View Full Version : Knak rechtsvoor bij ophanging weg.
siep wokkel
14-04-2009, 20:11
Schroefset gemonteerd. Nieuwe toplagers.
Als ik links over een heuvel/gat rijd hoor ik rechts een tik, net of verspringt je veer oid. Tok is het, Iets blijft hangen en schiet los.
Zijn niet de bouten boven op de poten, alles zit goed vast.
Rechter wiel staat wel heel erg positief qua camber. Links negatief.
Auto op bokken gehad. En sturen en doen, dan doet hij het niet. Alles draait soepel.
Vrijdag word hij uitgelijnd bij lammert vd meulen, miss dat het dan verholpen is.?
Iemand ideen? Gaat om een vr6 corrado.
rechter wiel eraf halen, auto op een bok, en krik onder je fuseestuk zetten en sturen en kijken.
Je zult het waarschijnlijk alleen hebben met belasting.
In eerste instantie dacht ik aan een toplager, maar zou je niet iets verkeerd gemonteerd kunnen hebben?
VR6 heeft geen stabilisatorstangen aan de veerpoten?
Zou eerst die "tik" uitzoeken voordat je hem laat uitlijnen. Ben er vrijwel zeker van dat die tik er niet uit is met uitlijnen. En wie weet moet die poot er wel weer onder vandaan...
siep wokkel
14-04-2009, 21:11
Ik heb niks verkeerd gemonteerd. Heb het ook 2keer gecheckt.
Ik zal het wiel er eens af halen en goed kijken.
zitten geen stabilisators aan de poten nee...
Zitten die speciale bouten met inkeping goed vast? Die je toplagers vasthouden zeg maar? Ik heb dit ook weleens gehad en dat was toen t probleem.
siep wokkel
16-04-2009, 19:36
Ja die zitten goed vast en goed gemonteerd.
Ik heb nu de auto rechtsvoor ietsje omhoog geschroefd (halfe cm) En het wiel wat meer posief gezet.
Volgens mij is het nu weg. Heb echt veel getest en nu geen last meer.
Het was ook alleen met inveren en sturen tegelijk. Net of blijft je veer ergens hangen (torderen) en schiet dan los.
Maar aangezien er geen ''haak'' op zon schroefset veer zit onderaan, leek mij dat raar.
gr
golf mkII 16v
16-04-2009, 19:56
Omdat de auto lager is als eerst wordt de aandrijfas korter,de homokineet komt nu ergens anders
Dit hoor je dan wss
Is bij mij ook als ik instuur [hoor dan ook een knak/ratel
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.