View Full Version : VW Classic Parts Center levert meer onderdelen dan je denkt
Sjoes 85
04-04-2009, 13:43
Na drie dagen op de Techno Classica gestaan te hebben (stand VW Original Golf 1 IG) ben ik weer wat wijzer geworden bij het Classic Parts Center.
Er zijn meer onderdelen leverbaar als wat ik gedacht had.
Zo was ik al een tijdje op zoek naar de rubber die aan de binnenkant van het hemeltje (schuifdak) zit. Deze is al jaren niet meer leverbaar bij VW en ook niet bij Classic Parts.
Wel hebben ze de grijze variant ervan! Dit wist ik niet en zal ook voor velen van jullie nieuw zijn, maar die grijze is er dus wel nog. Deze heb ik besteld, nu maar nadenken hoe ik die zwart ga krijgen (gedeelte wat aan binnenkant van auto zichtbaar is, is van PVC, dat is moeilijk te spuiten).
De kosten van deze rubber zijn nog geen €20,- p.s. incl BTW.
Tevens is de zwarte schuimrubber die om het schuifdak zit (die je van de buitenkant ziet) ook nog leverbaar, dit zal de komende 25 jaar niet veranderen is mij verteld. Er zijn namelijk nog ruim 5.700 stuks op voorraad (wel bij Classic Parts en duitse dealers, niet bij de Nederlandse VW dealer).
Deze kosten incl. BTW iets meer dan €48.
Zelf heb ik vorig jaar €75 betaald voor deze rubber, dat was achteraf gezien natuurlijk veel te veel. Ik wist echter niet dat VW Classic Parts ze nog levert.
http://i40.tinypic.com/214tnuw.jpg
Verdere goede nieuws: de stof voor de achterbank van de GTI wordt momenteel weer opnieuw gemaakt. Het betret de zwart-grijs gestreepte variant. deze zou €40,- gaan kosten per strekkende meter of per geheel zitvlakdeel per bank (weet niet meer precies was de eenheid was).
Verder komt er op korte termijn ook de rood-zwarte stof voor de achterbank beschikbaar. Het is dan de stof die over de gehele breedte van de bank gestikt kan worden (dus zwart - zitvlak in kleur - zwart - zitvlak in kleur - zwart).
Verder goed nieuws m.b.t. de claxondop van het spucknapf stuur:
Deze doppen kosten momenteel nog €49,- omdat Classic Parts deze destijds voor veel geld heeft opgekocht (restbestand).
Momenteel worden nieuwe doppen gemaakt (ik heb ze gezien), echter nog zonder het WOB-logo erin. dat komt er nog in en dan worden de doppen opnieuw geproduceerd. De kwaliteit is perfect, precies gelijk aan de originele.
Kosten van de nieuwe dop die binnenkort beschikbaar komt: tussen de €13 en €15,-
Dit was de originele prijs destijds bij VW en deze zal in de toekomst ook weer worden gehanteerd.
Conclusie:
Alle tussenhandelaren ten spijt adviseer ik jullie altijd eerst contact op te nemen met VW Classic Parts om te checken om onderdelen nog leverbaar zijn. Er is meer leverbaar dan je denkt en als het leverbaar is, is het tegen normale VW prijzen die destijds ook gehanteerd zijn (dat wil overigens niet zeggen dat het goedkoop is, maar ook zeker geen woekerprijzen).
Ook moet je er bedacht op zijn dat als iets niet leverbaar is bij de NL'se VW-dealer, het niet wil zeggen dat dit ook zo is bij de Duitse dealer, laat staan Classic Parts. Dat is namelijk afhankelijk van de importeur (die kiest zelf welke onderdelen vervallen en welke nog geleverd worden).
golfcabriolet
04-04-2009, 13:56
nummer 4 is vervallen bij VW Classic Parts.
golfcabriolet
04-04-2009, 13:58
en verzendkosten niet vergeten.
golfcabriolet
04-04-2009, 14:01
Ze hebben ook veer her geproduceerde producten van golf 1.
Zoals rubbers.
ganbare delen heben ze,maar op is op.
Sjoes 85
04-04-2009, 14:21
nummer 4 is vervallen bij VW Classic Parts.
Niet waar, zie afbeelding. Ze hebben me gisteren laten zien hoeveel er nog op voorraad liggen. Nr 4 is die schuifdakrubber die je vanaf de buitenkant ziet zitten en die is gewoon leverbaar.
