PDA

View Full Version : probleem snelheidsmeter Golf 4

Diego
12-10-2004, 19:03
Een vriend van mij heeft het volgende probleempje met zijn Golf 4: tijdens het rijden valt de snelheidsmeter plots terug op 0. Ik veronderstel dat het een probleem met de kabel betreft? Als dat op dit model ten minste nog zo werkt?

Jurgen Santana
12-10-2004, 19:06
Een vriend van mij heeft het volgende probleempje met zijn Golf 4: tijdens het rijden valt de snelheidsmeter plots terug op 0. Ik veronderstel dat het een probleem met de kabel betreft? Als dat op dit model ten minste nog zo werkt?

Dat doet dit model niet meer. De Golf 3 ook al niet trouwens. Er zit en traject-sensor in de bak en deze kan stuk gaan. Dat zou ik eerst eens proberen.

VeeDubber
13-10-2004, 08:10
Ben het met Mr. Santana eens :D. Signaal kun je laten controleren door de dealer, het is uitleesbaar met de 5051 of 5052. Als het signaal er wel is als de meter wegvalt zit het dus niet in de sensor maar in je instrumentenpaneel. Als het signaal wegvalt is het sensor (meest waarschijnlijk) of bekabeling

Diego
13-10-2004, 18:16
Bedankt!

Diego
13-11-2004, 00:00
De sensor werd uitgelezen, bleek weldegelijk niet te werken en werd dus vervangen, het probleem is er echter nog altijd. De garage denkt nu dat het in het dashboard zit en zou dat nu vervangen. Kan er niet nog een andere oorzaal zijn?