PDA

View Full Version : alu frames van creative engineering


perden
12-10-2004, 19:09
Heeft iemand wellicht dezelfde ervaring met de aluminium frames van de uitklapraampjes voor T1 van creative engineering? De sponning is zo dik dat de orginele ramen er niet meer in passen. Uitvrezen gaat niet want er zit schroevdraad voor de bevestiging in getapt. Het enige is dus om er kleinere ruiten in te zetten (ongeveer 4 mm). Ben benieuwd of ik de enige ben of dat iemand hier al een "oplossing"voor heeft.

groeten

krukab
12-10-2004, 20:57
Dat heb ik nog nooit gehoord ...
Ik weet wel dat het glas wat in pop outs zit kleiner is dan het vaste glas.
maw,je kunt je vaste ruitjes niet in pop out frames gebruiken !!
(zelfde geldt voor safari's ... ook die ruiten zijn anders dan normale 'fixed glass' windows)
Maar goed,ik zal morgen eens op zolder kijken,want ik heb ook twee setjes van
creative liggen,maar wel met hun glas.

veebee
12-10-2004, 21:00
ik heb er 6 en heb er niets aan hoeven doen ze passen perfect, heb je wel aangegeven of je origineel glas of aftermarket glas hebt, er zit nml verschil in ca 1 mm, zij leveren dan de juiste rubbers erbij. Voor het in elkaarzetten veel vasseline gebruiken. Het kost aardig wat tijd om ze in elkaar te zetten

veebee
12-10-2004, 21:02
ik heb trouwens origineel 5 mm vw glas

perden
13-10-2004, 17:12
Ik heb gewoon de pop-outs zoals vermeld op zijn website. Er staat daar niets over aftermarket etc.
Ik gebruik verder de ruiten uit de orginele (verrotte) ijzeren pop-outs.
Als ik nu de ruiten er in zet zonder rubber dan is er al geen spelling meer. Dus laat staan als er ook nog eens een rubber bij moet. Dat lukt dan ook niet met alle vaseline, wd40 en overige.
Gemeten tussen orgineel en creative zit er zo'n 3 mm verschil in de diepte van de sponning. Dat aan twee kanten wordt dan 6 mm die je mist t.ov. orgineel.
Maar aangezien er blijkbaar el passende zijn begin ik aan mijzelf te twijfelen.
Wat zijn de maten van het glas en wat is de diepte van de creative sponning.
Als jullie dat zouden kunnen geven dan kan ik kijken of het gelijk is.

alvast bedankt.

veebee
13-10-2004, 19:12
vreemd !!!!!!!!!!!!!!!! ik zou even contact opnemen met Mandy van creative, alleraardigste dame, want zoals jij het beschrijft is het niet goed.
Zet even een foto op de topic kunnen we het ook zien

gr B

perden
14-10-2004, 20:47
Vanavond even flink staan zweten.
Grote lijmklem en een plastic hamer erbij en omdat jullie zeiden dat het moest passen er flink kracht op gezet. En ............ de eerste zit in elkaar.
Om nu te zeggen dat het echt makkelijk past, nee. Helemaal niet vergeleken met de orginele.

Maar toch bedankt voor het meedenken. Door jullie reactie is het nog goed gekomen (tenminste voor 1).

veebee
14-10-2004, 21:45
lnu nog dat klote buitenrubber erin proppen, is ook rot werk, let je er wel op dat je het buitenste frame rubber op de juiste wijze er in zet. Als je ze in de bus zet kun je het beste de rubbers insmeren met vasseline en een tijdje dichtlaten zitten zodat de rubbers zich kunnen vormen, dat heb ik tenminste gedaan. Als je ze niet insmeert heb je als het ware die rubber hamer ook weer nodig om ze open te krijgen.

perden
15-10-2004, 09:15
Het inzetten gaat best lukken.
De Safari's zitten er ook al in en zitten dicht om de rubbers een beetje in de vorm te krijgen.
Ook de deurrubbers zitten in hetzelfde proces maar als dat allem aal voorbij is sluit het weer als een kluis.