View Full Version : glijden bij nat wegdek
Hallo, even een kort vraagje,
mijn golf MKII 1.3 heeft al een hele tijd een verlagingsset,
van 60/60,
en heb er nankang supsersport banden onder,
echt is de golf zo verschrikkelijk stijf, dat hij bij het kleinste beetje regen,
of vocht op de weg verschrikkelijk glijdt,
vooral rotondes en bochten, :screwy:
en ohja dat ligt zeker niet aan mijn rijstijl, want zelfs als ik langzaam en erg rustig rij heb ik verschrikkelijk veel last van onderstuur,
hij is goed uitgelijnd dus dat is het probleem niet, de banden zijn 6 maanden oud en hebben goed en meer dan genoeg profiel,
is dit op te lossen door een andere camber instelling, of zouden regenbanden, of winterbanden een goede oplossing zijn?
dit zijn de banden die er nu onder zitten nankang supersport
http://i5.ebayimg.com/05/i/001/2e/ag/103a_1.JPG
nankang zijn inderdaad niet zo goed met regen nee, hebben niet alteveel grip :(
heb ze zelf ook onder de cabrio, en moet soms echt ff opletten, ook met optrekken en bochtjes...
volgende bandjes worden toch echt weer een beter (en duurder) merk zomerbanden.
heb zelf ook meerdere sets nankang ns2 gehad. geen top-grip bij nat wegdek, maar ook absoluut NIET eng glibberig! Ik zou de boel eerst een netjes laten uitlijnen en dan verdere conclusies trekken. Ik denk dat het dan allemaal wel een beetje meevalt.
EDIT: niet goed gelezen dus. Boel is al GOED uitgelijnd begrijp ik. Dan zou je camberinstelling ook goed moeten staan qua grip. Monteer eens een andere set wielen (middagje ruilen met een maat ofzo), dan kun je zien of het aan de nankangs ligt.
en je hebt vast wel van die getrokken bandjes waardoor het loopvlak ook kleiner wordt?
RallyeRichard
09-04-2009, 15:43
Het is niet voor niets dat, naast Wanli, Nankang een populair merk is in de driftscene...
Sethenor
09-04-2009, 15:47
Ik had ook dat mijn auto ging glijden in bochten enzo. Dit was met 195/50/15 banden van een 1 of ander onbekend merk.
Nu heb ik 185/45/15 van nankang, en nu heb ik geen last meer van het hevige glijden, ondanks dat het nankang is.
heb ook nankang en geen problemen mee gehad met regenachtig weer.
maartenunplukt
09-04-2009, 21:39
Sorry maar ik vind nankang echt waardeloos met regen... die dingen glijden als een gek. Zeker als het hard tot stortregent rijd ik als een bejaarde met die krengen. Maarja lekker plat voor weinig geld he...
uuldriks_g40
09-04-2009, 21:53
Als je op dat soort dingen bespaart.....gek he?
De Limburger
09-04-2009, 22:01
Ik heb er echt al lang mee gereden en ook veel regen en sneeuw meet getrotseert, moet zeggen ben er voor het geld wat ze kosten echt tevreden over.
Kan echt niet klagen.
Gr Ronnie
Edition-Blue
09-04-2009, 22:05
Ook geen last met die nangkang banden !
Super bandje !
corrado-usa
10-04-2009, 07:01
ik ook geen laatst van en heb er in de winter ook mee gereden.
Jetta MaNiA
10-04-2009, 07:49
Voor dat geld mag je niet zeuren, de 1e die een nankang koopt omdat het zo'n fantastische band is moet ik nog meemaken.
Reden nr 1 om die band te kopen is de prijs.
Maare welke band je dan wel hebben moet das altijd lastig.
Er komen gewoon grote krachten op zo'n band te staan zeker met nattigheid en een stugge schroefset.
Ik heb er conti sportcontact 2 onder, maar ook die krijg je aan het glijden. Eerlijk gezegd wel de beste band die ik ook onder de auto heb gehad.
Voor het geld wat ze kosten echt tevreden over.
You do the math :101:
Kost geen flikker, presteert toch beter dan verwacht voor die prijs
Maar goed: Uitlijning: Is de sporing gesteld of de auto ook echt uitgelijnd?
Golf_1_gts
10-04-2009, 09:20
en je hebt vast wel van die getrokken bandjes waardoor het loopvlak ook kleiner wordt?
:screwy:
Jij denkt hoe breder het loopvlak des te beter de grip (bij nat weer)
Goedkope verlaging + goedkope xjingxang banden = gegarandeerd glijden.
goedkoop is niet bij voorbaat slecht
Sinds wanneer wordt het loopvlak kleiner als je banden getrokken staan?
Golf_1_gts
10-04-2009, 16:12
En sinds wanneer wordt grip minder als het loopvlak kleiner zou zijn?
Jurgen Santana
10-04-2009, 19:09
Inderdaad, de hoek waaronder je wang staat veranderd niets aan de breedte van het loopvlak. Ooit een auto gezien waarbij je het profiel op de wang zag zitten?
VolkswagenRacing
10-04-2009, 19:13
goedkoop is niet bij voorbaat slecht
Dit klopt, maar maar meestal wel ;)
En sinds wanneer wordt grip minder als het loopvlak kleiner zou zijn?
altijd, bij gelijkblijvende omstandigheden :cool:
jettaracing
10-04-2009, 21:36
Ik heb ook een 'goedkope' schroefset onder de variant ,en er ook Nankang Ns2's onder ,maar heb geen last van glijden met nat weer hoor !
Alleen met optrekken slippen ze wel eens een beetje door met nat weer ,maar dan kan ook liggen aan het koppel van de motor natuurlijk (en de stand van het gaspedaal ....) :D
Ik ben er verder wel tevreden over !
Zou ik dus toch maar eens kijken naar de camberafstelling !
http://www.volksforum.com/albums/files/4/GetImage.jpg
zonder Nangkang wil hij ook wel glibberen
ik heb er ook geen probleem mee , netjes bandje
nouja dan zet ik er even een setje andere banden onder zodra het weer rotweer wordt,
banden zijn overigens niet getrokken, uitlijning is goed gedaan en de sporing ook,
eens kijken wat ie dan gaat doen :)
maar met droog weer heb ik er ook echt geen klachten over, dan is het een prima bandje met redelijk veel grip :)
jellehier
13-04-2009, 19:10
ik krijg echt de indruk dat er bij nangkang nog wel eens verschil tussen de verschillende producties zit
bij mijn oude wielen heb ik de nangkangs eraf gegooit omdat ze levensgevaarlijk glibberig waren ook bij relatief mooi weer. en dat was niet in combinatie met meuk verlaging of getrokken banden
het waren 195/50 r 15 banden op sebrings op een golf g60 met fk highsport schroefset.
zonder Nangkang wil hij ook wel glibberen
tja, bridgestone is ook zooi :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.