View Full Version : Kentekenbewijs aanpassen na overspuiten auto?
ik moet aan de slag want ben net staande gehouden door een leuke agente.
Mijn kentekenplaat ligt nog achter de voorruit omdat ik ECHT vanavond de voorbumper ga demonteren en dan weer goed ophangen en dan gelijk
2 beugeltjes ga maken waar me kentekenplaat aan komt te hangen.
Heb nu dus een bekeuring van € 60,-- gekregen voor het niet juist voeren van de kentekenplaat aan de voorzijde.
Ook heb ik nu een maand de tijd om me kentekenbewijs aan te passen omdat daar nog op staat dat hij rood is.
En dus niet brons/bruin/beige.
Als ik binnen nu en 21-5-9 met een geldig kentekenbewijs kom of een schrijven van het rdw dat de kleur niet hoeft te zijn aangepast vervalt mijn bekeuring van € 150,--
Iemand hier enige ervaring mee???
Christiaan
21-04-2009, 08:29
Volgens mij, maar je kunt het beste even bellen met de RDW, is dit een administratieve / papieren formaliteit.
Kentekenbewijs opsturen, kleur word aangepast, en je krijgt een nieuw kentekenbewijs terug. Maar wil je het snel en exact weten, kun je het beste even bellen.
martiepartie
21-04-2009, 08:30
Is puur administratie en kost ook niet veel (iig veel minder dan de 150,-). Volgens mij betaal je alleen de kosten van het nieuwe kentekenbewijs.
[fluistermode] reed jij ook niet met een vr6 ipv een 4cilindertje? :D [fluistermode/off] Heeft ze dat over het hoofd gezien?
Martie,
ik heb even snel me motor uitgezet en ben pas gaan rijden nadat zij weer weg waren.
Ik zou iig contact opnemen met het rdw om hem als 6 cilinder op kenteken te zetten.
Kan nu gelijk de kleur aanpassen.
Ik ga iig het rdw bellen maar was even benieuwd of er meer mensen hier mee te maken hebben gehad of ervaring enz.
Zojuist de rdw gesproken en een afspraak voor technische keuring gemaakt voor 4 Mei.
Het mooie is dat de klantenservice zegt dat de kleur wel aangepast moet worden en de persoon van het keuringsstation Waddinxveen zegt dat dat niet meer nodig is.
Maar maakt niet uit want als het kentekenbewijs wordt aangepast naar 6 cilinder pas ik ook gelijk de kleur aan in brons/goud/beige/bruin/oranje???? :D
Kentekenplaat moet goed zichtbaar zijn tijdens het rijden. Dus als deze aan de zonneklep van de bijrijder hangt en je ruit geen zonneband heeft dan is dat ook prima...
Maar onder, op het dashboard half achter de wissers, dat is afkeur.
Heb de plaat inmiddels goed gemonteerd.
Nu nog even naar de rdw en dan hopen dat alles daar goed gaat.
mischien kun je 4 mei s goed in de materie duiken daar overkenteken veranderen bij andere kleur!
ben benieuwd.
Jullie horen het wel idd na 4 mei
ErikvanBilsen
22-04-2009, 09:16
Mijn kleur op het kenteken bewijs is ook groen en de wagen is rood
Dus ga dit binnenkort maar aanpassen
Ik zou iig contact opnemen met het rdw om hem als 6 cilinder op kenteken te zetten.
....spannend.....
4 Mei weten we meer Edward.
Idd spannend
vwb alleen de kleur of ook het aantal cilinders?
martiepartie
22-04-2009, 12:31
scheelt wel dat de 35i ook als vr6 geleverd is, hoef je niet naar lelystad als de ombouw netjes gedaan is.
Ik kan me vaag iets herinneren dat het ook iets te maken heeft met hoeveel van de auto in andere kleur gespoten is... er was vroeger een trucje dat je een gedeelte dat uit het zicht van het publiek is in originele kleur liet of iets dergelijks, dan hoefde je het niet te veranderen. Dat zullen ze inmiddels wel aangepast hebben, want het is natuurlijk sowieso verwarrend.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/aanpassen_of_restaureren/Kleurwijziging.htm
Ik moet t mischien ook maar is doen dan rij al meer dan een jaar rond met een zwarte auto die wit is op kenteken.
Heb is gebeld naar de rdw maar die zeiden toen dat dit niet nodig was te veranderen.
Zie nu dus op de site dat t anders is
Pewi Vwteam
22-04-2009, 16:25
als de koffer ruimte nog de orginele kleur heeft hoef je het niet op kenteken te veranderen. teminste zo werkt het met apk keuren.
4 Mei wordt hij gekeurd voor vr6 op kenteken en als hij goed gekeurd worden
laat ik ook de kleur aanpassen.
mijn auto is paars ( lc3u dark burgundy ) en is bij het invoeren blauw op kenteken gezet, kan het kloppen dat ze nooit paars op het kenteken bewijs zetten?
Vento Vice
02-05-2009, 05:02
mijn auto is paars ( lc3u dark burgundy ) en is bij het invoeren blauw op kenteken gezet, kan het kloppen dat ze nooit paars op het kenteken bewijs zetten?
Momenteel heb ik een Fire and Ice GTI; er staat gewoon 'paars' op het kenteken...
En ik heb (ook?) een dark burgundy/LC3U Edition One gehad; hier stond óók wel degelijk 'paars' op het kenteken.
Dus: NEE, het klopt NIET, dat ze nooit 'paars' op het kentekenbewijs zetten!
Maarrr (ff off-topic): eigenlijk ìs 'dark burgundy' helemaal geen 'paars'!
LC3U is namelijk heel erg donker (wijn-)rood (!)
[EDIT: 'burgundy' > 'Bourgondië > wijnstreek in Frankrijk; ik heb het toen haarfijn uitgezocht ;) ]
Dus je ziet ze ook wel met 'rood' op het kenteken staan! (...en als je deze kleur zelf wel eens gespoten hebt, dan zie je dat eigenlijk ook wel heel duidelijk, als de eerste lagen op de lichte grondverf worden gezet)
Maar ik kan met de grootste moeite toch niet begrijpen, dat ze bij jou in deze kleur 'blauw' hebben gezien... :screwy: )
Kortom: het is dus maar nèt, wat de dealer indertijd tegen de RDW heeft verteld, toen-ie ooit op kenteken werd gezet...
Verder had ik vorig jaar een knal-gele Corrado, die echter al jaren (>10) geleden overgespoten is. Onder de motorkap en in het interieur onder het tapijt e.d. was echter nog wel het orginele 'rood' te zien, wat dus ook (nog steeds!) op het kenteken staat.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, hoe moeilijk ze zijn met het overzetten van het kenteken naar een VR6-blok.
Ik heb zelf een Vento 2.0 GT als daily, die technisch volgens mij verder wel gelijk is aan een VR6; i.i.g. heb ik hetzelfde onderstel met 5-gaats naven en grotere, geventileerde schijven vóór en ook schijfremmen achter.
Vragen die mij interesseren, zijn bijvoorbeeld: moet je dan ook ABS hebben, omdat een orginele fabrieks-VR6 dat ook standaard heeft?
(mijn GT heeft dat nl. niet; hij is geïmporteerd. Een orgineel Nederlandse Vento 2.0 GT heeft weer wèl standaard ABS... Begrijpt u het nog? :D )
Christiaan
02-05-2009, 09:14
Dat is gewoon een moeilijke kleur, de mijne was destijds zwart op het kenteken :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.