer mooi klaar mee zeg! eerst de auto afkraken om vervolgens even lekker een stukje te toeren. dat ritje had ik hem toch wel bespaart :)
grtz.
knedel16vweber
30-03-2009, 21:35
herkeuring bij het RDW volgens meneer de agent € 320,- ik ga morgen eens bellen met het RDW geloof er nix van magoed....
Haha, tot nu toe vind ik het wel een goed verhaal. Alleen hoe ga je die agent het erg netjes (zonder dat deze voor lul staat) aan zijn verstand brengen dat hij fout zit.
Van die velgen dat staat wel in het rdw-reglement. Die van jou steken zeker niet uit, maar kan helaas niet goed zien of het profiel uit steekt, dat mag namelijk niet.
En ja, de rest, misschien dat je de oudste agent van het bureau kunt laten helpen, die zal ook wel bekend zijn met oude auto's en de daarbij behorende "ongemakken" :D -> zoals "slechte" vering en de remmerij.
Niet toevallig een dodemansknop met sleutel in je auto, kan die ook niet wegkomen ;)
Sjeesbeest
30-03-2009, 21:37
Waaaaaaaaaaaaahahahahaaaaaahahaha
sorry......... maar wat is daar te breed aan? De velgen mogen max 3 cm uitsteken, maaaaaaaaaar je spoorbreedte mag niet meer dan 2% afwijken van het orgineel.
Bel maar eens met de RDW....... het is nogsteeds dat de RDW bepaald wat er toegelaten MAG worden, helaas voor jou heeft ie je kentekenbewijs ingevorderd dus je bent nu eigelijk verplicht om je wagen voor een RDW keuring aan te bieden.
Na de keuring zou ik als ik jou was (en je heb rechtsbijstandverzekering) protest aantekenen en de kosten van de keuring op de Politie verhalen.
Mijn kentekenbewijs heb ik destijds niet afgegeven omdat ik wist dat ik in mijn recht stond, en heb de bekeuring van 150 gulden (destijds) per uitstekenddeel na het voorkomen dan ook niet hoeven te betalen.
Je heb er altijd zoveel rompslomp mee met die ongein van de politie
gti-pirelli
30-03-2009, 21:40
echt ronduit belachelijk, velgen mogen 3 cm uitsteken. En ja remmen is gewoon trappen tot je erbij neer valt, maar ja dat is de charme van een oude auto :)
knedel16vweber
30-03-2009, 21:42
even voor de duidelijkheid de auto staat gewoon thuis nu.
meneer de agent zou de papieren opsturen naar het RDW en dan zou ik een oproep krijgen van het RDW voor de herkeuring.
en ja meneer de agent was toch wel op leeftijd :) (schatting 50+)
edit: meneer de agent had het er ook over dat ik geen bumperhoekjes had, dat mocht ook niet; kan ik me iets bij voorstellen maar bekijk op de 1e foto de bumper van de kever eens. daar zou ik als kindje ook niet graag aan blijven hangen ;)
vage bedoeling ik hou jullie op de hoogte ;)
schweinhund
31-03-2009, 05:07
:screwy: 1 april toch zeker!?!
Jan :shake:
Jan-Jelle
31-03-2009, 06:29
die velgen zijn uitstekend! mooie velgen!
Wat een Bullshit! agenten zijn inderdaad erg ''dom'' laatst in de stad eentje of ik wel een sleutel in me slot had zitten, ikke ''natuurlijk meneer'' ff laten zien hoe mooi mijn slot werkte! :screwy:
Succes ermee!
Darkprojectx
31-03-2009, 07:43
ik had naar hem gewezen en oneindig op een spongebob manier hem uitgelachen :D
gewoon doen of je krankzinnig bent :tongue:
martiepartie
31-03-2009, 08:41
dit gaat je sowieso geld kosten ben ik bang.
Kentekenbewijs krijg je niet terug zonder herkeuring. Zoek alles tot op het bot uit, maximale spoorbreedte/ toegenomen spoorbreedte/ lengte uitstekende delen (zo op de foto steekt het niet eens uit).
Ga evt. langs een rechtswinkel (als je rechtsbijstandverzekering hebt) en probeer direct al aan te tonen dat oom agent toch echt ongelijk had.