Der Typ Siebzehn
04-04-2009, 14:25
Omdat ik op zoek ben naar originele Golf 1 aluminium velgen in de bekende "Tarantula" stijl,
http://i44.tinypic.com/344d3ip.jpg
werd ik begin deze week door een nederlands lid van de Golf 1 IG (in dit geval niet de topic-starter) via mail er op attent gemaakt dat VW Classic Parts Center deze ook nog nieuw konden leveren (wie had dat gedacht? ik iig niet), onderdelen nummer van zulke velgen is: 171601025J
Via de site van het Classic Parts Center heb ik meteen via 'n contactformulier opgevraagd of dat ook het geval was, kreeg ik de dag erna mail terug met 'n PDF document (met daarop tekeningen van verschillende velgen + bijbehorende nummers), en met de mededeling dat deze dus nog nieuw werden verkocht, kosten 110,- pleuro's p/st. !
http://i40.tinypic.com/2w7e0r6.png
http://i41.tinypic.com/ivif41.jpg
Maar van 'n particulier kan ik voor maar € 10,- meer 'n compleet setje kopen (4 st. dus), gebruikt weliswaar (boeit me niet), maar wel goede, denk dat ik dat maar ga doen :D
tiepe ain
04-04-2009, 14:34
Gisteren ook even bij classic parts langsgeweest, helaas geen originele voorschermen voor de Golf 1 :( Verder mooie beurs, drama om de auto te parkeren.
'K heb me verbaasd trouwens over de prijzen daar van sommige auto's..
Jurgen Santana
04-04-2009, 15:05
Er is inderdaad een heleboel te leveren via VW Classicparts. Ik bestel er een aantal maal per jaar. Ik heb ze je in het topic van je GTI ook al eens aangeraden.
Dat van het Spucknapf stuur zal ik ff in de gaten houden. Mijn claxonknop is niet helemaal super.
Sjoes 85
04-04-2009, 16:40
Er is inderdaad een heleboel te leveren via VW Classicparts. Ik bestel er een aantal maal per jaar. Ik heb ze je in het topic van je GTI ook al eens aangeraden.
Dat van het Spucknapf stuur zal ik ff in de gaten houden. Mijn claxonknop is niet helemaal super.
Ik verwacht dat rond de zomer leverbaar zijn (ruime schatting).
De dop zelf hadden ze al liggen in de vitrinekist, het WOB logo ontbrakt nog.
Ik wist niet dat de Tarantula velgen nog leverbaar zijn, €¼110 per velg kan duur gevonden worden. Echter, ga maar eens kijken voor een andere set nieuwe alu velgen, dan betaal je die prijs toch ook?
Jurgen Santana
04-04-2009, 17:06
Ik wist niet dat de Tarantula velgen nog leverbaar zijn, €¼110 per velg kan duur gevonden worden. Echter, ga maar eens kijken voor een andere set nieuwe alu velgen, dan betaal je die prijs toch ook?
Een gebruikt setje kopen, opknappen dwz richten, herstellen, stralen en poedercoaten kost ook niet weinig.
Der Typ Siebzehn
04-04-2009, 18:10
Ja, dat kan wel zijn, maar ik vind het veel geld. Ik spaar me toch liever die 320,- pleuro's wat het verschil in totaal, per 4 st. dus, uitmaakt.
Edit. in eerste instantie had ik nog niet goed naar de rekening gekeken van Classic Parts :redface:, maar ik zag nu net pas, nádat ik m'n vorige reply hier had aangepast (rekening en ETKA toegevoegd) dat boven die € 440,- nog eens € 48,36- verzendkosten erbij komen (is ook logisch) + € 92,79,- aan btw (is ook logisch :redface: ) setje nieuwe van Classic Parts kost dus in totaal € 581,15,- !!!
OK, bij het setje gebruikte komen ook nog eens verzendkosten van zo'n 30 a 40 pleuro's, maar zelfs daarmee is het nu zelf's ruim € 400,- verschil ! :eek: een flinke slok op 'n borrel denk ik zo...:wow:
Maar dat maakt het voor mij alleen maar des te makkelijker om te beslissen, het worden de gebruikte dus :D
Een gebruikt setje kopen, opknappen dwz richten, herstellen, stralen en poedercoaten kost ook niet weinig.
Dat hoeft niet meer te gebeuren aan de gebruikte velgen wat ik me kan kopen, velgen zijn 5 jaar geleden volgens de verkoper al nieuw gecoat, dat geloof ik ook, ze zien er goed uit.
golfcabriolet
04-04-2009, 19:38
Niet waar, zie afbeelding. Ze hebben me gisteren laten zien hoeveel er nog op voorraad liggen. Nr 4 is die schuifdakrubber die je vanaf de buitenkant ziet zitten en die is gewoon leverbaar.
