View Full Version : Golf 3 Gti 1995
Ik wil mijn Golf 3 Gti 60-40 verlagen.
Nu zeggen ze tegen mij dat het goed met alleen veren kan lukken.
Heeft iemand hier ervaning mee die me hier tips over kan geven.
Alvast bedankt.
Gr,
Jordy
zou het niet doen, 40-40 kan nog wel, maar 60 is wel laag, ook niet erg gunstig voor je originele dempers. Plus dat het niet stug genoeg is, als je met grotere wielen rijdt gaat dat vast aanlopen
marcel--46
31-03-2009, 15:41
60-40 rijd ik ook mee. K zou alleen wel andere dempers monteren. En als je met grotere wielen gaat ryden zou k me wel aan de juiste ET waarde en breedte houden want de kans op aanlopen is groot omdat t niet stug genoeg is.
Gr,
Marcel
gti-pirelli
31-03-2009, 16:39
Ik zou echt andere dempers monteren want ze slaan zo lek, zeker met 60 mm. Ik heb het zelf eens gehad met 40 mm verlaging op mijn oude eclipse. Ik wou hem even "lowbudget" verlagen met alleen veren nou ging dus absoluut niet goed. Heb daarna koni schokbrekers gemonteerd en dat ging super. De reden hier was dat de onderdelen moeilijk te verkrijgen waren maar voor volkswagen kun je genoeg krijgen en in elke prijsklasse.
Heb mijn oude vento 60/40 verlaagd en koste 280 euro. Echt niet duur en toch erg veel comfort.
Darkprojectx
03-04-2009, 21:57
ik had mijn vento ook 60/40 verlaagd met een vaste set (veren en dempers),
maar was gewoon niet stug genoeg in combi met 17" 7J et38
dus een schroefset eronder gezet die op 80/60 ongeveer staat.
gaat prima, nooit meer aanlopers. Je levert alleen wat comfort in. Maar comfort is voor mietjes :thumbup: :D
kosten vaste set : 280 euro
kosten schroefset : 250 euro
(ik had ze beide van vmaxx)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.