Een schroefset/onbekrachtigde remmen en brede bandjes onder een 30 jaar oude auto rijdt idd nét ff wat anders dan de gemiddelde Opa Astrid politiewagen... maar toch echt niet slechter :)
knedel16vweber
31-03-2009, 17:07
ach ja we zullen zien, ik ga met vol vertrouwen naar het rdw en inderdaad al hij goed gekeurt word gaat deze jongen even een "zaakje" recht trekken ;)
maar haal dan wel ff die webers eraf :D :D :D
en laat een sticker maken van rdw dein partner :D
knedel16vweber
31-03-2009, 17:33
maar haal dan wel ff die webers eraf :D :D :D
en laat een sticker maken van rdw dein partner :D
zou niet weten waarom ik de webers er af zou moeten halen is gedoogd hoor ;)
ik mag een Co hebben van 4,5% dus dan komt wel goed! en qwa vermogen zit het ook goed kom lang niet aan de 40% vermogens winst :D
zeg nou zelf egon dit gaat toch nergens over???
hmmm ja rdw dein partner is wel een id voor als hij goed gekeurd word :D
Velgen zal het probleem niet zijn, maar voor het schroefset kan het wel eens, een weggedrag test worden in lelystad.
knedel16vweber
31-03-2009, 20:50
de audi 50 / polo 1 staan bekend om de strakke wegligging en ik bevestig dat nogmaals! het is net een kerk van 100jaar oud! niet van de weg af te krijgen...
maar ik ga er niet vanuit dat hij naar lelystad moet, het zal allemaal wel mee vallen.
Die rdw herkeuring kost je 60 eu.
Heb ongeveer hetzelfde soort geintje gehad met te brede velgen.
Golf_1_gts
01-04-2009, 07:11
Mwoa alle kosten op de politie verhalen...
Mag de politie uberhaupt ff een rondje rijden in jouw auto?
Die rdw herkeuring kost je 60 eu.
Heb ongeveer hetzelfde soort geintje gehad met te brede velgen.
en een weggedrag test op Lelystad kost je 350 eu ofzo.....
He Knedel wat een pech joh, die beunhazen weten weer het bloed onder je nagels vandaan te halen. :angry:
Vindt het uitsteken van je velgen wel mee vallen, hoeveel is dit daadwerkelijk bij jou? Mag max 3 cm per spoor zijn, dus links 1.5 cm en rechts 1.5 cm. Heb wel eens een discussie met een wout gehad hierover, maar hun hebben zich ook te houden aan de richtlijnen van de RDW.
En kwa vering tjsa wat gaat hun dat aan, had die wout niet laten rijden in ieder geval.
Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen succes ermee.
gr. Ron
knedel16vweber
01-04-2009, 14:52
ja hè. En dan te bedenken dat die atsjes van jou er op komen als ze klaar zijn ;)
knedel16vweber
01-04-2009, 16:17
meneer de agent zei dat het 320 euro zou kosten dus ben ik bang dat ik er inderdaad voor naar lelystat moet....
knedel16vweber
02-04-2009, 12:07
zo, vanmorgen even met het rdw gebeld.
Valt allemaal wel mee de 50 krijgt gewoon een herkeuring en hoeft dus niet maar lelystad.
58euro kosten plaatje doe hij mag na goedkeuring weer de weg op.
Groet frank.
dus als de rdw hem goed keurt, lult die agent je zo 58 euro uit je zak?
dat is toch te gek voor woorden?
bij goedkeuring bezwaar aantekenen, krijg je je geld wel weer terug
GerardMkIIVR6
02-04-2009, 12:37
58euro en dan goedkeur damn had ik er wel voorover dan kon je nadien de dienders die je volgende aanhouden elke x onder de neus houden dat het RDW goedkeur is :D
't Is dat je de thread inderdaad niet gisteren gestart bent (1 april)... Niet-betaalde boetes is dan wel weer een beetje dom, dat haalt bij sommige agenten het sadisme-gehalte naar boven.
Dit vind ik overigens wel weer de uitspraak van de maand: :D
het is net een kerk van 100jaar oud! niet van de weg af te krijgen...
knedel16vweber
02-04-2009, 17:00
ja die boetes waren van 2004! wist ik veel ;) maar ik had de hele som meteen betaald en dat is ook weer geregeld.(nog geen bandjes voor de wolfrace en de atsjes :( )
ik weet niet of me die 58 euro wel boeit, heb wel een frisse rdw keuring. ook al had ik nog anderhalf jaar apk.
Hannibal65
02-04-2009, 17:59
Ik denk dat het hele verhaal om de spoorverbreding gaat.
Ik geloof dat je maximaal 2% van de spoorbreedte van je auto mag afwijken.
Ik weet niet wat de spoorbreedtes van je auto zijn, deze kun je allicht ergens vinden.
Dus de afstand van het midden van de velg c.q band tot aan het midden van het andere wiel.
Dus als je andere velgen monteert en deze hebben een andere ET waarde als de originele wielen dan kun je afwijkingen in de spoorbreedte krijgen.