Onderdeel nummer (nummer 4): 321 877 209 A
geeft bij VW Classicparts aan dat hij er niet is.
kan je op intewrnet opzoeken wat ze hebben en niet.
moet je het onderdeel nummer in voeren,en als ik dit nummer in voor geeft hij niks aan.
dus hebben ze het niet.
golfcabriolet
04-04-2009, 19:40
Gisteren ook even bij classic parts langsgeweest, helaas geen originele voorschermen voor de Golf 1 :( Verder mooie beurs, drama om de auto te parkeren.
'K heb me verbaasd trouwens over de prijzen daar van sommige auto's..
welke zoek je, links of rechts?
Der Typ Siebzehn
04-04-2009, 19:48
Onderdeel nummer (nummer 4): 321 877 209 A
geeft bij VW Classicparts aan dat hij er niet is.
kan je op intewrnet opzoeken wat ze hebben en niet.
moet je het onderdeel nummer in voeren,en als ik dit nummer in voor geeft hij niks aan.
dus hebben ze het niet.
ikzelf heb ervaren dat het (ook?) eraan kan liggen HOE men het nummer invult, toen ik het onderdeel nummer van die velgen had ingevoerd, eerst met spaties tussen verschillende groepje's cijfers, toen kreeg ik 'n foutmelding, maar nadat ik alles aaneengesloten had ingevoerd kreeg ik dus die ETKA te zien en de benaming "Scheibenrad", toen natuurlijk meteen dat aanvraag formulier ingevuld en verzonden.
golfcabriolet
04-04-2009, 20:06
ikzelf heb ervaren dat het (ook?) eraan kan liggen HOE men het nummer invult, toen ik het onderdeel nummer van die velgen had ingevoerd, eerst met spaties tussen verschillende groepje's cijfers, toen kreeg ik 'n foutmelding, maar nadat ik alles aaneengesloten had ingevoerd kreeg ik dus die ETKA te zien en de benaming "Scheibenrad", toen natuurlijk meteen dat aanvraag formulier ingevuld en verzonden.
je moet het nummer aan elkaar schrijfen,ik bestel regelmatig daar.
maar ze heben ook veel repro produkten.
niet alles is origineel met vwe logo er nog in.
Ik ben bang dat er nu een aantal online onderdelen handelaren huilend voor de computer zitten :) :)
golfcabriolet
04-04-2009, 23:08
mag geen namen noemen,maar ik weeet wel wie...
ja scheelt heel veel. En prijzen liggen veelal een stuk lager dan wanneer je het gebruikt koopt... zelfs met verzendkosten erbij. Voor mij alleen jammer dat er voor de golf 2 nog niet zoveel leverbaar is.
Sjoes 85
05-04-2009, 12:36
je moet het nummer aan elkaar schrijfen,ik bestel regelmatig daar.
maar ze heben ook veel repro produkten.
niet alles is origineel met vwe logo er nog in.
Dat hebben ze me uitgelegd hoe dat werkt. Prima functie op hun site, je vind er echter niet alles terug. In hun systeem kunnen ze de coderingshistorie bekijken, dat houdt in dat je ze oudere verwante artikelnummers terugzien en daarmee kunnen zoeken wat nog op voorraad is. Zo is dat ook met die schuifdakrubber. Die vind je in eerste instantie niet, dan kijken ze bij classic parts center naar oudere artikelnummers of ze hebben nog wat zoektrucjes en tadaaa: 5.700 stuks op voorraad.
Ik ben er erg blij mee. Ik gun ieder zijn eigen handel, het is echter soms niet meer te betalen. Een hobby moet leuk blijven en als we elkaar voordelig kunnen helpen moet dat kunnen naar mijn idee. Daarom ook dat ik over het Classic Parts Center deze info gepost heb.
Ik had het ook voor mezelf kunnen houden en een eigen tussenhandel beginnen.... :rolleyes:
Als je wat zoekt op de site van Classic Parts, is een goede tip idd om het artikelnummer aan elkaar te schrijven en zonder de laatste letter toevoeging of kleurcode (bijv. 01C voor zwart) :)
golfcabriolet
05-04-2009, 17:49
Dat klopt,zoms zijn de nummer om geschrijven bij vw naar nieuwe nummer.
maar dan is het oude nummer er nog wel bij Classic Parts.
bv bij teller kabel was vroeger 171.... en nu begint het met 191.. numer.
Verdere goede nieuws: de stof voor de achterbank van de GTI wordt momenteel weer opnieuw gemaakt. Het betret de zwart-grijs gestreepte variant. deze zou €40,- gaan kosten per strekkende meter of per geheel zitvlakdeel per bank (weet niet meer precies was de eenheid was).
enig idee wanneer het ook weer verkrijgbaar is (enkel nog maar in productie?) , of is dit nu al te bestellen bij hun?
is dit wat
http://www.speed-tech.de/shop/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=73&Itemid=26
Sjoes 85
15-04-2009, 18:47
enig idee wanneer het ook weer verkrijgbaar is (enkel nog maar in productie?) , of is dit nu al te bestellen bij hun?
zwart-grijs is al te bestellen dacht ik (er lag ook een proefstukje in de vitrine), voor de rood-zwarte stof is nog geen concrete datum genoemd. Ga er maar niet van uit dat dat al binnen een maand of twee is..
