View Full Version : vr6 start niet meer
gti-pirelli
24-04-2009, 21:05
Ik heb mijn auto voorzien van nieuwe draagarmrubbers en heb de carter eronder weg moeten halen om de bouten eruit te krijgen. Gelijk maar even een nieuwe pakking en bouten gehaald omdat hij toch al een beetje zweete. Na een drukke week heb ik vanavond de carter er weer onder gezet en de olie erin gedaan. Ik wil hem starten en nu slaat hij niet aan.
Dacht eerst dat hij geen brandstof kreeg omdat ik ook de pomp heb vervangen voor een vr6 pomp. Ik heb voor op het injectierail de aanvoer los gehaald en het spuit er goed uit dus benzine geen probleem.
Als ik start en vorvolgens weer stop met starten dan knippert het olielampje. Zit er op de vr6 een beveiliging voor het starten als de oliedruk niet goed is en kan doordat hij 5 dagen droog gestaan heeft ook iets kapot of ingedroogd zijn? Heb nu de beide accu polen eraf zodat hij zich kan resetten. Vagcom gaf ook niets aan.
Kan iemand me verder helpen?
Groeten Ronald
kan volgens mij niks met je olie te maken hebben..
Draai de bougies er eens uit om te kijken hoe die eruit zien
Heb je niet ergens een verborgen start onderbreker zonder dat jij dat weet???
neoninside
24-04-2009, 22:37
ik denk dat je last heb van een transponder probleem
kijk eens op je wel injector aansturing heb tijdens starten en of je vonk heb
meten op de injectoren (aangesloten niet stekker los nemen) met een ledlampje die moet knipperen
en kijk op je vonk heb gewoon doormiddel van vonk trekken
als je inderdaad geen injector aansturing heb
zet dan een je contact aan min 15 min tot 30 min en kijk of het lampje stopt met knipperen
als dit zo is kan je hem starten
uit welk jaar is hij eigenlijk ?
gti-pirelli
25-04-2009, 06:16
de auto is van 1995. Ik vindt het ook een vreemd verhaal. Er heeft eerder alarm in gezeten maar die werkt al niet meer.
neoninside
25-04-2009, 07:42
In dit geval hoeft het niet het transponder systeem te zijn (die zit er overigens wel op)
transponder systeem slaat heel even een sec aan en gaat dan uit
je zult moeten meten waar het fout gaat ben ik bang
injectoren
vonk
brandstof pomp is in orde zei je
heb je nog iets van een benz druk sensor misschien dat hij daar een te lage druk meet waardoor hij de injectoren niet aanstuurd
En weet je zeker dat het alarm systeem goed is door gelust ??
kan wel eens zijn dat de onderbrekingen niet goed verbonden zijn
En zijn je olie druk sensoren wel goed aangesloten ??
zit nog heel even snel te denken aan auto's die te kort gelopen hebben ivm even parkeer plek wisselen dat de hydr. kleppen niet op druk zijn gekomen
en nu niet lekker staan ivm te lage olie druk
Heb je wel het idee dat je een goede compressie heb ?
misschien allemaal te veel info in een keer maargoed je moet toch ergens gaan zoeken
en ik zou eerst beginnen met
injectoren
vonk
en dan de rest beetje bij beetje
gti-pirelli
25-04-2009, 07:58
Ik ga zo direct weer aan de slag. Zal eerst eens de oude verkeerde pomp erin zetten. Daarmee liep hij wel. Kan me haast niet voorstellen dat dat het moet zijn omdat ik wel veel druk heb in de leiding voor.
Verder liep de auto echt als een zonnetje daarom verrast me dit ook zo. ik ga snel weer sleutelen en kijken waar het aan ligt.
Kun je injectoren ook meten met een multimeter ?
gti-pirelli
25-04-2009, 08:35
Nou ik ben erachter. Het is toch de pomp. Ik snap er niets van want heb wel veel druk bij mijn brandstof verdeler. Ik heb nu de gti pomp er weer in en hij loopt. Het is weer een nood oplossing maar goed ben blij dat hij het weer doet.
Bedankt voor het mee denken. super
het was toch een prutser omdat er een gti pomp in zat..;)
neoninside
25-04-2009, 12:43
vr6jes zijn toch gevoelig voor pomp druk blijkt maar weer
gti-pirelli
25-04-2009, 21:54
het was toch een prutser omdat er een gti pomp in zat..;)
Het was zeker een prutser omdat de pomp niet geschikt is voor de vr6. En omdat ze alles hebben samengesteld van diverse onderdelen hebben ze op de pomp de aanvoer en retour veranderd. Dit dus ook buiten de tank en daarom wou de vr6 pomp niet.
Ik wou toch weten waarom ik wel brandstofdruk had maar dat de auto niet wou starten. Heb de pomp droog getest en deed het prima. Toen zag ik dat op de gti pomp slangeklemmen zaten en niet zoals origineel zat. Na de leidingen bekeken te hebben bleek dus dat ze de leidingen hadden om gedraaid.
Nu start hij weer en rijd weer goed. Ook geen brandstof tekort meer en de tankmeter geeft ook weer de juiste waardes aan.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.