Bv standaard ET 38 en je zou naar ET 25 dan heb je aan 1 kant al 13mm verbreding, totaal dus 26.
2% afwijking komt voor bv een Golf I ongeveer op 3cm maximale spoorverbreding.
En deze heb je gauw!
Groeten Han
Ik denk dat het hele verhaal om de spoorverbreding gaat.
Ik geloof dat je maximaal 2% van de spoorbreedte van je auto mag afwijken.
Ik weet niet wat de spoorbreedtes van je auto zijn, deze kun je allicht ergens vinden.
Dus de afstand van het midden van de velg c.q band tot aan het midden van het andere wiel.
Dus als je andere velgen monteert en deze hebben een andere ET waarde als de originele wielen dan kun je afwijkingen in de spoorbreedte krijgen.
Bv standaard ET 38 en je zou naar ET 25 dan heb je aan 1 kant al 13mm verbreding, totaal dus 26.
2% afwijking komt voor bv een Golf I ongeveer op 3cm maximale spoorverbreding.
En deze heb je gauw!
Groeten Han
spoorbreedte wordt toch vanaf het middelpunt van de band tot aan middelpunt andere band gemeten.. Of :confused:
spoorbreedte wordt toch vanaf het middelpunt van de band tot aan middelpunt andere band gemeten.. Of :confused:
Staat ook MIDDELPUNT VELG C.Q MIDDELPUNT BAND ;) :thumbup:
MIDDELPUNT??? Of MiddeN-punt. In het midden dus. Niet in middel :confused:
marcel #2
02-04-2009, 19:36
We hadden vandaag een steekproef en had meneer gevraagd.
Had de foto ook laten zien.. na het verhaal gelezen tehebben keek hij me schaapachtig aan.
Dit moch gewoon zei die.
knedel16vweber
02-04-2009, 20:46
We hadden vandaag een steekproef en had meneer gevraagd.
Had de foto ook laten zien.. na het verhaal gelezen tehebben keek hij me schaapachtig aan.
Dit moch gewoon zei die.
ik neem aan dat je het over een keurmeester van het rdw hebt?
ik denk zelf ook dat het geen probleem moet zijn.
na volgende week zullen we het weten.
maar zoals ik mijn start topic heb omschreven, zo ga ik het ook over brengen naar het rdw.
ik denk dat ook het rdw wel invloed heeft op de politie en dat zulke misverstanden (bij goedkeur) hopenlijk minder voorkomen. :rolleyes:
ik vind het geld klopperij of op zn hollands naaien :eek:
al gaat het maar om 58euro :thumbup:
Ja ik zei al dat wordt maar 60 euro :P ik had dus precies hetzelfde met een agent die niet wist hoe het zat en mijn kenteken papieren waren in beslag genomen.
Na nieuwe keuring a 60 euro bleek dat er niets aan de hand was en het binnen de richtlijnen lag. Ik heb bezwaar gemaakt maar ik kreeg mijn geld niet terug.
Toen gaf ik als antwoord : lekker makkelijk dan kun je iedereen aanhouden hiermee en dan even dat geld verdienen. Toen werdt ik buiten gezet.
Ik heb sindsdien een papier uit het wetwegenboek standaard bij mij en dan kunnen ze mij niets maken als ze zeggen dat er niets mag uitsteken etc.
Want de agent die mij aanhield zei dat er niets mocht uitsteken terwijl ik zei dat er in het wetwegenboek staat dat het wel mag.
Dus om zulke woorden wisseling uit te sluiten kun je zoiets doen.
als er vanuit het midden van het wiel wordt gemeten kun je een heeeeel breed wiel met band monteren zonder dat er veel met de spoorbreedte gebeurt.
@ Domi ;
middelpunt
[zelfstandig naamwoord]
punt of gebied in het midden
vb:wat is het middelpunt van de cirkel?
het middelpunt zijn [alle aandacht krijgen]
synoniem: centrum
zelfstandig naamwoord: mid-del-punt
het middelpunt
de middelpunten
:D :D :D
knedel16vweber
02-06-2009, 15:02
zo vandaag bij de rdw geweest!
helaas wel afgekeurt maar NIET op de punten waarvoor meneer agent mijn papieren in beslag had genomen!
de wielen waren dus apk goed!
op de remmenbank een zeer mooi resultaad vrijwel gelijk zowel voor als achter!
de bumper heb ik opgelost door middel van tape op de bumper hoeken te plakken (apk goedkeur)
kmtellerkabel gemaakt dus goed!
schroefset geen enkel probleem voor het rdw!
dan nu de afkeur punten
* linker koplamp stond te hoog.