Neem anders even contact op met de jongens van VW Classic Parts, zijn sympathieke figuren die je graag te woord staan!
gisterenavond mailtje gestuurd, vanmorgen al antwoord gekregen:
Sehr geehrter Kunde, die von Ihnen gesuchten Ersatzteile befinden sich leider nicht in unseremLieferprogramm. Wir bitten um Ihr Verständnis, dass wir Ihnen kein Angebotunterbreiten können. Ihr Team vom Volkswagen-Audi Classic Parts Center Volkswagen-Audi Classic Parts Center
het grijs/zwart gestreepte stof is volgens hun niet verkrijgbaar :confused: :confused: :confused:
evilnyntje
16-04-2009, 08:27
Ik heb weer een onderdeel (achteras stabiklem) binnen van ze. Ik bestel altijd via de dealer.
@ Evil: Kan je via de dealer bij Classicparts bestellen, en scheelt dat dan op verzendkosten?
Ik kom af en toe wat spullen tegen die ze bij Classicparts nog wel hebben, maar elke keer iets los bestellen is zo prijzig, dus spaar ik op, maar dan wordt het per keer weer zo duur :)
golfcabriolet
16-04-2009, 14:18
verzendkosten licht rond da 8 a 12 euro ex btw.
hankt af wat je besteld.
golfcabriolet
16-04-2009, 14:37
Ik heb weer een onderdeel (achteras stabiklem) binnen van ze. Ik bestel altijd via de dealer.
zijn ze er weer de achteras stabiklem ?
dan ga ik ook even weer bestellen..
bedankt voor de info.
evilnyntje
16-04-2009, 14:41
zijn ze er weer de achteras stabiklem ?
dan ga ik ook even weer bestellen..
bedankt voor de info.
Mijne was doorgeroest.
Der Typ Siebzehn
16-04-2009, 15:59
het grijs/zwart gestreepte stof is volgens hun niet verkrijgbaar :confused: :confused: :confused:
Probeer 't eens hier! (http://www.sitzklinik.de/bezuege.html)
Stof wat je zoekt staat daar weliswaar niet afgebeeld, maar
Wir können in der Herstellung unserer Bezüge auf über 300 verschiedene originale Bezugsstoffe zurückgreifen. So führen wir Stoffe, die seit langem nicht mehr lieferbar sind.
en
Speziell im Porsche- und VW-Bereich können wir fast alle originalen Bezugsstoffe liefern.
dus zou daar zeker eens informeren als ik jou was.
Edit. Net nog deze thread (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=705625#post705625) tegengekomen, OK, ik weet 't, is wel iets meer als waar je naar op zoek bent :D
hey
echt super hoe je hier geholpen wordt!
heb eens mailtje gestuurd
ik zou dus echt stof moeten hebben (geen compleet interieur) omdat ik het nodig heb voor andere stoelen te laten overtrekken (dat het origineel lijkt en zelfde wordt als mijn achterbank)
ofwel moet ik mijn stoelen uit elkaar laten doen en hopen dat het stof van mijn stoelen voldoende is om middenstukken in de nieuwe te laten stikken
thx alvast
wim
knedel16vweber
16-04-2009, 18:42
ik had ergens in een topic hier begrepen dat ze ook complete claxon dopen hadden voor spucknapf sturen maar op de site kom ik niet verder dan gti striping...
hebbe ze niet een aparte webshop ofzo...?
die komen eraan, maar zijn er nog niet
golfcabriolet
16-04-2009, 20:40
gewoon onderdeel nummer invoeren bij hunnie en je ziet als ze het hebben of niet.
MichelJanssen
13-10-2009, 17:16
hey
echt super hoe je hier geholpen wordt!
heb eens mailtje gestuurd
ik zou dus echt stof moeten hebben (geen compleet interieur) omdat ik het nodig heb voor andere stoelen te laten overtrekken (dat het origineel lijkt en zelfde wordt als mijn achterbank)
ofwel moet ik mijn stoelen uit elkaar laten doen en hopen dat het stof van mijn stoelen voldoende is om middenstukken in de nieuwe te laten stikken
thx alvast
wim
ALs ik het goed lees zoek jij de grijs gestreepte stof van een gti. Ik kan deze voor je leveren heb hem 2 weken geleden ook voor mezelf besteld. Mocht je nog op zoek zijn stuur me dan even een mailtje. infomjanssen@gmail.com
groetjes michel
Jurgen Santana
13-10-2009, 17:22
@ Evil: Kan je via de dealer bij Classicparts bestellen, en scheelt dat dan op verzendkosten?
