Log in

View Full Version : Dashboard Bora / Golf

Christiaan
09-04-2009, 20:03
In m'n Bora zit een nokia carkit, en wil deze vervangen door mijn parrot. Het meeste lijkt verstopt te zitten achter het dashboard kastje. Heb de 3 torx onder het kastje eruit gehaald, de 3 torx in het kastje, maar er zit, aan de linkerkant, nog iets vast. Wat heb ik gemist, voordat ik het afbreek :D

Arnaud
09-04-2009, 20:11
Hmm.. ik heb uit de mijne de carkit verwijderd en ik hoefde daarvoor het dashboardkastje er niet uit. Weet je zeker dat je de hele handel er niet achter vandaan kunt trekken? Meestal sluiten ze de boel aan en stoppen ze het los en half achter het tapijt weg (zodat het niet gaat rammelen).

Christiaan
09-04-2009, 20:14
Ben niet zo van het "trekken". Wil graag zien wat ik aan het doen ben. En er zitten ook nog resten in van een navi systeem achter, de radio bekabeling is niet zo fris meer.

Wil alles dus los halen (ook de middenconsole, iemand tips?), en dan in 1 keer netjes maken.

Christiaan
10-04-2009, 10:01
Er zou achter de asbak nog een schoef moeten zitten?

Marcski
10-04-2009, 10:04
http://www.vagcat.com/p/B203/857100.png

Beetlefreak
10-04-2009, 23:11
Er zou achter de asbak nog een schoef moeten zitten?
Asbakje er ff uitpakken, daar zit er nog een onder weet ik.

dennissvr6
11-04-2009, 00:30
In m'n Bora zit een nokia carkit, en wil deze vervangen door mijn parrot. Het meeste lijkt verstopt te zitten achter het dashboard kastje. Heb de 3 torx onder het kastje eruit gehaald, de 3 torx in het kastje, maar er zit, aan de linkerkant, nog iets vast. Wat heb ik gemist, voordat ik het afbreek :D

dashboard kastje zit links met 2 klemmetjes meestal goed vastgeklemt

middenconsole zit dacht ik met 5 schroefjes 2x links 2x rechts en bij de asbak

kapje aan bestuurders kant zit dacht ook geschroeft en rechts aan het middenconsole geklikt

Christiaan
15-04-2009, 20:13
Meestal sluiten ze de boel aan en stoppen ze het los en half achter het tapijt weg (zodat het niet gaat rammelen).

Je had gelijk :thumbup:

dashboard kastje zit links met 2 klemmetjes meestal goed vastgeklemt

middenconsole zit dacht ik met 5 schroefjes 2x links 2x rechts en bij de asbak

kapje aan bestuurders kant zit dacht ook geschroeft en rechts aan het middenconsole geklikt

Klopt helemaal. Het is dus ook gelukt.

Kwam tevens nog wat oude bekabeling tegen van een navigatie systeem, dit ook meteen maar even gesnoeid :tongue:

Nieuwe carkit zit er dus zo goed als in. Alleen moet ik nog even de binnenverlichting eruit halen, om het microfoontje netjes te plaatsen. Kan ik hier een kleine platte schroevendraaier tussenzetten, en deze dan loswippen, of zitten hier nog ergens schroefjes verstopt? Voordat ik of de hemel, of de binnenverlichting sloop....

Beetlefreak
15-04-2009, 21:48
Volgens mij kun je die er bijna met je vingers uitwippen, zit geklemd in de hemelbekleding.

Christiaan
16-04-2009, 08:30
Zit zeker "geklemd" , kan er ook niet wakker van liggen als de verlichting sloop, maar vind het zo zonde als ik de hemel naar de @#$ help....

Christiaan
19-04-2009, 16:42
Dus niet geklemd... maar ook geschroefd. Als je het plastic kapje, waar de lampjes achter zitten los haalt, zitten daar nog 2 schroefjes achter verstopt....