* kentekenplaat verlichting werkt niet (lampje defeckt)
* accu beter vastzetten
* benzine lekkage aan 1 van de webers.
* achterlichten mogen NIET gespoten zijn.
* remleiding onder de auto beschadigd. (dit nadat de audi de brug op ging,de beschadiging was vers)
na een korte discussie van het komt door het oprijden van de brug en het volgens hem dat niet kon, heb ik maar gezegd dat er een nieuwe leiding onderkomt. win je toch niet van he...
de audi heeft een decibel test gehad, ook goed!
het testen was met 3000 toeren en dan heb je maar een beetje gas nodig met webers om dat te doen. volgas had ie de test niet gehaald ben ik bang :D
bodem zag er nog netjes uit en hard! dus daar was ik al erg blij mee, geen laswerk nodig voor de goedkeuring...
conclusie: piet polisie heeft niet altijd gelijk :D
wel jammer van de kosten.
zal vanavond wat foto`s van de mooie transport combi posten. over bekijks gesrpoken :D
groet frank
Henk_Pigo
02-06-2009, 15:06
Nou aan de ene kant voldoening dat de agent je onterecht aan de kant heeft gezet :D Die zit in elk geval. Maar ja, aan de andere kant heb je wel een hoop andere dingen die je alsnog moet verhelpen.
Mister Cool
02-06-2009, 15:07
En die agent, die krijgt het rapport ook nog even te zien? :D . Wel mooi dat er niks mis is met de aanpassingen :thumbup:
knedel16vweber
02-06-2009, 15:12
En die agent, die krijgt het rapport ook nog even te zien? :D . Wel mooi dat er niks mis is met de aanpassingen :thumbup:
dat is 1 ding wat zeker is, en met een beetje mazzel waar zijn chef bij is :D
ach ook politie mensen zijn mensen he.
en waar gewerkt word worden fouten gemaakt :rolleyes:
Even heel het topic gelezen... zit in dezelfde speedboot op het moment.
De mijne staat ook op de oprit, met ingevorderd kentekenbewijs (deel 1)
Mijn wielen waren ook te breed en de spoorbreedte is meer dan 2% veranderd.
De aandrijfas loopt aan en de schraapsporen wisten ze ook niet te appreciëren.
Ik moet 'm nu ook laten herkeuren bij de RDW, eerst moet ik dus die dingetjes fixen.
Ik hoop dit van de week te kunnen regelen zodat hij zo snel mogelijk richting RDW kan.
Ik ben benieuwd wat er bij mij uit gaat komen. 58 euro voor een herkeuring valt iig al mee.
Heb jij ook nog wat te horen gekregen van eventuele boetes voor het een of ander?
Die koekenbakkers zijn trouwens inderdaad niet de meest oplettende figuren.
Ik heb brieven thuis gekregen waarin stond dat m'n Jetta geel is... hoezo van het pad af.
@ Misha: dan ben je ook snel klaar toch... je hebt namelijk geen gele Jetta! Procedurefoutje! Gelijk bezwaar aantekenen.
Ja, maar ik heb ook brieven waar hij wel rood is, ik denk dat als ik zo gaan beginnen de zaak alleen maar erger wordt..
knedel16vweber
02-06-2009, 16:09
ik heb alleen een boete gehad van 60 euri dat de kmteller niet fuctioneerde naar behoren. meer niet.
tip: als je denk dat je gelijk hebt gewoon in de staat van het moment van aanhouding naar het rdw gaan!
hebben ze bij jou ook foto1s gemaakt zodat je niets kan veranderen?
bij mij wel!
groet frank
Voor zover ik weet geen foto's gemaakt ofzo.. maar mijn wielen zijn zoieso wel te breed.
Althans, de spoorbreedte is te veel, ze steken volgens mij niet te veel uit ... denk ik.
En een aandachtspuntje van de vorige apk zijn de remslangetjes, dus dan doe ik dat meteen even.
Ik heb liever dat hij in 1 keer erdoor gaat dan dat ik weer terug moet (trailerhuur etc etc)
knedel16vweber
02-06-2009, 17:38
das waar ja...
Maar geloof me ze gaan zoeken naar gebreken hoor...
Hij is er dik 2uur mee bezig geweest.
Het scheeld dat ik een eigen trailer heb ;) dus die kosten bespaar ik me weer.
