View Full Version : Hoofd- of hulpkoppelingscilinder kapot?
Vandaag kreeg ik een telefoontje van de spuiter dat die op weg naar zijn werk stil stond met de Vr6 :(
Het koppelingspedaal bleef op de bodem staan...
Nu is mijn vraag hoe ik kan controleren welke koppelingscilinder ik moet vernieuwen. Is er een manier om dit te kunnen zien of testen?
loco-vr6
28-04-2009, 08:10
1e vraagje, remvloeistof niveau al gecontroleerd? als deze te laag staat valt je pedaal ook op de bodem.
ik neem aan dat geen visuele lekkage kan waarnemen? cilindertje op de bak is appeltje eitje, van je pedaal is wat rotter om bij te komen maar ook goed te doen. tips & trics om te controleren welke er defect is zou ik niet 123 weten, maar als het pedaal in 1 keer op de bodem ligt moer er ergens wel een flink lekspoor zijn, of zoals eerder gezegd, je remvloeistofniveau is te laag.
Succes
Golf_1_gts
28-04-2009, 08:28
1e vraagje, remvloeistof niveau al gecontroleerd? als deze te laag staat valt je pedaal ook op de bodem.
ik neem aan dat geen visuele lekkage kan waarnemen? cilindertje op de bak is appeltje eitje, van je pedaal is wat rotter om bij te komen maar ook goed te doen. tips & trics om te controleren welke er defect is zou ik niet 123 weten, maar als het pedaal in 1 keer op de bodem ligt moer er ergens wel een flink lekspoor zijn, of zoals eerder gezegd, je remvloeistofniveau is te laag.
Succes
Nee, met een minimaal lek kan deze al plat liggen.
Vandaag eens de koppelingscilinder van de bak eraf gehaald, er kwam gelijk olie uit stromen...
Daarna gelijk een nieuwe gehaald en gedemonteerd. Vervolgens ontlucht totdat er olie uit kwam, maar het pedaal blijft nog steeds op de bodem liggen :(
Is het systeem misschien nog niet goed gnoeg ontlucht? Er zit genoeg remolie in nu...
Golf_1_gts
29-04-2009, 15:14
Systeem loopt via remvloeistofreservoir? (ben niet bekend met vw-hydraulische koppelingen)
Ik ontlucht deze altijd via de remklauw linksvoor...ontluchten m.b.v. koppelingspedaal is niet fijn. Dus ff slangetje tussen remklauw en en koppelingscilinder. dan rustig doorpompen met het rempedaal
Herm Schreurs
15-05-2009, 22:29
Systeem loopt via remvloeistofreservoir? (ben niet bekend met vw-hydraulische koppelingen)
Ik ontlucht deze altijd via de remklauw linksvoor...ontluchten m.b.v. koppelingspedaal is niet fijn. Dus ff slangetje tussen remklauw en en koppelingscilinder. dan rustig doorpompen met het rempedaal
Hmmm, en dan de lucht terug naar het reservoir drukken?
Makkelijks werkt een ontlucht-systeem met perslucht. Drukregelaar afstellen op 1-1,4 bar, met bijbehorende dop op reservoir aansluiten
http://www.carparts-direct.co.uk/Brake_Bleed_Kit.cfm
http://www.carparts-direct.co.uk/images/Gunson_Limited.gif
Werkt perfect
Herm Schreurs
05-06-2009, 18:38
En nog vorderingen hier?
Is het gelukt?
Heb van de week de hoofdremcilinder losgehad en remvloeistof vernieuwd/doorgepompt. Nog geen uur werk met deze set, compleet.
En nog vorderingen hier?
Is het gelukt?
Heb van de week de hoofdremcilinder losgehad en remvloeistof vernieuwd/doorgepompt. Nog geen uur werk met deze set, compleet.
Het was inderdaad de hulpkoppeling welke kapot gegaan was. Toen ik de koppeling van de bak af trok toen begon er al olie uit te lopen.
De nieuwe hulpkoppeling erin gezet en toen begonnen met ontluchten. Eerst ging het moeizaam omdat ik het remvloeistofreservoir niet tot het randje gevuld had. Daarna heb ik dit wel gedaan en was ie zo ontlucht zonder apparaatje :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.