Ik kom af en toe wat spullen tegen die ze bij Classicparts nog wel hebben, maar elke keer iets los bestellen is zo prijzig, dus spaar ik op, maar dan wordt het per keer weer zo duur :)
Via de dealer betekend alleen een extra tussenpersoon.
Of er moeten bij een dealer heel veel Classicparts delen besteld worden.
Ik had laatst eens het geluk dat ik zelf iets wou bestellen en ik die week toevallig voor een klant wat T3 schuifdeur delen moest bestellen. Dat scheelt dan weer met verzenden.
Ik vind trouwens dat ze hele schappelijke verzendkosten rekenenen en erg netjes verpakken.
ALs ik het goed lees zoek jij de grijs gestreepte stof van een gti. Ik kan deze voor je leveren heb hem 2 weken geleden ook voor mezelf besteld. Mocht je nog op zoek zijn stuur me dan even een mailtje. infomjanssen@gmail.com
groetjes michel
hey
bedankt voor je reactie
maar mijn interieur is intussen volledig bekleed ;)
http://users.telenet.be/golf1gti/mijnweb4/114_5074_Small.JPG
En erg mooi moet ik zeggen :cool:
vr6-maniac
13-10-2009, 20:39
zijn die doppen voor het spucknapf stuur al leverbaar???
MichelJanssen
14-10-2009, 16:49
ziet er idd gaaf uit golf 16v!!
Sjoes 85
15-10-2009, 19:16
of die doppen voor het stuur al leverbaar zijn, kun je uitzoeken op hun site. Tik het onderdelennummer in en je weet het;)
Sjoes 85
15-10-2009, 19:19
Het steuntje voor de bevestiging van de temperatuursensor (van toepassing als je een GTI hebt) is trouwens nog verkrijgbaar bij de dealer (hoeft niet eens via CPC), voor ongeveer 7 euro per stuk.
Iemand had me wijsgemaakt dat die dingen al lang vervallen waren en me dat ding dus aangesmeerd voor 14 euro (voor een stom plastic steuntje).
Dit ding klik je aan de achterkant van je voorbumper erin, en daarin klik je dan weer de temp.sensor vast.
In ETKA heb je, als je helemaal naar het einde doorklikt, een laatste overzicht met alle "rest-onderdelen", zoals dit beugeltje en nog wat klein spul.
Audilimburg
17-07-2010, 23:40
Ik zag vandaag dat Classic Parts Center nieuwe originele spatborden op voorraad heeft voor de Golf 1, zonder gat voor de bumperophanging.
Komen aan de doos te zien uit Brazilië.
Kost 160€, maar dan heb je ook wat.
hebben ze ook spullen voor een polo 1 ?
ik snap geen ....... van die site :eek:
Ik zag vandaag dat Classic Parts Center nieuwe originele spatborden op voorraad heeft voor de Golf 1, zonder gat voor de bumperophanging.
Komen aan de doos te zien uit Brazilië.
Kost 160€, maar dan heb je ook wat.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet eens exorbitant hoog vind voor een origineel scherm wat jarenlang niet leverbaar is geweest (zonder dat betreffende gat dus).
Audilimburg
18-07-2010, 15:31
Nee, de prijzen vallen inderdaad best mee. Denk dat ze dat vroeger ook gekost hebben als je ze bij de dealer ging halen.
En of ze Polo 1 onderdelen hebben? Vast wel, maar ik weet ook niet hoe die site werkt. Ik heb die onderdelen in levende lijven gezien bij een stand van hun.
golfcabriolet
18-07-2010, 15:32
is een cabrio scerm met 155 nummer en met E op het einde en dat en als opmerking staat er bij voor bande maat 185/55/15
laatste type cabrio 1.
handige tips in dit topic, bedankt TS!
DennieMeister
20-07-2010, 14:18
Als iemand nog gebruikte claxondoppen zoekt (als ze nog niet leverbaar zijn bij classic parts?) voor spucknapf stuur,
Ik heb ooit bij een Duitser van Golf1-IG een claxondop gekocht voor mijn stuur.
Hij had er nog 5 liggen op dat moment, die wat ik kreeg was als nieuw.
Dus als iemand belang heeft bij zijn e-mailadres, doe maar even een PM.
Heb er overigens 20 euro voor betaald (±30 met verzendkosten)
Weet iemand of er al bij classicparts de spucknapf claxon doppen al op voorraad zijn?