Groet frank
knedel16vweber
02-06-2009, 21:39
;) bij deze de foto`s vlak voor vertrek :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/8/01062009258.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/8/01062009257.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/8/01062009261.jpg
ik vind de sebrings nog niet eens zo slecht staan op de audi eigenlijk :rolleyes:
deze heb ik gemonteerd omdat 2 banden van de classics aan de binnenkant niet apk goed meer zijn ;)
ps.
voor de gene die het zich afvragen (en mij dus niet zo goed kennen) GEEN airride! :D
rdw personeel kon er wel mee lachen :D
groet frank
Sjeesbeest
03-06-2009, 05:17
Waarom niet laten keuren met de velgen waar het om draaide? Nu weet je nog niet of je velgen te "breed" zijn. Wel jammer.
knedel16vweber
03-06-2009, 05:21
Waarom niet laten keuren met de velgen waar het om draaide? Nu weet je nog niet of je velgen te "breed" zijn. Wel jammer.
de politie heeft foto`s gemaakt van de auto op het moment van aanhouding, en vanuit die foto`s werd opgemerkt dat de wielen dus niet te breed waren voor de apk!
het loopvlak van de band was gewoon binnen de schermen.
2 bandjes van de atsjes waren te min voor de apk en opo de sebrings zitten net nieuwe omheen vandaar dat deze er op zitten.
groet frank
Leuke combi !!
Heb je ook rijbewijs E ? :D
Dan gaat ik hier geheid een keer problemen mee krijgen dus, als het een keer pakt. :redface:
http://i303.photobucket.com/albums/nn141/PVPMK1/Forum3.jpg
knedel16vweber
03-06-2009, 15:58
Leuke combi !!
Heb je ook rijbewijs E ? :D
dat vermeld ik liever niet in een topic met 'politie' in de tietel :D:D
@pvpmk1: daar kun je op wachten ja helaas :shake:
dat is 1 ding wat zeker is, en met een beetje mazzel waar zijn chef bij is :D
ach ook politie mensen zijn mensen he.
en waar gewerkt word worden fouten gemaakt :rolleyes:
Damn wat een verhaal, zit weer eens met verbazing te
lezen wat die "oelewappers" allemaal wel niet verzinnen.
Heb zelf in het verleden met regelmaat soortgelijke akkefietjes
gehad met onze petten, je zou je hobby haast
opgeven door dat soort muggezifters :(
Anyway mooi dat het nu opgelost lijkt te gaan worden.
Mag max 3 cm per spoor zijn, dus links 1.5 cm en rechts 1.5 cm.
Toch staat er op de website dat ze 30mm buiten de afscherming
mogen uitsteken dus dit lijkt mij toch echt 30mm per kant.
Renegade
03-06-2009, 17:26
Toch staat er op de website dat ze 30mm buiten de afscherming
mogen uitsteken dus dit lijkt mij toch echt 30mm per kant.
En iets terug staat dat er geen delen mogen uitsteken die bij een aanrijding letsel kunnen veroorzaken... Hier gooien ze het dan meestal op :screwy: beetje tegenstrijdige regels maken zijn ze hier wel goed in :shake:
ik zeg; meteen alle fietsendragers verbieden!
En iets terug staat dat er geen delen mogen uitsteken die bij een aanrijding letsel kunnen veroorzaken... Hier gooien ze het dan meestal op :screwy: beetje tegenstrijdige regels maken zijn ze hier wel goed in :shake:
scherpe delen, een wiel is niet scherp
Jan-Jelle
03-06-2009, 18:25
ik zeg; meteen alle fietsendragers verbieden!
fiets is niet scherp, en blijft binnen de lijn van de spiegels. zouden ze gelijk de spiegels van je auto af moeten trekken!
Klaas16v
03-06-2009, 18:37
fiets is niet scherp, en blijft binnen de lijn van de spiegels. zouden ze gelijk de spiegels van je auto af moeten trekken!
punt van een stuur in je nek lijkt me ook niet echt lekker gaan... :D
knedel16vweber
03-06-2009, 22:06
bekijk de ächterbumper van een kever meer eens dan! daar blijf je niet achter hangen???
en wat dacht je dan van oude ford`s fiesta bijvoorbeeld taunus etc etc
en zo zijn er nog veel meer merken waar je dat mee kan vergelijke
Jan-Jelle
09-06-2009, 13:07
punt van een stuur in je nek lijkt me ook niet echt lekker gaan... :D
ben benieuwd hoe jij een punt van een fietsstuur in je nek wilt krijgen, of hang jij je fietsen soms aan de zijkant v/d auto?
knedel16vweber
17-07-2009, 09:45
dit is echt een knaller!!!
zojuist is de audi GOEDGEKEURD bij het RDW!!!
en wel met deze wielen :D:D:D:D:D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/6/8/06072009394k.jpg
weliswaar wat hoger geschroeft ;)
7j classics rondom waren volgens de politie TE BREED...
