PDA

View Full Version : '91er Polo 86c NZ slaat niet aan


Gijs
16-04-2009, 17:31
Klein probleempje met de Polo van m'n zus met kenteken ZD-53-SL.
Motorcode is NZ.

Wanneer we een poging doen om de auto te starten, wordt deze wel goed rond gegooid door de startmotor. De bougies vonken, benzine pomp werkt ook, maar starten ho maar...

We hebben alle bedrading gecontroleerd, maar niks kunnen vinden. Zekeringen nagekeken, massakabel schoongemaakt en vast gezet, brandstofpomp relais onder de voorruit verwisseld. Dit alles maakt geen verschil.

Zijn er nog dingen die we kunnen proberen? Ik heb namelijk nog maar weinig tot geen ervaring met injectie motoren, dus ik weet niet wat ik nog kan controleren. :)

Alvast bedankt!

martiepartie
16-04-2009, 18:28
Heb je tot aan de drukregelaar brandstof(druk)?? De drukregelaar wil wel eens stuk gaan, dan komt er geen brandstof bij je injectoren. Trek de slang er eens af vlak voor de regelaar en zet de auto heel even op contact. Als het goed is komt er eventjes een sloot benzine uit de leiding.

Als hij vonkt en benzine krijgt moet de motor het doen.

evilnyntje
16-04-2009, 18:53
Is het misschien niet het contact (bij mij was dat ooit) dat blokje. Was ook een plo en een nz.

martiepartie
16-04-2009, 19:36
Dan vonkt de boel ook niet. De ECU/bobine/ontsteking worden dan niet aangestuurd.

Aangezien er wel een vonkje is sluit ik dat uit.

evilnyntje
16-04-2009, 19:39
Dan vonkt de boel ook niet. De ECU/bobine/ontsteking worden dan niet aangestuurd.

Aangezien er wel een vonkje is sluit ik dat uit.
Ok, bij mij was het toen dat contact blokje wat daar zat.

martiepartie
16-04-2009, 19:51
Dat kan zeker wel hoor :), die gaan heel vaak kapot. Wat er dan mis is, is dat de stuurstroom naar ECU/ontsteking of naar de benzinepomp wegvalt door versleten contacten in dat blokje.

Als de benzinepomp werkt én er een vonkje is kan het blokje bijna zeker uitgesloten worden.

evilnyntje
16-04-2009, 19:54
Dat kan zeker wel hoor :), die gaan heel vaak kapot. Wat er dan mis is, is dat de stuurstroom naar ECU/ontsteking of naar de benzinepomp wegvalt door versleten contacten in dat blokje.

Als de benzinepomp werkt én er een vonkje is kan het blokje bijna zeker uitgesloten worden.
Weer wat geleerd :)

Gijs
16-04-2009, 22:08
Ik zal morgenavond eens even kijken. Alvast bedankt :)

martiepartie
16-04-2009, 22:13
En een ander blokje is zo getest (het kan natuurlijk nog steeds het blokje zijn:) ). Stekker van het slot afhalen, nieuw/ander blokje er in steken en met een schroevendraaier de motor starten :thumbup: :D

Gijs
17-04-2009, 17:43
Ik weet niet welk blokje jullie bedoelen, maar ik zal straks een bij het contactslot kijken. Een ander blokje heb ik overigens niet, en heel veel tijd wil ik ook niet in dit hok gaan steken. Grote kans dat we binnenkort even bij Marco kijken naar z'n 32b :)

Gijs
19-04-2009, 12:37
Probleem is deels opgelost. Gisteren hebben we de 32b van Marco opgehaald. :) Wat we met de 86c gaan doen weten we nog niet.. als iemand er interesse in heeft, moet ie het maar laten weten :)

Christiaan
19-04-2009, 12:45
Gisteren hebben we de 32b van Marco opgehaald. :) Wat we met de 86c gaan doen weten we nog niet

Die 86c past in de kofferbak van de 32b :tongue:

richard-polo
19-04-2009, 13:40
zit er toevallig een trekhaak aan :) anders heb ik wel intresse!!

Gijs
19-04-2009, 18:41
Die 86c past in de kofferbak van de 32b :tongue:
Dat is idd bijna mogelijk :D

Er zit een trekhaak onder ja. Overigens gaan de accu en de wielen er onderuit (komen andere voor in de plaats). Startmotor, eind- en middendemper zijn vorig jaar door nieuwe exemplaren vervangen. :)

-Jens!-
01-05-2009, 16:22
eind goed al goed, ECU omgeplugd uit me grijze steilheck, tikken en lopen hahaha.....voeding naar de benz. pompen doorgefikt...boosdoener wss vocht.....

met een beetje spit en polish komt ie er weer bovenop hoor!!