DennieMeister
21-07-2010, 21:57
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom VW Classic Parts niet gewoon een webshop/catalogus beschikbaar stelt dan draaien ze denk ik een stuk meer omzet.
Audilimburg
21-07-2010, 22:09
Denk niet dat het hen gaat om het draaien van grote omzetten, maar meer voor het ondersteunen van hobbyisten. Echter zou het inderdaad een uitkomst zijn als je iets makkelijker kon zoeken op de website.
Sjoes 85
04-08-2010, 21:59
Nee, de prijzen vallen inderdaad best mee. Denk dat ze dat vroeger ook gekost hebben als je ze bij de dealer ging halen.
En of ze Polo 1 onderdelen hebben? Vast wel, maar ik weet ook niet hoe die site werkt. Ik heb die onderdelen in levende lijven gezien bij een stand van hun.
10 jaar geleden kostten nieuwe spatborden 70 DM (deutsche mark) bij de duitse dealer, das 35 euro...
n uur geleden nog gehoord van n duitse vriend van me die in die tijd zijn cabrio heeft gerestaureerd.
Ietsje duurder nu dus. met inflatie erbij zouden ze nu 70 euro moeten kosten.
10 jaar geleden kostten nieuwe spatborden 70 DM (deutsche mark) bij de duitse dealer, das 35 euro...
n uur geleden nog gehoord van n duitse vriend van me die in die tijd zijn cabrio heeft gerestaureerd.
Ietsje duurder nu dus. met inflatie erbij zouden ze nu 70 euro moeten kosten.
Onzin, inflatie vanaf 2000 tot nu is ongeveer 20% geweest. een 100% inflatie in 10 jaar....dan moet je je als economie ECHT serieus zorgen gaan maken! dat spatbordje zou dus 42 euro moeten kosten. Er zijn echter denk ik wel zaken die zwaarder op de prijs drukken dan inflatie :thumbup: .
golfcabriolet
05-08-2010, 00:24
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom VW Classic Parts niet gewoon een webshop/catalogus beschikbaar stelt dan draaien ze denk ik een stuk meer omzet.
gewoon onderdeel nummer in voeren op de site en je weet of ze het hebben.
onder Verfügbarkeitsabfrage.
dze hebben wel een webshop/catalogus.
je moet het net weten.
Audilimburg
05-08-2010, 08:39
Onzin, inflatie vanaf 2000 tot nu is ongeveer 20% geweest. een 100% inflatie in 10 jaar....dan moet je je als economie ECHT serieus zorgen gaan maken! dat spatbordje zou dus 42 euro moeten kosten. Er zijn echter denk ik wel zaken die zwaarder op de prijs drukken dan inflatie :thumbup: .
Volgens mij moeten wij ons als economie ook serieus zorgen maken op het moment ;) . En er zijn genoeg producten en diensten die een 100% inflatie hebben meegemaakt de afgelopen jaren. Dat komt niet alleen door de inflatie zelf maar ook door de overstap op de Euro, toen ze alles naar boven hebben 'afgerond'.
Maar daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat zo'n spatbord vroeger voor 70 DM te koop was. 30 jaar geleden misschien wel...
Toen was het nog massaproductie. De kostprijs van zo'n schermpje is nu vele malen hoger, dat heeft niks met de euro te maken
Sjoes 85
05-08-2010, 11:26
oeps rekenfoutje, das na 20 jaar idd! (1,02 ^ 18 is 1,96.....maar 1,02^10 = 1,22 dus 22% idd...)
maar die schermen kostten destijds toch echt 70 DM.
van 35 euro naar 160 euro in 10 jaar tijd is een stijging met 357% in prijs :rolleyes:
volgens inflatie zou het 42,70 euro moeten zijn haha...
maar idd destijds was het nog massaproductie. Nu echt niet meer. Bovendien leek er aanvankelijk veel vraag te zijn naar spatborden bij CPC, maar nu ze leverbaar zijn wordt er veel minder verkocht dan aanvankelijk gedacht...
Der Typ Siebzehn
05-08-2010, 11:48
Niet dat 't wat met 't CPC heeft te maken, de titel is 'VW Classic Parts Center levert meer onderdelen dan je denkt', maar ik heb me van de week nog 'n originele lakstift in marsrood (kleurcode LA3A) bij de VW dealer in Duitsland gekocht, zijn nog leverbaar voor iets tussen de 5 en de 10 pleuros. (weet 't zo uit m'n kop niet precies, heb de rekening nu niet erbij, heb die in m'n 1er laten liggen wat 10 Km. verderop gestald staat).
Van dat andere ('t oude/eerdere) marsrood kleurcode L31B zou ik niet weten.