en nu met 7 en 8j goedgekeurd bij het rdw :D
ik had zoiets; allemaal die disscussies over het uitsteken van wielen,
ik laat ze er lekker op zitten en ik zie wel waar het schip strant.
de classics steken PER KANT 28mm uit.
conclusie: 3cm per kant MAG! en dus NIET 3cm totaal (1.5cm per kant)!
even wachten tot ik de papieren per post terug krijg en dan kunnen we weer lekker 2 jaar hobbelen!!!! :thumbup:
groet frank.
schweinhund
17-07-2009, 09:49
Gefeliciteerd! :thumbup:
Jan :)
Even een kopie naar die dezelfde agent sturen en een verhaal erbij dat hij met de wielen is goedgekeurt :D
knedel16vweber
17-07-2009, 10:10
Even een kopie naar die dezelfde agent sturen en een verhaal erbij dat hij met de wielen is goedgekeurt :D
sterker nog, ik ga even aan! :D
dan weet ie in het vervolg wat wel en wat niet mag :thumbup:
met de woorden; je bent nooit te oud om te leren :D
groet frank
En hoe zit het dan met de spoorbreedte? Hebben ze daar niets over verteld?
Of hebben ze geen gegevens van een oldtimer Polo. :)
Gefeliciteerd iig!
jetta mk1 '82
17-07-2009, 10:12
haha wie het laatst lacht.......... :D
gr. Martijn
knedel16vweber
17-07-2009, 10:14
En hoe zit het dan met de spoorbreedte? Hebben ze daar niets over verteld?
Of hebben ze geen gegevens van een oldtimer Polo. :)
Gefeliciteerd iig!
TIS GEEN POLO :D
en nee daar hebben ze nix van verteld.
zal wel goed zijn :rolleyes:
Beter vd keuring by de RDW! Gefeliciteerd!
By my loopt de politie ook constant te zeuren over mn velgen die volgens hun te breed zyn. Wat ik allemaal al niet heb meegemaakt erdoor pffff! Staande gehouden door 2 auto's omdat ze t niet vertrouwden en bang waren dat ik ervandoor ging, toen de technische politie erby... Lekker met hun meetlat over mn schermen en met hun schoenen over mn randen van mn Schmidts! Werd natuurlk behoorlyk link en toen kon ik nog byna mee ook! Heb nu n papier vd keuring in de auto liggen dat je 3cm uit mag steken... Maar dat t nou nog leuk is om in de buurt n rondje te ryden, niet echt eigenlyk. Is steeds n terug kerend verhaal... Maak t byna iedere keer wel mee als ik met mn 1 ga ryden. Jammer hoor...
schweinhund
17-07-2009, 10:24
staat het merk/ type van de velgen op het raport vermeld? Anders beweren ze straks gewoon dat hij met andere wielen gekeurd is...
knedel16vweber
17-07-2009, 10:24
het is inderdaad zoals ik het noem 'discriminatie' .
bij mijn golf2 gti word ik heel vaak van de weg gehaald omdat ie zo laag ligt.
ik word er gek van en heb besloten om hem te verkopen of te slopen.
ik vind het ook echt niet normaal dat je niet eens gewoon van a naar b kunt rijden in een auto die je zelf mooi vind!
ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik weer met de audi aan de kant sta :(
zal snel genoeg zijn denk ik, ondanks het hele politie korps van noord limburg de audi kent.
knedel16vweber
17-07-2009, 10:26
staat het merk/ type van de velgen op het raport vermeld? Anders beweren ze straks gewoon dat hij met andere wielen gekeurd is...
ik heb geen id.
ik moet de papieren en keuringsbewijs nog krijgen of het er bij staat weet ik ook niet :confused:
maar als ze er weer over gaan zeuren neem ik ze mee naar het rdw :D
@Knedel
Reken er maar wel op dat je nog wel s staande word gehouden!
Ik pak mn 1 eigenlyk alleen nog maar voor meetings, de lol van n rondje cruisen is er af als je de hele tyd aan de kant staat met die mannen in t blauw. Vind t wel erg mooi dat hy er zo door kwam by de rdw :thumbup:
knedel16vweber
17-07-2009, 10:32
@Knedel
Reken er maar wel op dat je nog wel s staande word gehouden!
Ik pak mn 1 eigenlyk alleen nog maar voor meetings, de lol van n rondje cruisen is er af als je de hele tyd aan de kant staat met die mannen in t blauw. Vind t wel erg mooi dat hy er zo door kwam by de rdw :thumbup:
ja ik weet nu wel wat ik er aan heb hè ;) :thumbup:
Prachtig om te horen dat hij is goedgekeurd, zegt wel weer genoeg over de bekwaamheid van bepaalde agenten.
