View Full Version : golf 1.3 iets kietelen
totheoldscool
01-04-2009, 15:11
Ik bezit een golf 1 1300 uit 1980. en zat me af te vragen... 60 pk uit een 1300 daar moet toch wel meer uit te halen zijn...
citroen haalt met dubbele solex carberateurs met gemak 90 pk eruit. zou er iemand een redelijk betaalbare oplossing voor weten.
wel wel graag bij een 1300 motor blijven omdat dit de originel motor is
hoeft geen 90 pk te zijn, maar iets meer pit dan 60 mag van mij wel.
dubbele solex erop zetten dan
totheoldscool
10-04-2009, 07:32
met alleen meer brandstof zal je het denk ook niet halen.
Ben er echt serieus mee bezig...
En of zijn er mensen of bedrijven die mij erbij kunnen helpen, omdat de meeste alleen gespecialiseerd zijn in 1.8 en groter.
mvg Niels
martiepartie
10-04-2009, 07:54
Serge Pot is erg handig met smallblock (1300'tjes etc.) van VW. Richting de 90pk kan hij volgens mij realiseren, hij heeft dat iig veel vaker gedaan :)
Stuur hem eens een PM.
Geert_Sneek
10-04-2009, 10:03
Daar kan beter in dit topic over gediscuseert worden toch? Ipv een pb, dan steken meer mensen er iets van op.
Zeer leuk om een 1.3 tje wat te kietelen, ben benieuwd.
kop laten bewerken door serge, andere stok erin en motorcarbs erop.
alleen al met motorcarbs wordt hij al een stuk feller
http://www.youtube.com/watch?v=5hU3EJKk7gw :D
volgens mij rijden ze in de bergcup ook met 1300 cc met 10000/11000 rpm :eek:
of prop er een hayabusa motor in ook 1300cc :)
http://www.youtube.com/watch?v=ZMqnGkqyfa8&feature=related
Timmetje20
21-04-2009, 09:39
Een spagettispruitstuk van een 1.3 polo is toch ook te monteren? Kun je ongetwijfeld ook nog wel wat pk's mee winnen.
Renegade
21-04-2009, 10:27
Idd een andere nokkenstok, kopbewerking, carburateurs, uitlaatje wat beter uitademt en je zit al zon beetje aan het maximale wat er te doen is zonder heel ingrijpende aanpassingen.
martiepartie
21-04-2009, 11:13
vervang ook je ontsteking door een electronische variant. VW 1.3 tjes zijn met flinke aanpassingen zo over de 100pk te tillen.
Ben alleen wel bang dat je daar ook voor moet gaan werken aan het onderblok (uitwegen/balanceren/verlichten).
Ik heb zelf motorcarbs op het blokje gezet en ben vooral erg te spreken over de verbetering van de prestaties onderin het toerengebied. De auto reageert veel feller en is veel soepeler in vermogensopbouw. Een ander nokkenstokje en een electronische ontsteking zullen nog iets meer doen in de hogere toerengebeiden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.