Op ebay.de staan nu ook nieuwe GTI golfbal-pookknoppen voor 18 euro. :thumbup:
golfcabriolet
05-08-2010, 16:43
Op ebay.de staan nu ook nieuwe GTI golfbal-pookknoppen voor 18 euro. :thumbup:
en ze staan er ook al op voor 79,95 euro op ebay.
Sjoes 85
05-08-2010, 20:41
en ze staan er ook al op voor 79,95 euro op ebay.
wat???? belachelijk!!
die dingen krijg je nieuw bij classic parts, heb er direct eentje gkeocht. precies hetzelfde en kwalitatief evengoed als de originele die ik 2ehands voor bijna 40 euro via ebay had gekocht.........
en tijdens t treffen waren ze zelfs slechts 15 euro!
wat???? belachelijk!!
die dingen krijg je nieuw bij classic parts, heb er direct eentje gkeocht. precies hetzelfde en kwalitatief evengoed als de originele die ik 2ehands voor bijna 40 euro via ebay had gekocht.........
en tijdens t treffen waren ze zelfs slechts 15 euro!Kijk eens naar een MK2 16V sleutel. Nieuw gewoon leverbaar voor 49,95€.
Ik heb ze al verschillende keren voor 89€ aangeboden gezien! :screwy:
Mensen moesten eens weten dat ze met een half uurtje surfen gewoon 40€ konden besparen!
171 711 141 E 01C Schalthebelknopf Original Neufertigung 18.36 €
neem aan dat dit dan de befaamde golfbalknop is?
in mijn etka geeft ie namelijk 171 711 141 A ???
mvg Mike
Sjoes 85
06-08-2010, 20:00
Mike,
datis m! artikelnummer en prijs klopt precies met wat ik betaald heb, ik heb zojuist even de factuur voor je gecheckt! ik heb m tijdens t WOB treffen gekocht bij CPC. had ik maar een dag gewacht want tijdens het treffen was ie 15 euries....maar das dan maar tijdelijk he.
nummer kan afwijken, omdat hij nu opnieuw geproduceerd wordt. En officieel is t dan een ander product, dus ook een nieuw nummer. Die 'C' aan het einde betekent volgens mij dat t van Classic parts afkomstig is.
Correct me if I'm wrong!
golfcabriolet
06-08-2010, 23:29
Mike,
datis m! artikelnummer en prijs klopt precies met wat ik betaald heb, ik heb zojuist even de factuur voor je gecheckt! ik heb m tijdens t WOB treffen gekocht bij CPC. had ik maar een dag gewacht want tijdens het treffen was ie 15 euries....maar das dan maar tijdelijk he.
nummer kan afwijken, omdat hij nu opnieuw geproduceerd wordt. En officieel is t dan een ander product, dus ook een nieuw nummer. Die 'C' aan het einde betekent volgens mij dat t van Classic parts afkomstig is.
Correct me if I'm wrong!
171 711 141 E 01C Schalthebelknopf dat is de goede nummer.
(171 711 141 A 01C is de verkeerde kan je ook in EKTA is geen GTI).
De nummers bij Classic Parts wijken niet af.
ze werken met origineele vw nummers.
het enige verschil is dat er achter het onderdeel of het origineel is ,of na geproduzeerd.
BV :
171 711 141 E 01C Schalthebelknopf Original Neufertigung
of er staat dan original Teil ,Original Neufertigung of Classic+ Teil .
een van de 3 staat er achter.
01C betekend de kleur (zwart).
Op ETKA word 171 711 141 E omgenummerd na 191 711 141 B 01C
en die is nog te koop bij vw voor ongeveer 11 Euro bij vw.
Allemaal op etka te vinden.
golfcabriolet
10-08-2010, 15:50
191 711 141 B 01C
is wel van golf 2 !!!
[QUOTE=Sjoes 85]Na drie dagen op de Techno Classica gestaan te hebben (stand VW Original Golf 1 IG) ben ik weer wat wijzer geworden bij het Classic Parts Center.
Er zijn meer onderdelen leverbaar als wat ik gedacht had.
Zo was ik al een tijdje op zoek naar de rubber die aan de binnenkant van het hemeltje (schuifdak) zit. Deze is al jaren niet meer leverbaar bij VW en ook niet bij Classic Parts.
Wel hebben ze de grijze variant ervan! Dit wist ik niet en zal ook voor velen van jullie nieuw zijn, maar die grijze is er dus wel nog. Deze heb ik besteld, nu maar nadenken hoe ik die zwart ga krijgen (gedeelte wat aan binnenkant van auto zichtbaar is, is van PVC, dat is moeilijk te spuiten).
De kosten van deze rubber zijn nog geen €20,- p.s. incl BTW.