Ook goed om te weten dat de wielen 3 cm mogen uitsteken, mij is altijd wijs gemaakt dat het 1.5 cm per kant was.
Prachtig om te horen dat hij is goedgekeurd, zegt wel weer genoeg over de bekwaamheid van bepaalde agenten.
Ook goed om te weten dat de wielen 3 cm mogen uitsteken, mij is altijd wijs gemaakt dat het 1.5 cm per kant was.
Dat komt doordat dit twee verschillende dingen zijn. De spoorbreedte (midden tot midden) mag blijkbaar niet meer dan 2% afwijken, aan iedere kant mag een velg max 30mm uitsteken.
De spoorbreedte verandert bij het monteren van velgen met een andere ET. Als je een 6inch brede velg met ET 35 hebt en vergelijkt met een 8inch velg ook met ET 35, dan blijft de spoorbreedte gelijk, alleen valt deze een inch verder naar binnen en naar buiten.
Het is dus een combinatie van beiden, of het wel of niet wordt toegelaten. ;)
breadfan83
17-07-2009, 13:19
Boeven vangen kunnen ze niet, dan gaan ze maar automobilistje pesten.
Da's makkelijker hè, en je haalt je bonnen-quotum ook nog lekker omhoog. :thumbup:
Henk Timmer
17-07-2009, 17:09
De wielen zien er wel uitstekend uit hoor:P
knedel16vweber
17-07-2009, 18:52
Boeven vangen kunnen ze niet, dan gaan ze maar automobilistje pesten.
Da's makkelijker hè, en je haalt je bonnen-quotum ook nog lekker omhoog. :thumbup:
mijn bonnen-quotum ja :D
Kevin1988
18-07-2009, 01:32
Het is ook een gewoon apk punt he met dat uitsteken keb onder mijn golf 1 smoortjes liggen en die steken precies 3cm uit voor en achter die kerel van de vw garage zei ook van nou jij hebt echt geluk alles is goed en die wielen als ze ook maar 1 et waarde minder waren dan was hij afgekeurd.. Maja gelukje zo af en toe mag ook wel he.. haha trouwens is et -20 :thumbup:
gr kevin
en ben je al langs die bewuste politie agent geweest?
je zou het eigenlijk moeten filmen ;) hahah
Sjeesbeest
23-07-2009, 20:00
goed bezig !! ...... en ook dat briefje in de auto laten liggen
knedel16vweber
23-07-2009, 21:38
ik heb vanavond de papieren terug gekregen van de audi!
heb dr vol getankt en ben lekker gaan touren...
inmiddels staat de tank meter halfweg ;)
ik ben nog niet bij de politie geweest maar staat op de 2do list :D
groet frank
VWFARMER
21-09-2009, 19:44
ik heb vanavond de papieren terug gekregen van de audi!
heb dr vol getankt en ben lekker gaan touren...
inmiddels staat de tank meter halfweg ;)
ik ben nog niet bij de politie geweest maar staat op de 2do list :D
groet frank
He Frank
Vraagje, hoe is het met je 2do list.
Ben je al bij de politie geweest.
Ben nieuweschierig wat de politie te zeggen heeft
gr
het is inderdaad zoals ik het noem 'discriminatie' .
bij mijn golf2 gti word ik heel vaak van de weg gehaald omdat ie zo laag ligt.
ik word er gek van en heb besloten om hem te verkopen of te slopen.
ik vind het ook echt niet normaal dat je niet eens gewoon van a naar b kunt rijden in een auto die je zelf mooi vind!
ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik weer met de audi aan de kant sta :(
zal snel genoeg zijn denk ik, ondanks het hele politie korps van noord limburg de audi kent.
heb ik ook al meegemaakt....
had toen net de schroefset onder de rat gezet,word aangehouden door de wijkagent omdat ik volgens hem zonder apk reed,kon ook geen keuringsbewijs overleggen omdat ik die er niet bij kreeg toen ik hem(de eerste x) kocht.
hij aaan het kijken,idd er zit nog keuring op,maar daarna krijg je hem er ook nooit meer doorheen,zegt ie,hij is helemaal door z'n vering gezakt...... :screwy: gelukkig liet ie me gewoon gaan.............
breadfan83
21-09-2009, 20:32
heb ik ook al meegemaakt....
had toen net de schroefset onder de rat gezet,word aangehouden door de wijkagent omdat ik volgens hem zonder apk reed,kon ook geen keuringsbewijs overleggen omdat ik die er niet bij kreeg toen ik hem(de eerste x) kocht.
hij aaan het kijken,idd er zit nog keuring op,maar daarna krijg je hem er ook nooit meer doorheen,zegt ie,hij is helemaal door z'n vering gezakt...... :screwy: gelukkig liet ie me gewoon gaan.............
