View Full Version : Cilinderkop van RL op JB mogelijk?
Ik heb nog een 1600 RL motor liggen van m'n total Passat en ben bezig met een Golfje 1 met een 1500 JB motor.
Aangezien de 1500 hetzelfde onderblok heeft als een 1600 motor, vroeg ik me af of de cilinderkop van de 1600 RL op een 1500 JB motor past (ivm hydraulische kleppenstoters).
Kleppen stellen is niet m'n grootse hobby, en ik heb dit spul toch liggen, vandaar :)
Kleppen stellen is niet m'n grootse hobby, en ik heb dit spul toch liggen, vandaar :)
Kleppenstellen is vet makkelijk :screwy:
Weet ik, maar dat was m'n vraag niet.. Een kop verwisselen is ook vet makkelijk :)
hydro of vaste stoters maakt niks uit, ik heb wel vaker een dx kop op een ev motor gemonteerd
Ik weet dat het niks uitmaakt. Sterker nog, ik wil het juist voor de hydraulische klepstoters doen zodat ik geen kleppen meer hoef te stellen (liever lui dan moe ;)) M'n vraag was meer of het qua olie- en kvskanalen overeen komt :)
Aangezien de 1500 hetzelfde onderblok heeft als een 1600 motor, vroeg ik me af of de cilinderkop van de 1600 RL op een 1500 JB motor past (ivm hydraulische kleppenstoters).
okee, het is maar net hoe je die zin interpreteerd :D
RL en JB cilinderkoppen zijn niet uitwisswelbaar.
RL heeft een extra oliekanaal aan de voorzijde van de kop.
De koppakkingen zijn dus ook verschillend.
Dus blijft het voorlopig nog kleppen stellen. :D
Groeten Jan.
@ Marc; klopt idd ;)
Jan, bedankt! Toch maar kleppen stellen ja :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.