Opruwen en ontvetten met thinner (beetje opweken van het PVC, bevorderd de hechting). Dan Plastoflex van Sikkens voorspuiten (Bij bodyshop of Sikkens service center te krijgen in spuitbusje). 1 dunne gesloten laag spuiten en minimaal een kwartier uit laten dampen. Is dan over te spuiten met rallyzwart of mat zwarte topcoat (betere vochtbestendigheid) zonder hechtings problemen!
Groet,
Fred
Sjoes 85
11-08-2010, 21:29
Opruwen en ontvetten met thinner (beetje opweken van het PVC, bevorderd de hechting). Dan Plastoflex van Sikkens voorspuiten (Bij bodyshop of Sikkens service center te krijgen in spuitbusje). 1 dunne gesloten laag spuiten en minimaal een kwartier uit laten dampen. Is dan over te spuiten met rallyzwart of mat zwarte topcoat (betere vochtbestendigheid) zonder hechtings problemen!
Groet,
Fred[/QUOTE]
Hoi Fred, dankjewel!
ik heb het genoteerd. Heb je hier zelf ervaring mee? en spuit je de zilvergrijs gekleurde stof, die aan de bovenkant komt te zitten, mee in de kleur of laat je die gewoon grijs?
groeten Dennis
Groet,
Fred
Hoi Fred, dankjewel!
ik heb het genoteerd. Heb je hier zelf ervaring mee? en spuit je de zilvergrijs gekleurde stof, die aan de bovenkant komt te zitten, mee in de kleur of laat je die gewoon grijs?
groeten Dennis[/QUOTE]
Ik heb zelf geen open dak dus in die zin heb ik geen ervaring, maar in het dagelijks leven ontwikkel ik autolakken dus ik weet wel wat er op verschillende kunstoffen goed hecht... Plastoflex werkt op alle kunstoffen behalve op PP. Wat betreft de kleur van de stof, ik zou het eerst grijs laten en kijken hoe het staat, vindt je het niet mooi kan je het altijd nog zwart maken...stof is heel makkelijk zwart te maken met een spuitbusje rallyzwart.
Succes! Ben wel benieuwd ho het er uit ziet als het af is!
Groet,
Fred
SlimMasterShady
26-08-2010, 17:59
Kan iemand mij vertellen of een Spucknapf toeter nog leverbaar is bij Classicparts?
In ETKA heb ik een nummer gevonden, maar bij Classicparts krijg ik geen hits... (enkel andere toeters/kappen worden weergegeven)
of zoek ik op een verkeerd nummer?
Of heeft iemand nog een nieuwe Spucknapf toeter liggen?
ErikvanBilsen
26-08-2010, 20:34
DennieMeister heeft paar maande terug navraag gedaan en toen werden ze niet los verkocht.
Maar hij had een kerel uit Duitsland die er een stuk of 5 had.
Je kunt hem een PM sturen.
Erik.
Mensen,
Voor de Golf 1 (cabrio) heb ik enkele zaken nodig. Wie kan mij Etka nrs geven en waar bestel ik zulks?
- Motorkapsteunklemmetje (die witte)
- Kofferbakrubber
- Stoelgeleider
- en bij revisie van mijn ruitenwisser heb ik het plastic stopje vernield. Is daar ook een nummer van?
golfcabriolet
27-08-2010, 14:59
bij vw
clip : 867 823 397
glijstuk 171 881 213 B buiten
glijstuk 191 881 213 binnen
golfcabriolet
15-09-2010, 19:37
clip : 867 823 397
Zijn gewoon nog bij de vw dealer te bestellen.
867 823 397 kan je bij de meeste handelaren vinden die in golf 1 onderdelen doen.
Mensen,
Voor de Golf 1 (cabrio) heb ik enkele zaken nodig. Wie kan mij Etka nrs geven en waar bestel ik zulks?
- Motorkapsteunklemmetje (die witte)
- Kofferbakrubber
- Stoelgeleider
- en bij revisie van mijn ruitenwisser heb ik het plastic stopje vernield. Is daar ook een nummer van?
vw-wobshop heeft motorkapsteunklemmetje, ruitenwisserdopjes 100% op voorraad heb het zondag nog in heerde bij hem gekocht
Der Typ Siebzehn
02-11-2010, 16:29
voila, VW Classic Parts Webshop (http://www.volkswagen-classic-parts.de/shop/), pas geopend, nog effe in de test fase.
Golf1Fan
02-11-2010, 17:46
voila, VW Classic Parts Webshop (http://www.volkswagen-classic-parts.de/shop/), pas geopend, nog effe in de test fase.
Bedankt voor de link! :thumbup:
Hij staat al in mijn favorieten. :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.