DÁ-BRT
27-04-2009, 15:29
Op alle mechanische TD's en TDI's (m.u.v. Eco TD) kan je een economische mode bouwen.
Hieronder kan je de omschrijving vinden hoe en wat:
Als je de brandstof verrijking van de pomp (LDA) uitschakeld en de wastegate altijd voorziet van druk dan zal de auto minder turbodruk hebben en ook minder brandstof inspuiten.
Ik heb met een standaard relais de kleppen aangestuurd en een schakelaar op mijn dashboard gemaakt waar je de ECO-Mode in kan schakelen. (hij schakelt bij mij zodra je het conctact uit zet automatisch weer om naar de ECO-Mode.
In de Eco stand krijgt de klep van de wastegate stroom en als je normaal (snel) wilt haal je de spanning van de wastegate klep af en zet je stroom op die van de LDA.
Hieronder de omschrijving van het aanpassen van de vacuum kleppen.
http://www.zwalve.eu/d/2394-2/k27042009163.jpg
Je pakt eerst een vacuum klep van een volkswagen diesel (die van mij komen van mijn Polo af) Het nummer is 191.906.283A
http://www.zwalve.eu/d/2398-2/k27042009164.jpg
Haal het pastic kapje eraf en verwijder het filtertje.
http://www.zwalve.eu/d/2401-2/k27042009165.jpg
Maak de klep schoon indien nodig.
http://www.zwalve.eu/d/2404-2/k27042009166.jpg
Tap er M3 draad in. Maximaal 10mm diep in verband met de aansluitingen binnenin de klep.
http://www.zwalve.eu/d/2407-2/k27042009167.jpg
Even het rotzooi eruit blazen.
http://www.zwalve.eu/d/2410-2/k27042009168.jpg
Schroefdraad afdichting op de bout
http://www.zwalve.eu/d/2413-2/k27042009171.jpg
Schroefje erin en even goed vast zetten.
http://www.zwalve.eu/d/2416-2/k27042009172.jpg
Voor de zekerheid heb ik er nog wat vloeibare pakking in gedaan.
http://www.zwalve.eu/d/2419-2/k27042009173.jpg
Kapje weer terug drukken. Zie je op de stekker de plus en min staan. Zo moet je de klep aansluiten.
Hieronder kan je de omschrijving vinden hoe en wat:
Als je de brandstof verrijking van de pomp (LDA) uitschakeld en de wastegate altijd voorziet van druk dan zal de auto minder turbodruk hebben en ook minder brandstof inspuiten.
Ik heb met een standaard relais de kleppen aangestuurd en een schakelaar op mijn dashboard gemaakt waar je de ECO-Mode in kan schakelen. (hij schakelt bij mij zodra je het conctact uit zet automatisch weer om naar de ECO-Mode.
In de Eco stand krijgt de klep van de wastegate stroom en als je normaal (snel) wilt haal je de spanning van de wastegate klep af en zet je stroom op die van de LDA.
Hieronder de omschrijving van het aanpassen van de vacuum kleppen.
http://www.zwalve.eu/d/2394-2/k27042009163.jpg
Je pakt eerst een vacuum klep van een volkswagen diesel (die van mij komen van mijn Polo af) Het nummer is 191.906.283A
http://www.zwalve.eu/d/2398-2/k27042009164.jpg
Haal het pastic kapje eraf en verwijder het filtertje.
http://www.zwalve.eu/d/2401-2/k27042009165.jpg
Maak de klep schoon indien nodig.
http://www.zwalve.eu/d/2404-2/k27042009166.jpg
Tap er M3 draad in. Maximaal 10mm diep in verband met de aansluitingen binnenin de klep.
http://www.zwalve.eu/d/2407-2/k27042009167.jpg
Even het rotzooi eruit blazen.
http://www.zwalve.eu/d/2410-2/k27042009168.jpg
Schroefdraad afdichting op de bout
http://www.zwalve.eu/d/2413-2/k27042009171.jpg
Schroefje erin en even goed vast zetten.
http://www.zwalve.eu/d/2416-2/k27042009172.jpg
Voor de zekerheid heb ik er nog wat vloeibare pakking in gedaan.
http://www.zwalve.eu/d/2419-2/k27042009173.jpg
Kapje weer terug drukken. Zie je op de stekker de plus en min staan. Zo moet je de klep aansluiten.