Die kreeg ik ook te horen toen ik met de Golf van Utrecht naar Arnhem ging verhuizen. Auto tsjok-vol geladen, en gaan met die kar. Ik zat zowat op het stuur, met kasten, een bed met matras, 'n bureau en de TV in de auto.
De nieuwe huisgenoten zijn aan de BBQ op de parking van het studentenhuis / pizzaria, en zien me aankomen schrapen. Kreeg precies die opmerking. De auto had niks voller moeten zijn of hij was compleet door de veren gezakt.
Keken ze vreemd toen ie uitgeladen was en niet meer van de grond kwam. :D
--daniel--
21-09-2009, 20:49
Wat een malloot zeg. Ik kan hier niet echt om lachen. Wordt er een beetje verdrietig van..
Wat een malloot zeg. Ik kan hier niet echt om lachen. Wordt er een beetje verdrietig van..
:confused:
breadfan83
21-09-2009, 21:03
Je woont net een uurtje bij onze Speed-demon killende NOS-man vandaan. Misschien dat je daar eens langs kunt gaan hihihihihihahahaha
@breadfan:waar zit jij ergens op school in arnhem?
ik zit namelijk op het rijnijsselcollege aan de thorbeckelaan....
breadfan83
21-09-2009, 21:30
@breadfan:waar zit jij ergens op school in arnhem?
ik zit namelijk op het rijnijsselcollege aan de thorbeckelaan....
Ik zat op de HAN, nu niet meer dankzij een administratief IB-groep foutje. :P
Rijnijssel, is dat niet dat nieuwe gebouw, vlakbij de HAN?
Die administrative foutjes van de IB-groep heb ik ook wel eens gevoeld... :mad:
er zitten er meerdere................
ik zit in die oude kleretoko als je bij de han linksaf gaat het centrum in en dan rechts....
ff offtopic miss maar ik vindt het werkelijk waar een super mooi wagen!
breadfan83
21-09-2009, 22:10
Die administrative foutjes van de IB-groep heb ik ook wel eens gevoeld... :mad:
Wordt tijd dat die jongens en meisjes van de IB-groep zelf eens stufi aanvragen en naar school gaan lijkt me. Wat was bij jou 't probleem?
Heel jaar lang op school zitten, en op het einde nul studiepunten hebben omdat je geen NL-student bent...
Maar ik mocht met een jaar tussenpauze gewoon weer terug gaan naar school hoor!
Goh, fijn! Dan ben ik NOG jonger dan ik nu al ben. :screwy:
Alle geld dat ik ondertussen had gespaard voor de auto, die nu al een gereviseerde motor en spuitbeurt zou hebben gehad, is opgegaan aan schoolgeld en benzine in de eerste paar maanden. Elke dag op en neer van Sittard naar Arnhem in de witte Golf, 400km per dag over de snelweg schrapen omdat de OV nog niet klaar is. Die kwam uiteindelijk aan het einde van het schooljaar, in JULI, samen met een kleine stufi-vergoeding!
Ondertussen wel fijn de aanmaningen van CZ in de bus met administratiekosten, omdat ik zonder centen zat.
IBG, bedankt, rukkers. :D
knedel16vweber
21-09-2009, 22:14
ff offtopic miss maar ik vindt het werkelijk waar een super mooi wagen!
:thumbup: thnx!
en ik moet even bekennen dat ik nog niet bij de politie geweest ben om de eenvoudige rede; te druk en te veel gebeurt de laatste tijd!
de audi staat NU AL in de loods winterslaap te houden en ik denk dat ik er deze winter stiekem wat aan ga doen ;)
maar zodra het zo ver is zal er wel een topic over te vinden zijn :thumbup:
groet frank
breadfan83
21-09-2009, 22:24
Doet me d'r aan denken dat ik ook nog steeds bij je langs zou komen hè Frank. :D
Kijken of ik deze week wat geregeld krijg dan maar. Wordt eens tijd. ;)
knedel16vweber
22-09-2009, 05:28
Doet me d'r aan denken dat ik ook nog steeds bij je langs zou komen hè Frank. :D
Kijken of ik deze week wat geregeld krijg dan maar. Wordt eens tijd. ;)
haha ja idd :D
er heeft wel een adres weiziging plaats gevonden.
ben ietjes ruimer gaan sleutelen ;)
zie pm.
groet frank.
Waarom een bekeuring voor je snelheidsmeter?
Vanaf 1 mei dit jaar is dit geen apk vereiste meer, net als je snelheidsmeter verlichting.
Dus die zou ik nog even aanvechten als ik jou was...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.