PDA

View Full Version : sportuitlaat, einddemper

Arno
18-04-2009, 20:26
Nou zie ik op de diverse 6n polo site's dat de "meeste" polo's zijn voorzien van een mooie sportuitlaat.
En om heel eerlijk te zijn is het ook een stuk sieraad wat dan weer bij die auto past.
Nou wilde ik weleens weten van jullie wat de bevindingen daarvan zijn.
Want waarschijnlijk ben ik van plan om een sportuitlaat aan te schaffen.
Nou zijn er ontzettend veel merken en uitvoeringen daarvan, maar ik zoek er eigenlijk eentje dat ik dus niet op plaats van bestemming met een knallende koppijn uit mijn polo stapt.
En het is ook nog wel enigszins de bedoeling dat je in de auto zelf op een "normale" wijze met elkaar kan communiceren zonder dat je tegen elkaar moet schreeuwen om je verstaanbaar te kunnen maken.
Kan iemand mij een suggestie geven over dit.

Heleen
19-04-2009, 08:37
Ik zou me in een speciaalzaak laten adviseren. En bij een paar mensen in de auto stappen en een rondje rijden, met verschillende uitlaatsystemen. Ik weet nog dat ik van Chris zijn F16 echt altijd letterlijk hoofdpijn kreeg als ik met hem meereed, dus meestal ging ik dan maar slapen in de auto.

Mijn eigen mening is verdeeld hierover: het moet echt precies de juiste einddemper zijn, wil je niet een hele verkeerde sfeer creeren (sorry, ik weet nog steeds niet hoe ik een umlaut op een e krijg op mn nieuwe laptop :D). Ik zie vaker auto's die de plank net misslaan dan auto's waarbij het precies goed is.

Arno
23-04-2009, 19:29
Eigenlijk kan ook de diverse sportuitlaten van de 6n polo ook eens gaan beluisteren op youtube.
Er staan er meer als zat.... :D

RubenD
23-04-2009, 20:16
Als ik zo lees wat je schrijft over te sterke overstemming van de einddemper maar wel de looks wilt hebben dan zou ik toch echt voor een eindstuk gaan.

Is het alleen niet zo dat een Polo 6N standaard geen bumper uitsparing heeft? En dat je dus je bumper moet gaan verzagen als de uitlaat netjes wilt monteren (en dus niet zo, in mijn ogen, dom en lelijk er onder moet laten hangen). Zodra je de bumper verzaagt is er geen weg meer terug.

Zelf zou ik het volgende voorstellen: Laat je demper omlassen, koop 2 2,5" RVS bochten en polijst deze, laat deze aan 1 zijde iets schuin afzagen en zet de tips dan 20mm uit elkaar, las dit aan elkaar en dat weer aan de demper. Dan zie je als je achter de auto staan dat je Polo net even wat anders is terwijl je toch de stijl behoud.

Ach ja, het is maar een idee ;)

Jurgen Santana
23-04-2009, 20:31
Zodra je de bumper verzaagt is er geen weg meer terug.

;)

VW-Bennozzz
10-05-2009, 00:19
als je een mooi geluid wilt maar geen overheersend geluid kan je natuurlijk ook een supersprint uitlaat nemen met E keur die brullen niet overheersens maar klinken wel geweldig als je voluit wegrijd maar bij normaal rijgedraag hoo rje hem niet zo overheersend