Log in

View Full Version : carbu aankoppelen


swakke
08-04-2009, 10:00
Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig, ik heb een 1800 GU blokje van een golf 2 in een golfje 1 gelegd van 1980. Alles lukt prima, alleen enkele aansluitingen lukken me niet zo goed.
De golf 1 was origineel een 1500 jb blok.

Da carburator is het lastigste... dit is een pierburg 2e.
Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk fotoos te nemen.

Er komen 5 draden in de motorruimte toe, het lijken me 2 voor de koelvloeistof- en de olietemperatuur. En drie voor de carburator.

Dit zijn de drie draden voor de carbu: een rode, een zwart-paarse en een zwarte:

http://i73.photobucket.com/albums/i203/swakke/golf6.jpg

En deze lijken te lopen naar een olie en koelvloeistofcontactje , het is een blauwe en een zwart-gele:

http://i73.photobucket.com/albums/i203/swakke/golf7.jpg

Op die Pierburg carburator heb ik veel meer aansluitingen. De kabelboom die erbij kwam heb ik nog... Opzij zijn er 2 stekkers die aangekoppeld moeten worden, maar ik zou niet weten waarmee... Kan ik ze anders gewoon afgekoppeld laten?
Dit is er een fotootje van:

http://i73.photobucket.com/albums/i203/swakke/golf3.jpg

Ook viel het me op dat er geen afsluitventiel op die Pierburg staat..
Alhoewel dit op er op de carbu motor van het JB blokje zo uitzag:

http://i73.photobucket.com/albums/i203/swakke/golf14.jpg

Bij de gu blok staat er een oliecontact vlak bij het filter, kan het zijn dat deze er bij een jb blok niet opstaat.

http://i73.photobucket.com/albums/i203/swakke/golf8.jpg

Zijn deze 2 contacten ook hetzelfde en voor wat dienen ze juist?
Dit zijn ze op de GU blok:

http://i73.photobucket.com/albums/i203/swakke/golf11.jpg

En dit op de JB blok:

http://i73.photobucket.com/albums/i203/swakke/golf12.jpg

Ik ben zelf niet goed met elektrische schema's... Ook vind ik er nergens op terug waar alle aansluitingen op die pierburg 2E2 eigenlijk voor dienen...


Kan er iemand het anders even uittekenen op een papiertje en inscannen.
Anders in ruil voor een 6 packje bier tegen een volgend treffen...

Deze motorwissel is maar tijdelijk, tegen deze zomer zou ik er graag een 16v in willen leggen. Maar ik moet eerst met deze motor nog naar de keuring voor een o-plaat...

Als dit anders veel te lastig om aansluiten is, past de cilinderkop van een 1500 jb blokje op het onderblok van een 1800 gu blokje...
Het is toch maar om even heen en weer te rijden...


Alvast bedankt,

Groeten